دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۱۷۰۶
تاریخ انتشار: ۳۱ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۳:۰۷
معاون فرهنگی شهردار ساری خبر داد
معاون فرهنگی شهردار ساری گفت: در سال 89 – 90 بودجه فرهنگی شهر ساری 100 میلیون تومان بوده است اما اکنون به 23 میلیارد تومان رسیده است و نشان از توجه به اعتلای فرهنگی در این شهر دارد.

به گزارش آوای خزر از ساری، محمد محبوب چهارشنبه شب در آئین اختتامیه چهاردهمین جشنواره سراسری تئاتر بومی تیرنگ که در پارک ملل ساری برگزار شد، اظهار داشت: در جامعه‎ای زندگی می‎کنیم و حضور داریم که اهداف نظام اسلامی بر پایه آماده‎سازی جامعه برای ظهور آن انسان کامل و بر پایه تمدن بزرگ اسلامی است.

وی افزود: نقش فرهنگ بر کسی پوشیده نیست و در این بین، هنرهای نمایشی می‎توانند نقش مهمی در ایجاد این تمدن داشته باشند و خرده‎فرهنگ‎ها می‎تواند به صورت هنر ارزشی در حفظ و انتقال آئین اسلامی ایرانی و اصیل به نسلهای بعدی مؤثر باشند.

معاون فرهنگی شهردار ساری گفت: شهرداری و شورای اسلامی ساری برای چهارمین سال است که از جشنواره تیرنگ حمایت مالی انجام داده و با حوزه هنری در راه اعتلای فرهنگ و پیشرفت شهر ساری و استان مازندران همکاری می‎کند و به این همکاری می‎بالد.

محجوب بیان داشت: برای نخستین‎بار، در دوره مهدی عبوری شهردار فعلی ساری، معاونت فرهنگی به سایر معاونت‎های این شهرداری اضافه شد و نشان از اهمیتی است که شهردار و اعضای شورای اسلامی به مقوله فرهنگ و مسائل اجتماعی در ساری دارند.

وی در پایان گفت: در سال 89 – 90 بودجه فرهنگی شهر ساری 100 میلیون تومان بوده است اما اکنون به 23 میلیارد تومان رسیده است و نشان از توجه به اعتلای فرهنگی در این شهر دارد که مجموعه شهرداری و شورای اسلامی ساری بر آن تأکید دارند.

انتهای پیام/ 1001

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین اخبار