دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۱۷۰۸۹
تاریخ انتشار: ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۶
افتتاح کارخانه زباله سوز ساری در سایه تهدید کرونا ظاهرا به تاخیر افتاده و بر اساس برنامه‌ زمان بندی شده پیش نمی‌رود.
به گزارش آوای خزر این سئوالی است که این روز‌ها افکار عمومی به ویژه در منطقه چهاردانگه مازندران را درگیر کرده است.
حدود سه ماه است که فعالیت عمرانی در کشور در سایه تهدیدات کرونا تعطیل شده است، فعالیت عمرانی کارخانه‌های زباله سوز در استان مازندران هم از این قضیه مستثنی نبوده است.
به صورت کلی کارخانه زباله سوز در ساری از زمان کلنگ زنی با، اما و اگر‌های همراه بوده است، در زمان آغاز به کار فعالیت حسین زادگان و پیگیری‌های مدیرکل امور شهری روند احداث کارخانه زباله سوز به دلیل تلاش‌های مسئولان شهری تا حدودی بهتر شده بود، اما به دلیل شیوع کرونا و تعطیلی پروژه‌های عمرانی فعالیت ساخت و ساز کارخانه زباله سوز در ساری مانند دیگر پروژه در آستانه افتتاح با تعطیلی پروژه همراه شده است.
تعطیلی کم و بیش پروژه در مدت شیوع کرونا اقدامی نیست که مسئولان امر انکار کنند، اما ظاهرا با طرح فاصله گذاری هوشمند اجتماعی ظاهرا فعالیت این پروژه دوباره از سر گرفته شده است.
نکته اینجاست که آیا واقعا این پروژه در موعد مقرر تعیین شده به بهره‌برداری می‌رسد یا خیر را محمدی تاکامی در جمع خبرنگاران پاسخ داده است که این پروژه هم مانند سایر پروژه‌ها با تاخیر مواجه است.
نکته قابل تامل درباره این پروژه تامین اعتبار کلی آن است که گفته می‌شود دولت به تعهدات خویش عمل کرده است.
مهمترین دغدغه مردم در چهاردانگه مازندران در حال حاضر جلوگیری از انتقال زباله است که سال گذشته مردم با تجمع در محل دپو زباله نسبت به حمل آن به این منطقه گلایه داشتند.
تجمعات مردمی با دخالت نیروی انتظامی به اتمام رسیده است و مردم منطقه به امید اجرایی شدن طرح کارخانه زباله سوز چشم به قول‌های مسئولانی بستند که بار‌ها و بار‌ها در این ارتباط اظهار نظر کردند.
اما نکته اینجاست که بر اساس برنامه‌ی استان و ملی قرار بود که پروژه کارخانه زباله سوز نوشهر در هفته آخر بهمن ماه در جلسه‌ای که در استانداری مازندران برگزار شده به بهره‌برداری برسد.
این پروژه که مسئولان استانی همیشه پیشرفت فیزیکی آن را ۹۰ درصد اعلام می‌کنند هنوز به بهره‌بردرای نرسیده و شیوع کرونا بهانه‌ای شد که پروژه در دست بهره‌برداری کارخانه زباله سوز نوشهر هم جزء قول‌های بر زمین مانده متولیان استانی باشد.
قول بهره‌برداری پروژه زباله سوز ساری از سال ۹۵ در خطبه‌های نماز جمعه ساری مطرح شده، اما همچنان بر روی کاغذ مانده است و از بهره‌برداری آن خبری نیست.
به جهت حساسیت‌های منطقه‌ای که نسبت به اجرای این پروژه وجود دارد متولیان استانی به صورت مرتب بر روند اجرای این پروژه نظارت دارند.
 
انتهای پیام/۱۰۰۰
مطالب مرتبط
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین اخبار