دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۱۷۱۵۹
تاریخ انتشار: ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۷
مسئول جمعیت مامایی مازندران:
مسئول جمعیت مامایی مازندران از انجام هزار و پانصد مشاوره و ویزیت رایگان مادران باردار در زمان شیوع کرونا در این استان خبر داد.
نرجس شیرآقائی در گفتگو با خبرنگار آوای خزر با اشاره به فعالیت گروه جمعیت مامایی مازندران با همکاری شعب جمعیت مامای استان فارس و ...، اظهار کرد: مشاوره و ویزیت رایگان برای مادران باردار را از ابتدای شیوع ویروس کرونا در سطح کشور بصورت گسترده و یکپارچه آغاز کردیم.

وی با اعلام اینکه در این پروسه درمانی همه مواردی که نیاز به معاینه "حضوری"توسط همکاران ماما نداشت، بررسی شده و آموزش‌های مورد نیاز بهداشتی و درمانی پروسه درمانی گنجانده شده است، تصریح کرد: در مشاوره و ویزیت رایگان آموزش‌ها و راهکار‌های لازم توسط همکاران ما به زنان و خانواده‌های ایرانی و بویژه مادران باردار و شیرده انجام می‌شده است.
رئیس جمعیت مامایی مازندران به فعالیت بیش از ۱۵۰ نفر از همکاران ماما به بیش از ۱۵۰۰ نفر در طرح رایگان مشاوره و ویزیت آنلاین، گفت: پروسه پیگیری مشکلات از ۲۷ اسفند تا ۲۶ فروردین در یک دوره یکماه بصورت ۲۴ ساعته و برای تمامی موارد اورژانسی و غیراورژانسی و آموزش‌های کنترل و پیشگیری از کرونا ۲۰۱۹ دستور کار قرار داشت.
وی خاطر نشان کرد: در گروه‌های تشکیل شده در فضای مجازی نه تنها به هم پرسش‌ها و دغدغه‌های زنان و خانواده‌های ایرانی پاسخ داده‌ایم، بلکه از فرصت پیش امده برای آموزش‌های بهداشتی و سلامت برای خانواده ایرانی (پیشگیری از کرونا ۲۰۱۹ و نیز آموزش بهداشت فردی وتنفسی بهره ببریم بلکه تلاش کردیم تا با این برنامه رایگان آنلاین (در دوران قرنظینه) به شکستن زنجیره انتقال هم کمک کرده باشیم.
شیرآقائی اضافه کرد: پاسخ به پرسش‌ها و دغدغه‌های مادران باردار و جمعیت هدف ما بر اساس دستورالعمل و پروتکل‌های بروز وزارت بهداشت و سازمان جهانی بهداشت پاسخ بوده است.
وی اضافه کرد: این مشاوره‌ها در زمینه سلامت و تخصصی مامایی شامل، بارداری، شیردهی، واکسیناسیون، عفونت‌های زنان، سرطان‌های بانوان، سلامت جنسی و یائسگی، تغذیه در بارداری و شیردهی، بهداشت فردی و پیشگیری از بیماری‌های واگیر، تفسیر آزمایش و سونوگرافی و ینز آموزش‌های پیشگیری و مراقبت از کووید ۱۹ انجام می‌شده است.
رئیس جمعیت مامایی مازندران یکی از اهداف این جمعیت را کاهش دادن میزان مراجعات مادران باردار، شیرده و دیگر زنان ایرانی به مراکز درمانی اعلام کرد و گفت: همچنین تلاش کردیم که فشار کاری همکاران خودمان را در شیفت‌های بیمارستانی کاهش دهیم تا با انباشت کار در هنگام کار در مراکز درمانی مواجه نشوند.
وی خاطر نشان کرد: در پروسه مشاوره و ویزیت رایگان مادران باردار همه تلاش ما این بود که از مراجعه غیر ضرروی و نیز غیر اروژانسی به مراکز بهداشتی و درمانی کاهش پیدا کند.
شیرآقائی خاطر نشان کرد: با پایان طرح مشاوره رایگان بر اساس برنامه‌های جدیدی که وزارت بهداشت اعلام کرد در طرح ویزیت و مشاوره رایگان تغییراتی ایجاد کردیم.
وی ادامه داد: همکاران ماما به صورت داوطلبانه از این پس در روز‌های تعطیل و آخر هفته به صورت داوطلبانه پروسه مشاوره و ویزیت رایگان را در دستور کاری خویش دارند.
شیرآقائی با اعلام اینکه آگاهی بخشی به مادران باردار در بحث فاصله گذاری فیزیکی ترک نشده است، افزود: در فضای مجازی بحث آگاهی بخشی به مادران باردار را در دستور کار داریم که در حوزه‌های آموزشی سلامت زنان، بهداشت فردی، آموزش‌های روتین دوران بارداری و پس از زایمان و سلامت جنسی اطلاعات را در اختیار گروه‌های هدف قرار می‌دهیم.

انتهای پیام/۱۰۰۰
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین اخبار