دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۱۷۱۹۱
تاریخ انتشار: ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۲
نماینده ولی فقیه در مازندران :
نماینده ولی فقیه در استان مازندران در دیدار رئیس و جمعی از مسئولان پلیس راهور استان، گفت: یک پلیس باید اعتقاد و باورهای دینی و افق دید معنوی خود را افزایش دهد که  این ارتقا می‌تواند در سلامت خانواده پلیس کارآمد باشد.
به گزارش آوای خزر، آیت الله محمد باقر محمدی لائینی در دیدار  سرهنگ مهدی باقری رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان و جمعی از مسئولان و کارکنان این پلیس با وی با اشاره به نقش مهم پلیس در ایجاد امنیت جاده ای، اظهار کرد: حضور پلیس در بحران کرونا و ایجاد امنیت در ایام انتخابات همواره مؤثر بود.

وی افزود: کارکنان انتظامی در رفع و دفع بحران‌ها خدمات شایسته‌ای از خود به جا گذاشتند که امسال با وجود کاهش رفت و آمد جاده‌ای شاهد کاهش وقوع تصادفات جاده‌ای بوده ایم.

نماینده، ولی فقیه در مازندران،  خاطر نشان کرد: غنی‌سازی فرهنگ عمومی و رعایت نکات ایمنی با برنامه‌ریزی درست و اصولی، تهذیب نفس و افزایش سطح معنوی پلیس در استان مازندران ضرورت دارد.

امام جمعه شهرستان ساری،  عنوان کرد: پلیس حافظ امنیت،  جان و مال مردم در جاده و داخل شهر‌ها است و در اذهان مردم از جایگاه بالایی برخودار است.

وی افزود: یک پلیس باید اعتقاد و باور‌های دینی و افق دید معنوی خود را افزایش دهد که  این ارتقا می‌تواند در سلامت خانواده پلیس کارآمد باشد.

محمدی ‌لائینی با اشاره به فرا رسیدن ماه مبارک رمضان خواستار توجه بیشتر پلیس به کاهش بحران‌های جاده‌ای از جمله تصادفات و ایجاد امنیت شد و گفت: در این ماه خدمات پلیس در دفاع از حریم امنیت باارزش بوده و ثوابی از روزه‌ داران شامل آنان خواهد شد.

سرهنگ مهدی باقری رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی مازندراندر پایان این دیدار در گزارشی به تشریح اقدامات و فعالیت‌های پلیس راهور استان در ایام کرونایی و ایام نوروز پرداخت و گفت:  در طی ماه‌های اخیر به ویژه در ایام کرونایی، تلاش کردیم تا ضمن تشکیل کارگروه‌های تخصصی و برنامه‌ریزی درست، حوادث جاده‌ای و حوادث تابع آن کمتر در مازندران اتفاق بیفتد.

انتهای پیام/۱۰۰۰

 

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها