دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۱۷۱۹۴
تاریخ انتشار: ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۵:۲۱
در جلسه ستاد جهش تولید محصولات کشاورزی مازندران مطرح شد؛
در جلسه ستاد جهش تولید محصولات کشاورزی مازندران، که به منظور حرکت در مسیر تحقق شعار سال از سوی مقام معظم رهبری در استان برگزار شد؛ پیرامون موضوعات و چالش‌های بخش کشاورزی و آسیب‌های کرونا به هر یک از بخش‌های دامی، کشاورزی و باغی بحث و تبادل نظر شد.
آوای خزر: با توجه به نامگذاری امسال با عنوان جهش تولید، دست‌اندرکاران و مسؤولان بخش‌های مربوطه بویژه بخش کشاورزی را بر آن داشت تا با برگزاری جلسه ستاد جهش تولید محصولات کشاورزی مازندران، بتوانند در تحقق شعار سال از سوی مقام معظم رهبری گام‌های بلندتری بردارند.


حسن خیریان پور در این جلسه با بیان اینکه با توجه به نامگذاری امسال به عنوان جهش تولید باید برنامه‌های مدون برای رسیدن به این هدف طراحی شود، گفت: بخش کشاورزی به عنوان یکی از بخش‌های مهم تولید استان که دارای ظرفیت‌های بالفعل و بالقوه فراوانی است، باید با برنامه‌ریزی دقیق نه تنها نیاز استان بلکه کشور و خارج کشور را فراهم کند.

وی بر همگرایی و وحدت رویه مناسب بین مجموعه خانواده جهاد کشاورزی در استان برای رسیدن به تحقق جهش تولید تاکید کرد و افزود: اهمیت کشاورزی در مازندران برکسی پوشیده نیست و با تولید سالانه ۷ میلیون تنی محصولات کشاورزی می‌توان در راستای جهش تولید گام‌های جهشی برداشت.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری مازندران اضافه کرد: علاوه بر کمیت باید در راستای کیفی سازی محصولات کشاورزی نیز اقدامات لازم انجام شود.

*قوانین دست و پا گیر حذف یا اصلاح شود

خیریان‌پور در رابطه با اصلاح فرآیند‌های برخی از قوانین موجود، تصریح کرد: برای انجام سرمایه‌گذاری با توجه به ضرورت سه اصل اهلیت، نیاز و استقرار باید برخی از قوانین دست و پا گیر حذف یا اصلاح شود.

وی ترویج در کشاورزی را فعالیتی مهم دانست و افزود: باید از ظرفیت‌های ترویج در کشاورزی استفاده کرد و فعالیت‌های این بخش به نحو شایسته‌تری صورت گیرد و بخشی از اعتبارات به سمت تحقیقات سوق پیدا کند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری مازندران با اشاره به اینکه اگر به دنبال نهادینه کردن فعالیت‌های کشاورزی به‌ویژه زراعت برنج هستیم باید به سمت توسعه مکانیزاسیون حرکت کنیم، ادامه داد: در حوزه زراعت باید بذر مناسب و اصلاح شده در اختیار کشاورزان قرار گیرد چراکه اصلاح بذر در شالیکاری بسیار مهم است.

*تفاهم‌نامه‌ها با کشور‌های همسایه نباید ابتر باقی بماند

خیریان‌پور با تاکید بر اینکه تفاهم‌نامه‌هایی که با کشور‌های همسایه به امضا می‌رسد نباید ابتر باقی بماند، تاکید کرد: پیگیری اجرای تفاهم نامه‌ها به عنوان یکی از هدف‌گذاری‌ها مورد توجه قرار گیرد.

این مسؤول برندسازی محصولات کشاورزی را مورد تاکید قرار داد و افزود: به جای عرضه محصولات کشاورزی به صورت خام، باید فرآوری محصول و صنایع تبدیلی گسترش پیدا کند.

خیریان‌پور با بیان اینکه مازندران دارای ۸۰۰ قطعه آب‌بندان است، گفت: توجه به آب‌بندان‌ها می‌تواند یکی از آیتم‌های گردشگری کشاورزی باشد و باید بر روی احیا و لایروبی آب‌بندان‌ها توجه ویژه‌ای صورت گیرد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری مازندران با اشاره به اینکه گیاهان دارویی جزو ظرفیت‌های مهم مازندران است که ناشناخته است، ادامه داد: ۱۰۰ نوع از بهترین گونه‌های گیاهان دارویی در استان شناسایی شد و جهاد کشاورزی باید در این زمینه تلاش کند.

*خسارت ۴۷۸ میلیارد تومانی کرونا تا پایان فروردین به بخش کشاورزی مازندران

حسین نگهدار نیز در این جلسه با بیان اینکه رتبه اعتبارات سازمان جهاد کشاورزی مازندران در سطح کشور در جایگاه ۲۵ قرار دارد، اظهار کرد: با توجه به اینکه در ۱۴ محصول رتبه اول تولید را در کشور داریم، به نظر باید تجدید نظری در این خصوص صورت گیرد تا بتوانیم با امکانات بیشتری در جهت توسعه کشاورزی استان گام برداریم.

وی همچنین با اشاره به خسارات کرونا در بخش کشاورزی افزود: پیامد‌های کرونا در بخش کشاورزی را نمی‌توان ندیده گرفت، تنها ۱۸۹ میلیارد تومان تا پایان فروردین به واحد‌های باغی ما خسارت وارد شد.

معاون برنامه‌ریزی و امور اقتصادی سازمان جهاد کشاورزی مازندران خاطرنشان کرد: ۱۳۰ میلیارد تومان در بخش مرغ مادر، ۵۱ میلیارد تومان به واحد‌های تولید کننده مرغ گوشتی، ۲۰۳ میلیارد تومان به بخش تولید شیر، ۱۴ میلیارد تومان به تولیدکنندگان زنبور عسل، ۱۳ میلیارد تومان به سبب افزایش قیمت نهاده‌ها و مجموعا ۴۷۸ میلیارد تومان تا پایان فروردین به بخش کشاورزی مازندران ضرر وارد شد که رقم زیادی است.

نگهدار تجهیز و نوسازی دو هزار هکتار از شالیزار‌های استان، لایروبی ۲۵ قطعه آب بندان و توسعه باغات در اراضی شیبدار به مساحت ۳۰۰ هکتار شامل ۵۰ هکتار گیاهان دارویی و ۲۵۰ هکتار درختان سیاه ریشه را از برنامه‌های سال جهش تولید در سازمان جهاد کشاورزی مازندران عنوان کرد.

*مازندران کمترین ضریب تلفات طیور کشور را دارد

در ادامه این جلسه، علیرضا عطایی‌نژاد نیز با اشاره به وضعیت مناسب استان در زمینه تولیدات دامی گفت: مازندران ظرفیت بالایی در زمینه تولید اشتغال در مقوله دام دارد.

وی افزود: ما با ۳.۷ تلفات، کمترین ضریب تلفات طیور را در کشور داریم در حالیکه این ضریب در کشور ۹ است و علاوه بر آن استان مازندران با ۴.۵ دوره پرورش، تقریبا در تمام طول سال تولید دارد.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی مازندران تصریح کرد: البته مشکلات مالی نیز وجود دارد، در مازندران یک‌هزار و ۲۰۰ واحد تولیدی نیاز به بازسازی و اصلاح ساختار دارند که ما فقط توانستیم ۳۰۰ واحد را انجام دهیم و نیاز به اعتبار برای باقی آن‌ها داریم.

*ضرورت توجه به اصلاح نژاد دام‌های سبک در مازندران/گران فروشی نهاده‌ها به مرغداران برطرف شود

عطایی‌نژاد در ادامه اصلاح نژاد در دام‌ها را یکی از راه‌های افزایش تولید در این زمینه دانست و گفت: در بخش دام‌های سنگین اصلاح نژاد و کار‌های خوبی انجام شده، اما در بخش دام‌های سبک کمتر به این موضوع رسیدگی شد؛ با این حال کار‌های مطالعاتی انجام شده و ۶ پروژه در این زمینه در نظر گرفتیم و به عنوان پایلوت در شهرستان جویبار در حال انجام است.

وی همچنین گلایه‌هایی از تامین نهاده‌های دامی برای تولید کنندگان استان داشت و در این باره عنوان کرد: نهاده‌ها تامین می‌شود، اما به موقع نیست. سویا و ذرت در بندر‌ها هستند، اما به دست مرغداران و دامداران نمی‌رسد. این بسیار پر اهمیت است. محصولات را ارزان می‌خرند و نهاده‌ها را گران می‌فروشند، این‌ها دست جهاد کشاورزی نیست و امیدواریم هرچه زودتر برطرف شود.

گفتنی است در این جلسه مجموعه بخش کشاورزی استان اعم از دامپزشکی، تعاون روستایی، پشتیبانی امور دام، شیلات، منابع طبیعی، امور عشایر و مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی برنامه‌ها و سیاست‌های اجرایی خود را برای تحقق شعار سال ارائه و بر هم‌افزایی و هم‌گرایی در رسیدن به اهداف تعیین شده تاکید کردند.

انتهای پیام/۱۳۶۲
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها