دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۱۷۲۵۶
تاریخ انتشار: ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۰۰:۵۳
از برداشتن حفاظ  و ضدعفونی‌کردن کعبه در آستانه ماه رمضان

به گزارش آوای خزر، رویترز گزارشی از برداشتن حفاظ  و ضدعفونی‌کردن کعبه در آستانه ماه رمضان منتشر کرده است. طبق این گزارش، موانع حفاظتی که با شیوع ویروس کرونا در اطراف کعبه ایجاد شده بود، با آغاز ماه مبارک رمضان برداشته شد. بااین‌حال همچنان امکان نزدیک‌شدن به این مکان مقدس برای زائران وجود ندارد.

این حفاظ‌ها حدود یک ماه پیش در اطراف کعبه ایجاد شدند. درحالی‌که زائران از پشت آن حفاظ، بدون امکان نزدیک‌شدن به کعبه، مراسم عمره را بدون رعایت فاصله اجتماعی به‌جای می‌آوردند. هرچند که مقامات سعودی اعلام کردند این مکان مقدس در روز چند نوبت ضدعفونی می‌شود. عربستان هم‌زمان با آغاز مراسم عمره و افزایش شمار مبتلایان در این کشور، تعلیق مراسم عمره را اعلام کرد و از مسلمانان خواست به این کشور سفر نکنند و پس از آن تمام راه‌های هوایی به کشورش را مسدود کرد. آنها هنوز تکلیف حج را که حدودا اواسط تابستان برگزار می‌شود، مشخص نکرده‌اند، اما از مسلمانان خواسته‌اند فعلا برای این مناسک که واجب شرعی به حساب می‌آید، اقدامی نکنند. اما فرارسیدن ماه رمضان باعث شد تغییر وضعیتی کوچک ایجاد شود.

به گزارش ایسنا، هرچند منابع سعودی از قول ریاست امور مسجدالحرام و مسجد پیامبر (ص) اطلاع داده‌اند که به دنبال رفع این موانع، عملیات ضدعفونی تشدید می‌شود، تصاویر منتشرشده نشان می‌دهد که حفاظ‌ها کامل برداشته نشده‌اند و امکان دسترسی به کعبه همچنان وجود ندارد.
حفاظ قبلی با شیوع ویروس کرونا در اطراف کعبه ایجاد شد و حالا با فرارسیدن ماه رمضان موقتا برداشته شده است و حلقه‌های حفاظتی جدید  کوچک‌تر از قبل شده‌اند.


عربستان این اقدام را تنها به مناسبت فرارسیدن ماه مبارک رمضان اجرا کرده است، درحالی‌که طرح ممنوعیت تردد در شهر‌های مکه و مدینه در حال اجراست و نماز‌های جماعت در این مساجد به شکلی محدود برپا می‌شود. خبرگزاری واس (وابسته به دولت عربستان) نیز اعلام کرده که در ماه رمضان نماز‌ها و مراسم ختم قرآن همچنان بدون حضور نمازگزاران و به صورت مختصر برپا خواهد شد.

انتهای پیام/1005

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها