دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۱۷۴۷۸
تاریخ انتشار: ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۲۲:۵۷
در بسته اخبار انتظامی سه شنبه 9 اردیبهشت 99 استان مازندران، خبر‌هایی از سقوط زانتیا به داخل رودخانه هراز  و کشف 390کیلو گرم انواع موادمخدر در فروردین ماه تا قدرت تلقین در سلامت روان را می‌خوانید.
*سقوط زانتیا به داخل رودخانه هراز 

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان مازندران ازرانش جاده و سقوط خودرو زانتیا به داخل رودخانه " هراز" با ۴ سرنشین خبر داد.  

 سرهنگ سید جعفر ساداتی  با اعلام این خبر، گفت: در پی کسب خبری از مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ در ساعت ۲ و ۲۰ دقیقه بامداد روز گذشته مبنی بر رانش زمین و جاده در منطقه " بلده" و در پی آن سقوط یک دستگاه خودرو زانتیا با ۴ سرنشین به داخل رودخانه هراز، موضوع در دستور کار پلیس شهرستان نور قرار گرفت.

وی تصریح کرد: ماموران انتظامی با حضور در محل حادثه در بررسی‌های اولیه دریافتند، یک دستگاه خودرو سواری زانتیا با ۴ سرنشین در حال تردد در محور روستای "رزن بلده" بوده که به علت بارش شدید باران و سیلابی شدن محور " بلده به هراز " و همزمان رانش جاده، خودرو دچار سانحه شد و به داخل رودخانه سقوط کرد.

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان مازندران اظهار اشت: در این حادثه دو مرد حدودا ۳۷ ساله از سرنشینان خودرو زانتیا به علت مصدومیت شدید جان باختند و دو مرد ۲۶ و ۲۴ ساله نیز به شدت مصدوم شدند.

سرهنگ ساداتی، افزود: با حضور عوامل جمعیت هلال احمر و مرکز فوریت‌های پزشکی مصدومان به مرکز درمانی منتقل شدند.

*انهدام ۱۰ باند تهیه و توزیع موادمخدردر مازندران / کشف ۳۹۰ کیلو گرم انواع موادمخدر 

رئیس پلیس مبارزه با موادمخدر استان مازندران از انهدام ۱۰ باند تهیه و توزیع موادمخدر در استان و کشف ۳۹۰ کیلوگرم انواع موادمخدر خبر داد.  

 سرهنگ علیرضا ثقفی  با اعلام این خبر، گفت: در راستای مقابله بی امان با قاچاقچیان و خرده فروشان موادمخدر، ماموران پلیس مبارزه با موادمخدر استان با همکاری دیگر عوامل انتظامی و پلیس‌های تخصصی طی فروردین ماه موفق شدند، بیش از ۳۹۰ کیلو گرم انواع موادمخدر را در سطح استان کشف کنند.

وی تصریح کرد: با انجام اقدامات اطلاعاتی و تحقیقات گسترده پلیسی، ماموران پلیس مبارزه با موادمخدر در سطح استان موفق به شناسایی و انهدام ۱۰ باند تهیه وتوزیع موادمخدر شدند.

رئیس پلیس مبارزه با موادمخدر استان مازندران، اظهار کرد: در همین خصوص بیش از ۳۹۰ کیلو گرم انواع موادمخدر کشف شد که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ۴ درصد افزایش داشته است.

سرهنگ ثقفی با اشاره به اجرای ۱۰ هزار و ۵۵۰ عدد انواع قرص‌های مخدر در طی این مدت، افزود: ۳۴۱ طرح مقابله‌ای و برخورد با قاچاقچیان در قالب طرح کنترل محور‌های مواصلاتی، پاکسازی نقاط آلوده و ارتقای امنیت اجتماعی به مرحله اجرا در آمد.

رئیس پلیس مبارزه با موادمخدر فرماندهی انتظامی مازندران از شناسایی و دستگیری ۹۱۰ متهم به موادمخدر در یک ماه گذشته خبر داد و افزود: متهمان پس از تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شدند.


 *کشف ۲۵ کیلو تریاک در شهرستان آمل 

فرمانده انتظامی شهرستان آمل از کشف ۲۵ کیلوگرم مواد مخدر با توقیف یک دستگاه خودرو در عملیات مشترک با پلیس مبارزه با موادمخدر استان خبر داد.  

سرهنگ نعمت الله آزادی با اعلام این خبر گفت: در راستای مبارزه با سوداگران مرگ، ماموران پلیس مبارزه با موادمخدر این فرماندهی با همکاری ماموران عملیات ویژه پلیس مبارزه با موادمخدر استان با انجام اقدامات اطلاعاتی از فعالیت ۲ عامل تهیه و توزیع مواد مخدر در شهرستان آمل با خبر شدند.

فرمانده انتظامی شهرستان آمل، افزود: با هماهنگی قضائی، ماموران با تشکیل تیم‌های عملیاتی و با همکاری ماموران پلیس مبارزه با موادمخدر استان، متهمان را حین حمل مواد مخدر شناسایی و در عملیاتی ضربتی با توقیف خودرو آنان دستگیر کردند.

سرهنگ آزادی، خاطر نشان کرد: در بازرسی از خودروی متهمان ۲۵ کیلوگرم تریاک از داخل خودرو آنان کشف شد و متهمان پس از تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شدند.


*دستگیری ۲ قاچاقچی مواد مخدر در سوادکوه شمالی 

فرمانده انتظامی شهرستان سوادکوه شمالی از دستگیری ۲ سوداگر مرگ و کشف ۸ کیلو و ۴۰۰ گرم حشیش در این شهرستان خبر داد.  

سرهنگ شهرام دمساز با اعلام این خبر گفت: در پی کسب خبری مبنی بر این که ۲ قاچاقچی مواد مخدر قصد انتقال مواد از محور‌های مواصلاتی شهرستان سوادکوه به مقصد خراسان رضوی را دارند، موضوع در دستور کار یگان‌های انتظامی این فرماندهی قرار گرفت.

فرمانده انتظامی شهرستان سوادکوه شمالی، افزود: ماموران یگان امداد این فرماندهی با انجام گشت‌های کنترلی و عملیات ایست و بازرسی متهمان را در حین حمل مواد مخدر با یک خودروی سواری ساینا شناسایی و دستگیر کردند.

سرهنگ دمساز از کشف ۸ کیلو و ۴۱۳ گرم مواد مخدر شامل شیره و حشیش در بازرسی از متهمان و خودروی آنان خبر داد و خاطر نشان کرد: این ۲ سوداگر مرگ، پس از تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شدند.

فرمانده انتظامی شهرستان سوادکوه شمالی، خاطر نشان کرد: نیروی انتظامی با تمام توان خود در مبارزه با مواد مخدر و سوداگران مرگ از هیچ تلاشی فروگذار نخواهد کرد.

وی همچنین از شهروندان خواست: هرگونه اخبار مرتبط با حمل و نگهداری توزیع و فروش مواد مخدر را در اسرع وقت به نیروی انتظامی اطلاع دهند.


 *دستگیری ۲ سارق سیم و کابل برق در بابلسر 

فرمانده انتظامی شهرستان بابلسر از دستگیری ۲ سارق حرفه‌ای سیم و کابل برق با ۲۰ فقره سرقت در این شهرستان خبر داد.  

سرهنگ حسین اسدی در تشریح این خبر، گفت: در پی وقوع چندین فقره سرقت سیم و کابل برق از شبکه‌های توزیع برق شهری و روستایی در شهرستان بابلسر، موضوع در دستور کار ماموران انتظامی این فرماندهی قرار گرفت.

فرمانده انتظامی شهرستان بابلسر، افزود: با انجام اقدامات اطلاعاتی، ماموران موفق به شناسایی سارق و همدست وی شدند.

سرهنگ اسدی از دستگیری متهمان در عملیاتی ضربتی خبر داد و اظهار داشت: سارقان در تحقیقات و بازجویی‌های به عمل آمده تا کنون به ۲۰ فقره سرقت سیم و کابل برق اعتراف کردند و پس از تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شدند.

فرمانده انتظامی شهرستان بابلسر، به شهروندان توصیه کرد: ضمن همکاری با پلیس در ایجاد امنیتی پایدار در صورت مشاهده افراد ناشناسی که بدون جهت در محل زندگی آنان تردد می‌کنند، مراتب را در اسرع وقت به مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ اعلام دارند.

 *دستگیری ۳۲ خرده فروش مواد مخدر و معتاد متجاهر در بهشهر 

جانشین انتظامی شهرستان بهشهر از اجرای طرح ارتقاء امنیت اجتماعی و دستگیری ۳۲ خرده فروش و معتاد متجاهر در این شهرستان خبر داد.  

سرهنگ مهدی تقی زاده فر با اعلام این خبر گفت: به منظور ارتقاء امنیت اجتماعی و جلب رضایت عمومی، طرح پاکسازی نقاط آلوده و جرم خیز در سطح شهرستان بهشهر به اجرا در آمد.

جانشین انتظامی شهرستان بهشهر، تصریح کرد: در اجرای این طرح که در نقاط آلوده و جرم خیز این شهرستان به اجرا درآمد، ماموران موفق به شناسایی و دستگیری ۱۰ خرده فروش مواد مخدر در این شهرستان شدند.

تقی زاده از کشف ۳ کیلو گرم انواع مواد مخدر از نوع حشیش و تریاک در بازرسی از مخفیگاه متهمان خبر داد و تصریح کرد: این سوداگران مرگ پس از تشکیل پرونده به مرجع قضائی تحویل شدند.

وی همچنین از دستگیری ۲۲ معتاد متجاهر در این عملیات نیز خبر داد و اظهار داشت: این افراد به مراکز درمانی ماده ۱۶ و ترک اعتیاد معرفی شدند.

سرهنگ تقی زاده تصریح کرد: با اشاره به رضایت مردم از اجرای این طرح، از همکاری صمیمانه مردم با پلیس قدردانی کرد و گفت: شهروندان می‌توانند در صورت اطلاع از هرگونه فعالیت مشکوک، به ویژه در زمینه توزیع موادمخدر، مراتب را به مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ اعلام کنند.


 *کشف ۲ تن چوب آلات جنگلی قاچاق در نور 

فرمانده انتظامی شهرستان نور از توقیف خودروی نیسان با ۲ تن چوب جنگلی قاچاق در این شهرستان خبر داد.  

سرهنگ محمدزمان شالیکار با اعلام این خبر گفت: در پی کسب خبری مبنی بر تردد یک خودروی نیسان حامل چوب قاچاق ازجنگل‌های شهرستان نور موضوع در دستور کار ماموران پاسگاه انتظامی بنفشه ده قرار گرفت.

فرمانده انتظامی شهرستان نور، افزود: مأموران پس از هماهنگی‌های قضایی، خودروی مورد نظر را حین تردد در یکی از مناطق جنگلی این شهرستان متوقف و در بازرسی از آن ۲ تن چوب جنگلی قاچاق کشف کردند.

سرهنگ شالیکار، تصریح کرد: راننده خودرو به مرجع قضائی معرفی و چوب‌های قاچاق کشف شده به اداره منابع طبیعی شهرستان تحویل شد.

وی با اشاره به پیامد‌های ناشی از قطع بی رویه درختان و قاچاق فراورده‌های جنگلی از مردم خواست: برای جلوگیری از سودجویی‌های افراد فرصت طلب در صورت شناسائی افرادی که اقدام به قاچاق فراورده‌های جنگلی و منابع طبیعی می‌کنند مراتب را به مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ اطلاع دهند.


 *دستگیری ۱۲ سارق و فروشنده مواد مخدر در تنکابن 

فرمانده انتظامی شهرستان تنکابن از دستگیری ۱۲ سارق و فروشنده مواد مخدر در اجرای طرح ارتقاء امنیت اجتماعی در این شهرستان خبر داد.  

سرهنگ محمد صادق شاه نظری با اعلام این خبر، افزود: به منظور پاکسازی نقاط آلوده در سطح شهرستان تنکابن، طرح ارتقاء امنیت اجتماعی در این شهرستان به اجرا در آمد.

فرمانده انتظامی شهرستان تنکابن، تصریح کرد: در اجرای این طرح، ماموران با بکارگیری توان و امکانات خود و پس از شناسایی سارقان و خرده فروشان مواد مخدر، در یک اقدام غافلگیرانه موفق به شناسایی و دستگیری ۱۲ نفر از سارقان، مجرمان حرفه‌ای و خرده فروشان مواد مخدر در این شهرستان شدند.

سرهنگ شاه نظری از توقیف ۱۹ خودرو و موتورسکلت متخلف و همچنین کشف مقادیر قابل توجهی مواد مخدر و اموال سرقتی در این عملیات خبر داد و از شهروندان خواست: در صورت مشاهده هرگونه مسائل امنیی و فعالیت مجرمانه از سوی بزهکاران، مراتب را در اسرع وقت به مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ اعلام دارند.


 *توقیف خودروی حامل ضایعات غیر بهداشتی مرغ در سوادکوه شمالی 

فرمانده انتظامی شهرستان سوادکوه شمالی از توقیف خودروی حامل ۳ تن ضایعات غیر بهداشتی مرغ در این شهرستان خبر داد.  

سرهنگ "شهرام دمساز"، در تشریح این خبر گفت: ماموران کلانتری ۱۱ این فرماندهی حین گشت زنی در حوزه استحفاظی به یک خودروی وانت نیسان، حین تردد در این شهرستان مشکوک شدند.

فرمانده انتظامی شهرستان سوادکوه شمالی، تصریح کرد: ماموران خودروی مورد نظر را متوقف و در بازرسی از آن ۳ هزارکیلو گرم ضایعات غیر بهداشتی مرغ، فاقد مجوز حمل که متهم قصد حمل آن به یکی از شهرستان‌های همجوار را داشت کشف کردند.

سرهنگ دمساز با اشاره به توقیف خودروی مورد نظر، افزود: راننده خودرو پس از تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شد.


*کشف ۴۰۰ دام غیر مجاز در نوار ساحلی شهرستان نور 

فرمانده انتظامی شهرسان نور از کشف ۴۰۰ دام غیر مجاز در نوار ساحلی این شهرستان خبر داد.  

سرهنگ محمدزمان شالیکار در تشریح این خبر، گفت: با پایان فصل صید و به منظور برخورد با صید غیر مجاز در شهرستان نور، موضوع در دستور کار ماموران انتظامی این فرماندهی قرار گرفت.

فرمانده انتظامی شهرستان نور، افزود: در اجرای این طرح ماموران یگان امداد این فرماندهی در عملیاتی مشترک با عوامل شیلات این شهرستان از نوار ساحلی این شهرستان بازدید کردند.

سرهنگ شالیکار از کشف ۴۰۰ دام صیادی غیر مجاز که توسط صیادان غیر مجاز در نوار ساحلی این شهرستان جانمایی شده بود خبر داد و اظهار داشت: تور‌های جمع آوری شده به اداره شیلات شهرستان تحویل شد.


 *قدرت تلقین 

در شرایط کرونایی اگر آگاهی لازم برای حفظ سلامت روان خود را نداشته باشید، شاید قدرت تلقین به ضررتان تمام شود...  

کرونا با ورود خود زندگی همه انسان‌های روی کره خاکی را تحت تاثیر خود قرار داد، با این وجود بسیاری از افراد روز‌های نخست به هیچ وجه آنرا جدی نمی‌گرفتند، خیلی‌ها نیز باورشان نمی‌شد ویروسی مثل کرونا چنین بلایی بر جان انسان‌ها بیاندازد.

بسیاری دیگر نیز بخاطر هوش پایین و تحلیل ضعیف شان از مسائل هنوز هم کرونا را جدی نگرفته و زندگی عادی خود را در پیش گرفته اند، شاید درصد بالایی از مبتلایان به کرونا و جان باختگان این ویروس از همین گروه باشند.

در این شرایط بسیارند افرادی که با هوشیاری سعی در حفظ خود در برابر تهاجم کرونا دارند، با این وجود تنها لحظه‌ای غفلت کافی است تا این گروه از افراد نیز در دام کرونا گرفتار شوند.

در ۵۲ سالگی آرزو‌های فراوان و اهداف زیادی را در ذهن خود پرورش می‌داد، خیلی مراقب سلامتی خود بود و عزت نفس بسیار مناسبی داشت، مرگ در دهه ششم زندگی خود را به هیچ وجه دوست نداشت، استفاده مدام از مواد شوینده و ضد عفونی کننده و تعویض لباس و دستکش‌های مخصوص از آغاز شرایط کرونایی تبدیل به عادتی مثبت برای وی شده بود.

با همه این وجود چند روزی بود که سرفه و سردرد آزارش می‌داد، روز‌های نخست باورش نمی‌شد که کرونا به سراغش آمده و از رفتن به مراکز پزشکی و درمانی خود داری می‌کرد، اما رفته رفته داشت باورش می‌شد که کرونا گرفت.

از رفتن به مراکز بهداشتی به خاطر حاکم بودن جو کرونایی به شدت هراس داشت، اما درد شدید و تنگی نفس سبب شد تا تصمیم به معاینه و یا احتمالا درمان خود در مراکز درمانی بگیرد.

وقتی با خودرو از در ورودی بیمارستان می‌گذشت با آمبولانسی روبرو شد که آژیرکشان و با سرعت از مقابلش می‌گذشت، با همان حال زارش لحظه‌ای پدال ترمز را فشار داد و در کناری توقف کرد.

درحالی که اشک در چشمانش حلقه زده بود به گوشه‌ای خیره شد و به عاقبت خود و اتفاقات و احتمالات پیش رو فکر می‌کرد که دو نفر از کنارخودرواش با تعریف مرگ یکی از نزدیکانشان به دلیل ابتلا به کرونا برای یکدیگر گذشتند.

خواست حرکت کند که از پشت آمبولانسی دیگر آژیرکشان از کنارش وارد بیمارستان شد، با دیدن این صحنه باور داشت که آمبولانس قربانی جدیدی از کرونا را وارد بیمارستان کرد.

بالاخره وارد پارکینگ بیمارستان شد و بعد از پارک کردن خودرو سرفه کنان و قدم زنان به سمت اورژانس رفت، تابلوی جهت دار که رویش نوشته بود سردخانه نظرش را به سمتی هدایت کرد که دو نفر از پرسنل بیمارستان با عجله جسدی را از سردخانه وارد آمبولانس می‌کردند.

قلبش به شدت به تپش افتاد، می‌خواست از آمدن به بیمارستان پشیمان شود که خود را ناچار از ملاقات با پزشک دید، دم در اتاق پزشک پر از افرادی بود که منتظر ویزیت شدن بوده وبا یکدیگر در مورد مرگ و میر‌های کرونایی صحبت می‌کردند.

صحبت‌هایی که بدجوری روحش را آزار می‌دادند و انرژی اش را می‌گرفتند، بعد از مدتی سرپا ایستادن احساس کرد که در پاهایش رمقی نمی‌بیند، از ناحیه پایین تنه و کمر درد شدیدی را احساس می‌کرد، داشت از پا می‌افتاد که با دیدن خالی شدن یکی از صندلی‌ها خود را فورا بر روی آن انداخت.

درد کم کم تمام اعضای بدنش را فرا گرفته بود، دیگر احساس می‌کرد فرصتی برای فکر کردن به آرزو‌ها و رویا‌های خود را ندارد، باورش این بود که کرونا خیلی سریع مثل سم سیانور وی را از پا در خواهد آورد، خستگی و کوفتگی و درد داشت وی را از پا درمی آورد.

به شدت ترسیده بود، نگرانی از چهره اش می‌بارید، تفکر مرگ بدجوری آزارش می‌داد، خود را باخته بود، در همان حال که روی صندلی نشسته بود از حال رفت، بعد از مدتی با زحمت چشمانش را که باز کرد، خود را بر روی تخت بیمارستان دید.

هم اتاقی اش بیماری کرونایی بود، او به مریض تازه وارد خبر کرونایی بودنش را داد، سرفه امانش نمی‌داد که دوباره از زبان همان مرد شنید که قبل از هوشیاری اش دو نفر از اتاقشان به رحمت خدا رفتند، خبر بسیار ترسناکی بود.

در همین حین یکی دو نفر از پرسنل بیمارستان می‌خواستند لباس مخصوص برتن وی کنند که به یکباره مرد تازه وارد برای دومین بار از هوش رفت، پزشکان در بررسی‌های بعدی متوجه شدند که وی نه بخاطر کرونا بلکه ترس شدید دچار ایست قلبی شده و از دنیا رفت.

نظر کارشناس:

استرس در هر شرایطی عملکرد مغز را مختل می‌کند، انرژی فرد را تحت تاثیر قرار داده و بدن را ضعیف می‌کند، قدرت تصمیم گیری افراد را دچار مشکل کرده و قدرت قضاوت افراد را کاهش می‌دهد و در همین حین کسی هم باوری ضعیف را در ذهن خود قرار دهد بدون مدیریت و خودکنترلی تحت تاثیر استرس و القائات درونی آن را در ذهن خود پرورش می‌دهد و این رفتار در مدت کوتاهی تبدیل به بحرانی درونی در فرد شده که سازگاری فرد با محیط را دچار مشکل می‌نماید.

مغز از قدرت بسیار بالایی برخوردار می‌باشد، اگر از آن درست استفاده شود به سازگاری افراد در محیط کمک کرده و در نهایت سلامت جسم و روان فرد را تضمین می‌نماید، اما در حالت عکس باعث آسیب رساندن به ارگانیزم افراد می‌شود.

بسیاری از امراض و بیماری‌ها ریشه روانی داشته و به همین دلیل از آن‌ها به بیماری هیا روانتنی یاد می‌کنند.

قدرت تلقین مغز و تاثیر آن بر سلامت جسم از سوی روان پزشکان و محققان علوم رفتاری تایید شده است، قدرت مغز به حدی است که هر دستوری از درون به آن داده شود همان را پذیرفته و به اراده ما جهت می‌دهد، به همین دلیل در شرایطی مثل شرایط کرونایی افراد نباید اعتماد بنفس خود را از دست داده و با القائات ناصحیح ضعف و سستی را برای خود مهیا نمایند.

در عوض خود باختگی و درماندگی آموخته شده در قبال رویداد‌های پیش رو باید از الفاظ امید بخش و انرژی زا استفاده نمود، مثلا در چنین شرایطی مدام باید بگوییم که من قوی‌تر از آنی هستم که دیگران باور دارند و یا من کرونا را شکست می‌دهم. من قدرتمندم؛ و ...

این جملات باعث تلقین مثبت و دستور آمادگی بالا به مغز برای ترشح هورمون‌هایی انرژی زا در بدن می‌گردد.

از سویی دیگر شناخت ویژگی‌های شخصیتی افراد به ما کمک می‌کند تا در شرایط متفاوت از قدرت مانور بالایی برای کمک به آن‌ها داشته باشیم. مثلا افرادی که از عزت نفس بسیار بالایی برخوردار هستند برای آینده و زندگی خود برنامه‌ها و اهداف بلند بالایی را در ذهن پرورش می‌دهند، این افراد به شدت به سلامتی خود فکر کرده و حتی هوای ظاهر خود را نیز به شدت دارند، چنین افرادی به احتمال اگر از اطلاعات در مورد افزایش سازگاری با محیط برخوردار نباشند، در چنین شرایطی خود را باخته و تلقینات منفی باعث ضعف سیستم ایمنی بدنشان شده که در نهایت اتفاقات غیر منتظره‌ای را برای خود رقم می‌زنند.

در پایان اقدامات عملیات روانی جهت حفظ سلامت روان و افزایش هوشیاری افراد در برابر شرایطی مثل شرایط کرونایی باید با مدیریتی ویژه و با آگاهی خاصی صورت پذیرد تا شاهد چنین رویداد‌هایی نباشیم.

قاسم گرجی، کارشناس اداره آموزش همگانی و مشارکت عمومی معاونت اجتماعی مازندران

انتهای پیام/۱۰۰۰
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین اخبار