دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۱۷۵۰
تاریخ انتشار: ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۲۲:۴۷
مدیرعامل انجمن نام آوران سرزمین همیشه سبز مازندران در جمع خبرنگاران:
مدیرعامل انجمن نام آوران سرزمین همیشه سبز مازندران گفت: هر چه نمایندگان ما قوی تر باشند قدرت چانه زنی شهر ما بالاتر خواهد رفت ، مطلوب نیست که نمایندگان شهرمان افرادی غیر متخصص و کم وزن باشند.
قدرت چانه‎زنی شهر با انتخاب نمایندگان قوی بالاتر می‎رود/ حضور نمایندگان غیرمتخصص در مجموعه شهری مطلوب نیست

به گزارش آوای خزر از ساری، دکتر همت محمد نژاد امشب در نشست خبری با اصحاب رسانه، با اشاره موقعیت ارزشمند ساری در میان دیگر شهرهای بزرگ و مطرح کشور، اظهار کرد: ساری شهری با ظرفیت های فراوان است که  معتقدم داشته های آن بیشتر و بهتر از شهرهایی همچون تبریز، اهواز، کرمانشاه و ... می باشد در حالی درصد افراد زیر خط فقر و بیکار در شهر ساری بیشتر از دیگر شهرها است.

**  وجود 100 نفر جمعیت زیر خط فقر در ساری

وی در ادامه با طرح این پرسش که چرا ساری این مشکلات را دارد، ادامه داد: رودخانه بزرگ تجن، سد سلیمان تنگه، چشمه سورت، دشت های دودانگه، غارهای متعدد ، زمین های حاصلخیز و باغات مرکبات ، وجود معدن و چشمه های آب های معدنی و ... ظرفیت های بی نظیر شهرستان ساری است که متاسفانه با وجود اینهمه موهبت خدادادی حدود 100 هزار نفر در این شهر زیر خط فقر زندگی می کنند! که اینها دردهای جامعه ما است.

مدیرعامل انجمن نام آوران سرزمین همیشه سبز مازندران، بیان کرد: یکی از دلایل وجود فقر در شهر ما این است که مردم آموزش های لازم  شهروندی را  دریافت نکردند ؛ همه ما عضو یک خانواده  به نام " ساری " هستیم که هریک از اعضای این خانواده شهری ،نسبت به هم مسئول هستند و وظیفه  دارند نقاط ضعف همدیگر را به قوت تبدیل کنند.

** ساری شهری نخبه‎خیز ، نخبه‌کُش/ شوراییان به شورا وزن می دهند

محمدنژاد با بیان اینکه شهر ساری می تواند به شهری کاملا توریستی تبدیل شود ، افزود: اگر صنعت توریسم در شهر ما تقویت شود  اقتصاد شهر  پویا خواهد شد و هیچ فردی بیکار و  زیر خط فقر نخواهد بود.

وی با اشاره به اینکه ساری شهری نخبه خیز اما نخبه کش است! تصریح کرد:  نخبگان بسیاری در شهرمان داریم که متاسفانه اگر یک اشتباه کوچک داشته باشند ذبح و قربانی می شوند درصورتی اگر منافع خانواده شهری را مدنظر قرار دهیم هیچ گاه در برخورد با نخبگان اینگونه نخواهیم بود و با کمک به این خانواده زمینه رشد و شکوفایی شهرمان را فراهم می کنیم.

استادیار و عضو هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد ساری، با اشاره به  نقش شورا و شهرداری در توسعه شهر ، گفت: مردم باید در انتخابات به افراد شایسته رای دهند تا انسانهای فرهیخته  و متخصص وارد شورا شوند.

محمدنژاد ادامه داد: متاسفانه شاهد بودیم در طی سال ها افرادی با هزینه های میلیاردی صاحب کرسی شورای شهر شدند  ؛ از این رو اصحاب رسانه نقشی موثر در هدایت مردم برای انتخاب افرادی متعهد دارند . همین جا از رسانه ها می خواهم به خاطر شهرم این نکته را به مردم انتقال دهند که؛" برای انتخاب حکمرانان شهرشان   به افرادی متخصص و دارای وزن رای دهند زیرا شوراییان باید به شورا وزن دهند نه شورا به اعضاء.

وی،  با طرح این پرسش که وزن شورای شهر ما چقدر است؟ پاسخ داد: هرچه نمایندگان ما قوی تر باشند قدرت چانه زنی شهر ما بالاتر خواهد رفت ، مطلوب نیست که نمایندگان شهرمان افرادی غیر متخصص و کم وزن باشند.

** پول‌مداری سرنوشت خطرناکی برای ساری رقم می زند/ عده ای با هوچیگری وارد شورا می شوند

مدیرعامل انجمن نام آوران سرزمین همیشه سبز مازندران، اضافه کرد: اگر شهر ما در طول سالهای متمادی نتوانست به جایگاه واقعی خود برسد به دلیل این بود که افراد نخبه و متخصص نتوانستند وارد شورا شوند و برخی هم به جای آنکه دلسوز مردم باشند دلسوز جیب خود بودند !

محمدنژاد، با تاکید بر اینکه افراد منتخب باید دلسوز مردم باشند، ادامه داد: امروز خطری که  انتخابات شورای شهر را تهدید می کند " مسئله پول" است و ما نباید اجازه دهیم عده ای با پول سرنوشت ساری را تغییر دهند، مردم نباید اصالت خود را با پول بفروشند، آنهایی که بر اساس پولمداری پیش می روند و لیدرهایی از این راه همراه خود  کرده اند قطعا سرنوشت خطرناکی برای ساری رقم خواهند زد.

وی، یادآور شد: اگر کاندیدایی با پول رای بیاورد دلسوز مردم نخواهد بود ؛ چه بسا افراد گمنام و متخصص و شایسته ای که برای انتخابات شورا ورود کردند ولی نتوانستند پیروز انتخابات باشند در حالی که عده ای غیر متخصص و غیر متعهد با هوچیگری  وارد شورا شدند.

** خبرنگاران؛ لیدرهای فکری جریان ساز برای شهرداری/ لزوم ایجاد درآمد پایدار برای اصحاب رسانه

نویسنده کتاب نام های ماندگار شهرستان ساری، با اشاره به نقش موثر و مهم رسانه  در معرفی افراد شایسته به مردم ، گفت: با خبرنگاران ارتباط خوبی دارم و از مشکلات صنفی آنان که شامل بیمه و نداشتن حقوق ثابت است مطلع هستم و معتقدم این قشر تاثیرگذار می توانند به عنوان لیدرهای فکری جریان ساز باشند.

محمدنژاد ، افزود: شهرداری می تواند با بودجه بخش فرهنگی  تا حدودی از مشکلات این قشر مظلوم جامعه کم کرد، در عین حال لازم است مشکلات خبرنگاران با ایجاد یک درآمد پایدار مرتفع شود.

** لزوم  ایجاد نمادی بین المللی در ساری/ همه ی اتفاقات خوب ساری از ظرفیت وجودی عبوری است

وی در بخش دیگری با بیان اینکه توسعه گردشگری در ساری می تواند زمینه اشتغال زایی را فراهم کند، پیشنهاد داد: برای تحقق گردشگری در ساری، یکی از اقدامات مهم ایجاد نمادی بین المللی  همچون برج خلیفه در شهر دبی، برج ایفل در فرانسه و ... (که امروز نمادی در این شهرها هستند و هر ساله زمینه ورود گردشگران زیادی را به این شهرها فراهم می کنند)، در ساری است.

دارنده دکتری تکنولوژی آموزشی، ادامه داد: اگر یک نماد بین المللی در ساری داشته باشیم ، گردشگر خارجی و داخلی برای دیدن این نماد هزینه کرده و وارد ساری می شود و حتی زمینه ورود سرمایه گذار و تجار را به شهر و رشد اقتصادی را فراهم خواهد کرد .

محمد نژاد بار دیگر  بر توجه به آموزش شهروندی تاکید کرد و گفت: اگر  آموزش ها  با دقت و درستی ارائه شود  می توانیم پول دارترین و بافرهنگ ترین شهروندان کشور را داشته باشیم.

وی افزود: کشورهایی همچون سوئد و سوئیس با توجه به مقوله  آموزش شهروندی، امروز دیگر فرد بیکاری در کشور خود ندارند و حتی هزینه های درمان هم در آنجا پرداخت نمی شود زیرا مردم به موقع مالیات ها را پرداخت  و دیگر مباحث حقوق شهروندی را واقف هستند.  

 مدیرعامل انجمن نام آوران سرزمین همیشه سبز مازندران،  معتقد است: هر چه شهرداری ساری از نخبگان بیشتری در بدنه شهرداری استفاده کند شهری توسعه یافته تر خواهد داشت  و منتخبین شورای پنجم باید بر این موضوع توجه و نظارت کنند.

محمدنژاد، درباره عملکرد دوره چهارم شورای اسلامی شهرساری گفت: به شورای چهارم کاملا منتقد هستم و باید خانه تکانی اساسی در شورا صورت گیرد هرچند در طی 4 سال اخیر اتفاقات خوبی در شهر افتاد و من همه این اتفاقات را از ظرفیت و  وجود شخصی به نام " مهدی عبوری" می بینم.

وی، افزود: عبوری از برادر سه شهید است و با شناختی که از خانواده عبوری و برادران شهیدش دارم  اینکه شجاعت و جسارت از خصلت های این خانواده است و اکنون که  تنها" مهدی عبوری" برای خانواده مانده است ، پدر و مادر هم  او را برای شهرشان دادند که خدا را شکر خوب کار کرد  و ما باید از عبوری حمایت کنیم زیرا همه اتفاقات خوب ساری را رو حساب حضور عبوری می گذارم.

نویسنده کتاب نام های ماندگار شهرستان ساری، با اشاره به اینکه ذات  بالفعل وماهیت عبوری باعث شد که با کمک شورا ی شهر اقداماتی انجام دهد که مورد استقبال مردم قرار گیرد، گفت: اگر در شورای شهر افرادی فرهیخته  که دنبال جیب و منافع خود نیستند  و به دنیای پس از مرگ اعتقاد دارند،  وارد شوند  با همراهی و ظرفیت عبوری می توانیم شاهد اتفاقات خوبی برای ساری باشیم.

محمدنژاد، با بیان اینکه شورا پل ارتباطی خوبی بین مردم و شهرداری است، تصریح کرد:  نظرم این است که انتخاب شهردار  مستقیما توسط مردم باشد زیرا وظیفه شورا قانون گذاری و نظارت بر قانون است چرا که کشورهای توسعه یافته شورا و شهردار دارد   که می تواند الگوی موفقی باشد که ما هم آن را داشته باشیم.

** برای منافع و توسعه شهرم، دست مخالفم را می بوسم/ شورای شهر جای دلقک ها و انسانهای بی نزاکت نیست

وی با بیان اینکه برای منافع وتوسعه شهرم، دست مخالفم  را می بوسم، افزود: دنبال این نیستیم که باندهای مختلف از هم گرو کشی کنند. ما یک هدف داریم و آن توسعه شهرمان ساری است و باید پای این هدف ایستاد.

مدیرعامل انجمن نام آوران سرزمین همیشه سبز مازندران، با بیان اینکه پیش بینی می کنم شورای  پنجم آرامش داشته باشد گفت:  شورای شهر جای دلقک ها و انسانهای بی نزاکت نیست ما در بین مردم ساری نخبه های زیادی داریم  و معتقدم شورا چهارم آن شورایی نبود که حق مردم ساری باشد.

محمدنژاد در ادامه توصیه کرد : برای کاهش بیکاری و خط فقر در شهر ساری لازم است آمار دقیقی از شهروندان گرفته شود و دهک های پایین شناسایی و برای اشتغال آنها برنامه های مدون طراحی کرد.

وی در پایان سخنان خود، گفت: از شما خبرنگاران می خواهیم فرهنگ سازی کنید تا مردم  افراد متعهد و متخصص را روانه شورای شهر کنند تا به امید خدا با شهری توسعه یافته هیچ بیکار و زیر خط فقری در ساری نداشته باشیم.

انتهای پیام/ 1003
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین اخبار