دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۱۷۶۹۸
تاریخ انتشار: ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۲۳:۲۲
آیا انسان هنوز هم اشرف مخلوقات است؟
این روزها با شیوع ویروس کرونا ‌‌و ناتوانی بشر در ساختن دارو و واکسن کرونا، این تردید و شک‌ در همه ایجاد شده که انسان آنقدرها هم از نظر عقل و‌ علم و دانش، موجود برتر نیست.

آوای خزر/  این روزها با شیوع ویروس کرونا ‌‌و ناتوانی بشر در ساختن دارو و واکسن کرونا، این تردید و شک‌ در همه ایجاد شده که انسان آنقدرها هم از نظر عقل و‌ علم و دانش، موجود برتر نیست.

حال بگذریم که همین انسان به اصطلاح برتر، محیط‌زیست و طبیعت را آلوده و نابود می‌کند، گوشت حیوانات را با سنگدلی می‌درد و می‌خورد، همنوع خود را می‌کشد، دروغ می‌گوید، خیانت می‌کند و  به خاطر کسب قدرت و ثروت دست به هر جنایتی می‌زند!! اما با وجود همه اینها، من نظر دیگری دارم و بر این باورم که انسان با همه معایبش هنوز اشرف مخلوقات است اما نه از نظر عقل و هوش و دانش و اخلاق بلکه از  منظری دیگر. می‌گویند انسان تنها موجود یا تنها گونه‌ای از حیوان  است که می‌داند روزی می‌میرد و اگر چنین باشد، انسان را باید قوی‌ترین، صبورترین و و‌فق‌پذیرترین موجود زنده پنداشت که با وجود عمر فانی‌اش و مرگی که در انتظارش است، زندگی می‌کند، جوک می‌گوید، می‌خندد، می‌رقصد، شادی می‌کند، امیدش را از دست نمی‌دهد و‌ خود‌ش را نمی‌بازد و آیا همین خصلت عجیب وفق‌پذیری بشر، دلیل بر برتر و قدرتمندتربودن انسان با همه خوبی‌ها و بدی‌هایش نیست؟

شاید هم انسان به این خاطر می‌خندد که مرگ را فراموش کند و چه بسا اگر مرگ نبود، خنده و شادی هم نبود! در هرحال وقتی که انسان این توان را دارد که در کنار مرگ، امیدوارانه زندگی کند پس، شاید مرگ خیلی هم ترسناک نباشد، فقط اسمش بد دررفته! همان‌طور که در کنار کرونا هم می‌شود به زندگی ادامه داد، چون چاره‌ای غیر از این نیست و البته با رعایت بهداشت انفرادی و اجتماعی و بهداشت روحی و روانی! پس قوی و امیدوار باشید و  به توانایی‌های خود واقف باشید و از مرگ نترسید. گاه برخی زندگی‌های حقیرانه و تحت سلطه دروغ و تزویر، از مرگ هم ترسناک‌تر است! و بدانید که برای زندگی نسبتا درستکارانه و شرافتمندانه، هم باید وجود داشته باشیم و هم وجودش را داشته باشیم.(از اینستاگرام هنرمند)

انتهای پیام/1005

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین اخبار