دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۱۷۹۵۶
تاریخ انتشار: ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۷:۱۷
رئیس پلیس فتای مازندران با اشاره به سرانه بالای مصرف اینترنت و جمعیت ثابت و متغیر استان مازندران به دلیل شرایط گردشگر پذیری استان گفت: ضریب نفوذ اینترنت در حوزه سایبری استان بالا بوده که جلوگیری از وقوع این جرایم مستلزم افزایش آگاهی شهروندان، جدی گرفتن هشدارهای پلیس فتا و عدم اعتماد به افراد سودجو است.

به گزارش آوای خزر، به نقل از پایگاه خبری پلیس؛سامع خورشاد با اشاره به اقدامات و فعالیت‌های پلیس فتا در راستای مقابله و پیشگیری از ویروس کرونا در سطح استان مازندران گفت: با توجه به شیوع ویروس کرونا به عنوان یک رخداد مهم و تاثیرگذار جهانی، مهمترین موضوع روزهای کرونایی در فضای سایبری، تشویش اذهان عمومی، نشر اکاذیب و فروش محصولات بهداشتی و پزشکی به صورت غیر قانونی بوده است.

 وی تصریح کرد: پلیس فتا برابر ماده ۷۴۶ از فصل جرایم رایانه‌ای قانون مجازات اسلامی با هر گونه تولید و نشر اخبار جعلی و شایعات پراکنی و ارائه آمارهای غیر واقعی در فضای مجازی که باعث تشویش اذهان عمومی و ایجاد اضطراب میان هموطنان شود برابر قانون رفتار خواهد کرد.

رئیس پلیس فتای مازندران اظهار کرد: در همین خصوص طی این مدت ۶ متهم به خرید و فروش مواد ضد عفونی کننده در فضای مجازی شناسایی و دستگیر شدند و اقلام بهداشتی در انبارهایی که به صورت غیر قانونی و غیر بهداشتی نگهداری می‌شد، کشف شد.

خورشاد تاکید کرد: در حوزه جرائم سایبری مهمترین دلایل کلاهبرداری های اینترنتی عدم اطلاع و آگاهی کافی کاربران، سهل انگاری و اعتماد بی دلیل به افراد ناشناس و سودجو است که در همین راستا اغلب پرونده در حوزه فیشینگ و سرقت اطلاعات بانکی افراد است.

وی با اشاره به اینکه به طور معمول کلاهبرداران با ایجاد صفحه جعلی بانک در فضای مجازی و ترغیب و هدایت افراد به سمت این صفحات، به اطلاعات بانکی شهروندان دسترسی پیدا می کنند، افزود: مجرمان اینترنتی با دسترسی به این اطلاعات بانکی، حساب کاربران را به صورت برداشت غیر مجاز اینترنتی، انتقال وجه و یا خرید اینترنتی خالی می کنند.

رئیس پلیس فتای مازندران افزود: از نکات مهم و قابل توجه در حوزه کلاهبرداری اینترنتی، سن پایین جرم است که غالبا بین سنین ۱۶ تا ۲۰ سال هستند.

خورشاد اظهار کرد: در سال گذشته و طی چند ماه اخیر بیش از ۸۷ درصد از جرائم رایانه ای کشف شد و در این رابطه ۴۳۴ نفر از کلاهبرداران اینترنتی دستگیر شدند.

وی گفت: ارزش ریالی کلاهبرداری های اینترنتی کشف شده ۶۰ میلیارد ریال بوده که در این خصوص با تلاش کارآگاهان و کارشناسان پلیس فتا بیش از ۳۶۰۰ شاکی در پرونده ها شناشایی شدند.

خورشاد خطاب به شهروندان و کاربران فضای مجازی با اشاره به اینکه سایت های فروش اینترنتی مانند شیپور و دیوار هیچ گونه پیامکی مبنی بر درج و یا حذف آگهی برای افراد ارسال نمی کنند به کاربران فضای مجازی هشدار داد: مراقب باشند هر لینکی که برای آنان ارسال می شود را بدون آگاهی فوری باز نکنند.

وی با اشاره به اینکه هر مطلب و خبری که در فضای مجازی منتشر می‌شود، دلیلی بر صحت آن نیست و حتما به منبع اخبار توجه کنند به شهروندان توصیه کرد: عضو هر کانال و گروهی نشوند و پای صحبت هر فردی ننشیند و مراقب افراد سودجو و معاند باشند.

انتهای پیام/1005

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین اخبار