دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۱۷۹۷۴
تاریخ انتشار: ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۴:۵۶
معاون سیاسی امنیتی استاندار مازندران خبر داد:
عزم جدی استاندار و مسئولان استانی برای تکمیل و بهره‌برداری کارخانه زباله سوز ساری/ فعالیت صنوف به معنای عبور از کرونا نیست
معاون سیاسی امنیتی استاندار مازندران از حساسیت همه جانبه استاندار و مسئولان استانی برای تکمیل پروژه کارخانه زباله سوز ساری خبر داد و گفت: استاندار به صورت هفتگی و فرماندار ساری به صورت روزانه مسائل پروژه کارخانه زباله سوز ساری را پیگیری می‌کنند.
حسن نژاد در گفت‌وگوی اختصاصی با خبرنگار آوای خزر در ارتباط با وضعیت بیماری کرونا در استان، اظهار کرد: فعالیت برخی از واحد‌های صنفی، خدماتی و عمومی نباید این ذهنیت را ایجاد کند که ما از شرایط کرونا عبور کردیم.
وی با اعلام اینکه این ذهینت سبب می‌شود که میزان رعایت فاصله اجتماعی و فاصله هوشمند کاهش پیدا کند، افزود: عدم توجه به پروتکل‌های بهداشتی زمینه افزایش تعداد مبتلایان را فراهم می‌کند.
معاون سیاسی امنیتی استاندار مازندران، خاطر نشان کرد: عدم توجه به مسائل بهداشتی درمانی زمینه را به سمت ممنوعیت فعالیت‌های صنفی سوق می‌دهد که این اقدام به جهت اقتصادی هم برای استان مناسب نیست.
وی اضافه کرد: ما نباید برای برقراری برخی از مناسبت‌ها و روابط اجتماعی تعجیل کنیم، تعدادی از افراد و فعالیت‌های صنفی و خدماتی مانند سایر استان‌های کشور دچار آسیب شدند که در راستای طرح مومنانه اگر چه در استان مازندران با ورود نماینده، ولی فقیه، استاندار، سپاه کربلا و فرمانداران شهرستان اقدامات خوبی انجام شده است.
حسن نژاد ادامه داد:، چون سطح آسیب بالا بوده و به دلیل شرایط کرونا استمرار داد نیاز است که خیران و افراد توانمند به صورت جدی‌تر در این زمینه ورود پیدا کنند و انتظار داریم که روند کمک‌های مومنانه خیران تداوم داشته باشد.
وی اضافه کرد: فضایی که در سطح استان برای کمک مومنانه مشاهده می‌شود شبیه همدلی و وحدت مردم در سال‌های دفاع مقدس است.
معاون سیاسی امنیتی استاندار مازندران در ارتباط با آغاز فعالیت نمایندگان جدید مجلس شورای اسلامی در ابتدای خردادماه با اشاره به مشارکت مناسب مردم مازندران در انتخابات، گفت: انتخابات در شرایط صحیح و قانونی برگزار شده است و امید داریم با توجه به شناختی که از مجموعه منتخبین استان داریم فضای کار کارشناسی ایجاد و توسعه استان با کمک مدیریت عالی استان شتاب بیشتری پیدا کند و برای توسعه بیشتر استان باید فضای تعامل ایجاد شود.
وی اضافه کرد: در سایه تعامل می‌توانیم فرصت‌های توسعه استان را تعجیل ببخشیم.
حسن نژاد در پاسخ به این سئوال که برخی از مناطق استان بدون بخشدار و یا در برخی از نقاط فرمانداران بدون معاونت پیگیری امور هستند، آیا برنامه‌ای برای انتصاب این پست‌های میانی مدیریتی دارید، گفت: به دلیل شرایط کرونا تا حدودی برخی تغییر و تحول‌ها در حاشیه قرار گرفته است که بلافاصله پس از عادی شدن شرایط و پس از معرفی گزینه ها توسط فرمانداران، اقدامات لازم برای تغییر مدیریتی در این حوزه‌ها در دستور کار قرار می‌گیرد.
وی در ارتباط با کارخانه زباله سوز و مسائل چهاردانگه، گفت: استاندار چند روز پیش بازدیدی از محل پروژه داشته است، به صورت جدی این موضوع در دستور کار است، جلسات مستمر توسط فرماندار برگزار می‌شود، معاون عمرانی و مدیرکل امور شهری و همینطور استاندار هم به صورت هفتگی موضوع را رصد می‌کند و امید داریم که به موقع این پروژه عملیاتی شود.
معاون سیاسی امنیتی در ارتباط با اعلام وضعیت سفید در برخی از شهر‌های استان، گفت: در این زمینه استان تابع نظرات کارشناسی و تخصصی دستگاه‌های متولی است و وزارت بهداشت و دانشگاه علوم پزشکی فارغ از ملاحظات دیگر ورود پیدا کرده و در این زمینه تصمیم‌گیری می‌کند.
وی خاطر نشان کرد: اگر در شهر و شهرستانی شیوع کرونا کنترل شود ما هم علاقمند به اعلام وضعیت سفید هستیم البته نظرات کارشناسی در این زمینه دخیل هست.
انتهای پیام/ ۱۰۰۰
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین اخبار