دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۱۸۰۴
تاریخ انتشار: ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۲۳:۱۱
سخنگو و مشاور امور رسانه ریاست ستاد تحول سلامت دکتر روحانی در استان مازندران :
سخنگوی ستاد تحول سلامت دکتر روحانی در مازندران از رایگان شدن هزینه های درمانی و بستری بیماران سرطانی در بیمارستانهای دولتی پس از اجرای طرح تحول سلامت خبر داد.
رایگان شدن هزینه های درمانی و بستری بیماران سرطانی در بیمارستانهای دولتی/

به گزارش آوای خزر، دکتر محمد سلطان تویه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: طرح تحول سلامت یکی از اقدامات موثر دولت برای بهبود سیستم سلامت و حمایت از قشر آسیب پذیر جامعه است،در گذشته بسیاری از مردم در پرداخت هزینه های مالی درمان  با مشکلات جدی مواجه بودند که این دولت حداکثر تلاش برای رفع این  مشکلات  انجام پذیرفت.

وی با بیان اینکه در این طرح هزینه های درمانی بیماران دیالیزی رایگان و بدون انتظار شده است، گفت: با توجه به اینکه امروزه بیماری سرطان یکی از بیماری شایع در کشورهای دنیا محسوب می شود دولت نیز برای کاهش درد و رنج این بیماران  هزینه های درمانی و بستری بیماران سرطانی را در بیمارستان های دولتی رایگان کرده است.

سخنگو و مشاور امور رسانه ریاست ستاد تحول سلامت دکتر روحانی در استان مازندران از احداث دو هزارو 113 مرکز خدمات جامع سلامت پس از اجرای طرح تحول سلامت در کشورخبرداد و افزود: همچنین چهارهزارو 728 پایگاه سلامت شهری با جذب 19 هزار نیروی انسانی جدید راه اندازی، تکمیل و فعال شده است.

سلطان تویه در ادامه به تعداد پزشکان عمومی طرف قرارداد اشاره کرد و گفت: قبل از برنامه تحول سلامت تعداد پزشکان عمومی طرف قرارداد دوهزارو 322 نفر بود که پس از آن به سه هزارو 433 نفر رسیده است.

وی افزود: تعداد مراقبت سلامت طرف قرارداد برنامه نیز قبل از تحول سلامت صفر و پس از آن به 18 هزارو 600 نفر رسید.

دکتر سلطان تویه یکی از اقدامات وزارت بهداشت را در حوزه بهداشت دهان و دندان دانست و گفت: تمام دانش آموزان زیر 14 سال از خدمات دندانپزشکی رایگان استفاده می کنند که سبب افزایش سلامت جامعه در سال های آینده می شود.

مشاور امور رسانه ریاست ستاد تحول سلامت دکتر روحانی در استان مازندران تعداد دندانپزشکان طرف قرار داد برنامه قبل از اجرای طرح تحول سلامت را صفر و پس از آن را هزارو 300 نفردانست و بیان کرد: یکی از اقدامات خوب دولت در استان مازندران نیز ساخت و تجهیز 18 کلینیک دندانپزشکی در استان مازندران می باشد که خدمات مختلفی را ارائه می دهد.

وی یکی از مشکلات امروز جوامع را افسردگی و بیماری های روانی دانست و افزود: تعداد کارشناس روان طرف قرارداد قبل از اجرای آن صفر بود که پس از اجرای آن به هزارو 538نفر رسید که امیدواریم با افزایش این تعداد شاهد تحولات خوبی در حوزه سلامت روانی جامعه باشیم.

دکتر سلطان تویه همچنین مسئله تغذیه را در سلامت جامعه بسیار موثر دانست وگفت: متاسفانه امروز جامعه به سمت چاقی و بی تحرکی پیش می رود که سبب افزایش بیماری هایی همچون دیابت، پرفشاری خون و بیماری های قلبی و عروقی می شود.

سخنگوی ستاد تحول سلامت دکتر روحانی در استان مازندران با تاکید بر توجه به مسائل تغذیه ای، بیان کرد: یکی از اولویت های وزارت بهداشت برای پیشگیری از بیماری های غیر واگیر استفاده از کارشناس تغذیه برای مشاوره به هموطنان بوده است که تاکنون هزارو 169 نفر در کشور جذب شدند.

مشاور امور رسانه ریاست ستاد تحول سلامت دکتر روحانی در استان مازندران با بیان اینکه در طرح تحول سلامت هیچ ایرانی نیست که در حوزه بهداشت و پیشگیری، بسته خدمت دریافت نکند، گفت: ارائه خدمات به میانسالی 250 برابر شده به طوری که قبل از اجرای طرح تحول سلامت 40هزار نفر و پس از آن به بیش از  ده میلیون و 400 نفررسید.

دکتر سلطان تویه در ادامه به ساخت بیش از 100 هزار متر مربع مراکز بهداشتی در استان مازندران اشاره کردو گفت: از این رقم بیش از 70 هزار متر مربع در حوزه روستایی می باشد که این میزان ساخت و ساز بیش از 4 دوره قبل بوده است.

وی یکی از اولویت های اصلی دولت را حوزه روستایی دانست و عنوان کرد: در این دوره 230 خانه بهداشت روستایی، 127 مرکز خدمات جامع سلامت روستایی و شهری احداث شده است.

مشاور امور رسانه ریاست ستاد تحول سلامت دکتر روحانی در استان مازندران از بهسازی و تجهیز 212مرکز بهداشتی درمانی و بیتوته پزشکی خبرداد و گفت: احداث 9 مرکز آموزش بهورزی،احداث 8 ساختمان ستاد شبکه بهداشت، ساخت و تجهیز 14کلینیک ویژه، ساخت و تجهیز 14 اورژانس بیمارستانی و ساخت بیش از 130هزار متر مربع  در حوزه درمان و بیمارستانی ، ساخت بیش از 35 هزار متر مربع فضای اورژانس،افزایش بیش از 215 تخت ویژه و افزایش بیش از هزارو 250 تخت بیمارستانی از جمله اقدامات دولت در سه سال اخیر است.

انتهای پیام/ 1000
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین اخبار