دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۱۸۰۷۴
تاریخ انتشار: ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۲۰:۰۶
نماینده، ولی فقیه در مازندران:
اخلاق مداری و مهربانی همراه با اقتدار ویژگی بارز پلیس ایران
نماینده، ولی فقیه در استان مازندران، بارزترین ویژگی نیروی انتظامی را در مقایسه با پلیس سایرکشور‌ها مهربانی و اخلاق مداری همراه با اقتدار را از بارزترین ویژگی پلیس ایران برشمرد.
به گزارش آوای خزر، آیت الله "محمدباقر محمدی لائینی" در دیدار فرمانده ناجا ضمن تقدیر و تشکر از زحمات و تلاش‌های ارزشمند نیروی انتظامی در برقراری نظم و امنیت جامعه و آرزوی قبولی طاعات و عبادات، گفت: با توجه به تاکیدات مقام معظم رهبری (مدظله العالی) در خصوص اهمیت برگزاری مراسم شب‌های قدر، ستاد مقابله با ویروس کرونا اعلام کرد با رعایت توصیه‌های بهداشتی مردم می‌توانند با حضور در مساجد، اماکن مذهبی و تکایا از فیوضات این شب‌ها بهره‌مند شوند.

وی در ادامه با قدردانی از تلاش‌ها و خدمات ارزنده نیروی انتظامی در بر قراری نظم و امنیت در زمان بروز برخی حوادث و وقایع اجتماعی پس از گرانی بنزین و همچنین حوادث و بلایای طبیعی همچون سیل در نوروز ۹۸ و ویروس کرونا در نوروز ۹۹ را مهم و انکار ناپذیر دانست.

نماینده، ولی فقیه در استان مازندران، بارزترین ویژگی نیروی انتظامی را در مقایسه با پلیس سایرکشورها، پلیس مهربان، مقتدر و اخلاق مدار خصوصا در ایام شیوع ویروس کرونا و در اجرای طرح فاصله گذاری اجتماعی دانست.

آیت الله لائینی در ادامه به ویژگی‌های گردشگری و مسافرپذیری استان مازندران نسبت به سایر استان‌ها اشاره و تصریح کرد: ایجاد ایست و بازرسی‌های متعدد و کنترل مبادی ورودی‌ها برای پلیس مازندران کاری به مراتب دشوارتر و سخت‌تر از سایر استان‌ها بوده است.

وی با اشاره به اهمیت اقتدار پلیس در میان مردم، نقش این عامل را در تاثیرگذاری و تاثیر پذیری مردم مهم دانست و اظهار کرد: تحت هیچ شرایطی نباید اقتدار ناجا مورد خدشه واقع شود و این اقتدار باید در میان مردم حفظ شود چرا که عامل مهمی در برقراری نظم، امنیت و آرامش جامعه است.

امام جمعه شهرستان ساری در بخشی دیگر از سخنان خود با بیان اینکه یکی از مولفه‌های خوب مدیریتی برای فرماندهان تلاش برای رفع کمبود‌های زیرمجموعه است بر پیگیری مشکلات معیشتی کارکنان ناجا و تجهیزات و امکانات این نیرو تاکید کرد.

آیت الله لائینی، ماموریت‌ها و مسئولیت‌ها در استان مازندران را ملی دانست و تصریح کرد: نمی‌توان با امکانات و بودجه محلی، اقدامات ملی داشت لذا نیازمند توجه بیشتر مسئولان کشوری و تخصیص اعتبارات ملی در حوزه‌های مختلف در این استان هستیم.

وی افزود: فرماندهی انتظامی استان مازندران هم در بعد فرماندهی و هم در بعد عقیدتی با توجه به تغییرات ایجاد شده تازه نفس شده و ابراز امیدواری کرد: با وجود این دو نیروی محرکه، شاهد پیشرفت‌های خوبی در حوزه نظم وامنیت در استان باشیم.

نماینده، ولی فقیه در استان مازندران در پایان برای سردار میرفیضی که به عنوان فرمانده انتظامی استان قم منصوب شدند، آرزوی موفقیت کرد و انتصاب سردار "میرزایی "را به عنوان فرمانده جدید انتظامی استان تبریک گفت.  

 انتهای پیام/۱۰۰۰
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها