دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۱۸۱۰۰
تاریخ انتشار: ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۴:۵۱
دبیر کانون انجمن‌های صنفی مراکز معاینه فنی کشور:
اعلام زمان اتمام معافیت جرائم معاینه فنی خودرو
دبیر کانون انجمن‌های صنفی مراکز معاینه فنی کشور زمان اتمام معافیت جرائم معاینه فنی خودرو را اعلام کرد.
به گزارش آوای خزر، محمد رضا جعفریان دبیر انجمن‌های صنفی مراکز معاینه فنی کشور و رئیس این انجمن در مازندران با عنوان اعلام اینکه مهلت معافیت جرائم نداشتن گواهی معاینه فنی خودرو که پیش‌تر توسط پلیس راهور کشور اعلام شده بود پس از اتمام ماه مبارک رمضان به پایان می‌رسد خاطرنشان کرد: هم وطنان عزبز جهت جلوگیری از اتلاف وقت و ترافیک احتمالی می‌توانند از هم اکنون به مراکز معاینه فنی مجاز در سراسر کشور مراجعه کنند.

وی افزود: همچنین مالکان و رانندگان محترم می‌توانند با مراجعه به سامانه www.symfa.ir نسبت به انتخاب مر کز معاینه فنی مجاز در هر یک از شهر‌های کشور که در سامانه سیمفا آدرس و تلفن آن‌ها درج شده است قبل از حضور از وضعیت اعتبار گواهی معاینه فنی خودرو خود و همچنین با تماس به مرکز مورد نظر از وضعیت شلوغی و یا نوبت دهی برای معاینه فنی خودرو‌های خود اقدام کنند.


وی با بیان این مطلب که معاینه فنی خودرو را جدی بگیریم تصریح کرد:طبق آمار پزشکی قانونی در ۱۰ ماه سال ۹۸ شاهد فوت حدود ۱۵ هزار نفر در تصادفات بودیم و بیش از ۳۰۷ هزار نفر نیز مصدوم شدند.

رئیس انجمن صنفی مراکز معاینه فنی خودرو استان مازندران اظهار کرد:خودرو‌هایی که بدون معاینه فنی تردد کنند روزانه ۵۰ هزار تومان توسط پلیس راهور و دوربین‌های مکانیزه ثبت تخلف جریمه خواهند شد و همچنین بر اساس قانون هوای پاک مدت معافیت معاینه فنی برای خودرو‌های شخصی (اعم از داخلی و وارداتی) ۴ سال است از اینرو خودرو‌های صفر کیلومتر با پلاک شخصی به مدت ۴ سال بعد از سال ساخت آن از انجام معاینه فنی معاف هستند و خودرو‌های با پلاک عمومی تا یکسال از سال ساختشان معاف بوده و بعد از اتمام این مدت، ملزم به دریافت گواهی معاینه فنی از مراکز مجاز هستند.

وی در پایان گفت:دارا بودن گواهی معاینه فنی برای فروشندگان و خریدارن محترم خودرو جهت نقل و انتقالات خودرو الزامیست لذا می‌بایست قبل از مراجعه به مراکز تعویض پلاک نسبت به اخذ گواهی معاینه فنی اقدام نمایند.

انتهای پیام/۱۰۰۰
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین اخبار