دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۱۸۱۱۲
تاریخ انتشار: ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۶:۰۴
یکی از سخنگویان توییتر روز سه‌شنبه از ارسال ایمیلی به تمام کارکنان شرکت خبر داد که به آنها اجازه می‌دهد پس از پایان یافتن دوران شیوع کرونا هم همچنان در خانه بمانند و وظایف و مسئولیت‌هایشان را از راه دور انجام بدهند.

به گزارش آوای خزر، به نقل از گاردین، توییتر از نخستین شرکت‌هایی بود که با پیدا شدن بیماری کووید-19 کارکنانش را دورکار کرد و حالا به نظر نمی‌رسد در بازگرداندن کارمندان به محل کار هم پیشقدم باشد.

بر اساس آنچه در بیانیه توییتر آمده، چند ماه گذشته آشکارا به همگان نشان داد می‌توان از راه دور هم کار کرد. تاکید بر تمرکززدایی و حمایت از پراکندگی نیروی کار با توانایی کار کردن از هر نقطه از ویژگی‌های منحصر به فرد توییتر در دوران شیوع کرونا بود و حالا مدیران شرکت تصمیم گرفته‌اند تمام کسانی که می‌توانند از خانه وظایف خود را به سرانجام برسانند، همچنان تا هر زمان که دوست دارند به دورکاری ادامه بدهند.

ترغیب به دورکاری از دوم ماه مارس بین کارمندان توییتر آغاز و این روند از 11 مارس اجباری شد. کارمندانی که همچنان کار کردن از راه دور را ترجیح می‌دهند، می‌توانند به همان روش پیشین کار را پیش ببرند و کسانی که دوست دارند مانند دوران پیش از شیوع کرونا به محل کار بروند، دست‌کم باید تا ماه سپتامبر منتظر بمانند.

دیگر شرکت‌های بزرگ دنیای فناوری هم بسان توییتر راه دورکاری را پیش گرفته‌اند. گوگل و فیس‌بوک اعلام کردند دورکاری دست‌کم تا سال آینده میلادی ادامه می‌یابد و آمازون سیاست دورکاری کارمندانش را تا اوایل اکتبر 2020 تمدید کرد. دفتر مرکزی توییتر در سان فرانسیسکو قرار دارد که 1974 مورد بیمار مبتلا به کرونا در آن شناسایی شده‌اند.

جک دورسی 43 ساله و مدیر عامل توییتر حدود چهار میلیارد دلار ثروت شخصی دارد. او چند هفته پیش یک میلیارد دلار از دارایی خود را به مبارزه با ویروس کرونا، یافتن واکسن و داروی آن و حمایت از قربانیان کووید-19 اختصاص داد.

انتهای پیام/1005

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین اخبار