دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۱۸۱۲۰
تاریخ انتشار: ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۲۳:۲۵
رئیس افتخاری مرکز درمان جامع هموفیلی ایران، برنده جایزه ۲۰۲۰ فدراسیون جهانی هموفیلی شد.

به گزارش آوای خزر، احمد قویدل سخنگوی کانون هموفیلی ایران، گفت: فریدون علاء بنیانگدار سازمان انتقال خون ایران و رئیس افتخاری مرکز درمانی متعلق به کانون هموفیلی ایران برنده جایزه ۲۰۲۰ فدراسیون جهانی هموفیلی شده است.

در نامه رئیس فدراسیون جهانی هموفیلی به استاد علاء آمده است: من به عنوان رئیس فدراسیون جهانی هموفیلی و رئیس کمیته جوایز این فدراسیون، این افتخار را دارم که به شما اطلاع دهم شما به عنوان برنده جایزه 2020 President’s Award انتخاب شده اید.

آلین ویل ضمن تبریک به فریدون علاء پدر جامعه هموفیلی ایران، خاطر نشان نموده است: این جایزه که در سال ۲۰۱۷ تأسیس شده است، به اشخاصی که در خدمت جامعه محلی خود بوده و تأثیر به سزایی در بهبود شرایط زندگی بیماران هموفیلی در کشور داشته و به پیشرفت مؤثر مأموریت و اهداف فدراسیون جهانی هموفیلی (WFH) کمک نموده اند تعلق می‌گیرد.

کمیته تخصیص جوایز فدراسیون جهانی هموفیلی از تأثیر کار خستگی ناپذیر شما به نمایندگی از بیماران در ایران تحت تأثیر قرار گرفته است. کمک‌های سخاوتمندانه شما در تمامی حوزه‌ها اعم از وقت، انرژی و تخصص شما نمونه‌ای درخشان از تعهد عمیق شما به جامعه ما است و شما را به عنوان بهترین کاندیدای این جایزه معتبر تبدیل می‌کند.

به نمایندگی از هیئت مدیره و کل تیم WFH ، از شما برای کارهای فوق العاده و فداکاری فوق العاده شما در جامعه جهانی اختلالات خونریزی تشکر می‌کنم. ما مشتاقانه منتظر هستیم تا کار خود را به نمایندگی از همه افراد نیازمند ادامه دهیم.

سخنگوی کانون هموفیلی ایران ضمن ابراز خشنودی از اینکه فدراسیون جهانی هموفیلی تلاش‌های ارزشمند پدر جامعه هموفیلی ایران را به خوبی درک کرده است، گفت: موفقیت دانشمندان و فعالان اجتماعی ایران در عرصه‌های بین المللی موجب مباهات ایرانیان است. در شرایط دشواری که متأسفانه تلاش‌های زیادی در محافل بین المللی برای خدشه دار کردن چهره ایرانیان انجام می‌پذیرد این موفقیت‌ها آنچنان درخشش دارد که بتواند اثر این نوع تلاش‌ها را خنثی نماید.

قویدل در ادامه افزود: این نوع جوایز همه ساله در کنگره جهانی هموفیلی در مراسم‌های ویژه تقدیم برندگان می‌گردد اما با توجه به لغو برگزاری کنگره جهانی هموفیلی که قرار بود در مالزی برگزار گردد رئیس فدراسیون جهانی هموفیلی در ایمیل خود خطاب به استاد فریدون علاء تصریح نموده است: اگرچه امسال کنگره فدراسیون جهانی هموفیلی برگزار نمی‌شود و اهدا جایزه شما در کنگره میسر نیست اما تخصیص این جایزه با تهیه فیلمی درباره شما اطلاع رسانی خواهد گردید. این فیلم در طول اجلاس‌های مجازی این فدراسیون جهانی (۱۵ تا ۱۹ ژوئن ۲۰۲۰) ارائه خواهد گردید.

وی گفت: کانون هموفیلی ایران ضمن تبریک به استاد فریدون علاء و همچنین تبریک ویژه به جامعه هموفیلی و مدیران و کارکنان سازمان انتقال خون ایران، این موفقیت بین المللی را به مردم ایران تبریک می‌گوید.

فریدون علاء یک الگوی ارزشمند از شخصیتی است که کار علمی را با درک مسئولیت اجتماعی و با آرمان بشر دوستی با فعالیت‌های اجتماعی گره زد و حاصل آن سازمان انتقال خون ایران بود. وی بال علمی شادروان جمال محاسب بنیانگذار کانون هموفیلی ایران بودند و سال‌ها است که بار راهبری کانون هموفیلی ایران در حوزه‌های علمی بر دوش این دانشمند انسان دوست است.

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین اخبار