دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۱۸۳۱۳
تاریخ انتشار: ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۷:۵۵
چراغ قرمز تعزیرات به محتکران؛
فعالیت گشت های ویژه نظارتی برای برخورد با متخلفان بازار خودرو
مدیرکل تعزیرات حکومتی مازندران با بیان اینکه تعزیرات حکومتی در برخورد با سودجویانی که برای منافع خودشان اخلال در بازار می‌کنند، هیچ گونه اغماضی نخواهد کرد؛ گفت: گشت‌های مشترک تعزیرات حکومتی در بازار خودرو فعال شده که با حضور نامحسوس در این واحدها، با تخلف گرا‌ن‌فروشی و عدم عرضه برخورد جدی خواهد شد.
به گزارش آوای خزر، یدالله ملکی مدیرکل تعزیرات حکومتی استان مازندران طی گفت‌وگویی اظهار کرد: چنانچه کالایی که ضرورت عرضه آن به مصرف کننده توسط دولت اعلام شده باشد و توسط افرادی نگهداری و به قصد گران‌فروشی از عرضه آن به جامعه خودداری شود؛ اقدام مذکور احتکار تلقی و قانون مجازاتی اعم از ضبط و فروش کالا و جریمه پیش بینی کرد.

وی با هشدار جدی به محتکران خودرو، افزود: گشت‌های مشترک تعزیرات حکومتی در این رابطه فعال شده که با حضور نامحسوس در این واحدها، با تخلف گرا‌ن‌فروشی و عدم عرضه برخورد جدی خواهد شد.

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان مازندران با اشاره به اقدامات لازم در برخورد با سودجویان و محتکران، خاطرنشان کرد: طی یک‌سال گذشته، محتکران علاوه بر ضبط کالا به بیش از یک میلیارد ریال جریمه در این اداره کل محکوم شدند و کالا‌های اساسی و ضروری احتکار شده جهت فروش و عرضه به مردم با هماهنگی مراجع ذی‌صلاح تحویل سازمان‌های مربوط شد.

ملکی ادامه داد: عمده کالا‌هایی که از محتکران کشف شده از انواع لوازم بهداشتی، مواد شوینده، مواد غذایی، خوراک دام، لوازم یدکی و لوازم خانگی بوده است.

وی تصریح کرد: تعزیرات حکومتی در برخورد با سودجویانی که برای منافع خودشان اخلال در بازار می‌کنند، هیچ گونه اغماضی نخواهد کرد.

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان مازندران متذکر شد: از شهروندان مازندرانی تقاضا داریم تا چنانچه تخلفی در این زمینه مشاهده کردند مراتب را به سامانه ۱۳۵ تعزیرات حکومتی و یا ۱۲۴ گزارش کنند.

انتهای پیام/۱۳۶۲
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین اخبار