دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۱۸۵۶۹
تاریخ انتشار: ۰۴ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۹
بیانیه مشترک تولیت‌های ۵ مکان مقدس:
تولیت‌های آستان قدس رضوی، آستان مقدس حضرت معصومه، آستان مقدس شاهچراغ، آستان مقدس حضرت عبدالعظیم و مسجد مقدس جمکران با صدور بیانیه مشترکی، بازگشایی حرم‌های مطهر را در پنجم خرداد ماه اعلام کردند.

به گزارش آوای خزر، در بیانیه مشترک حجج الاسلام و المسلمین احمد مروی، سید محمد سعیدی، سید علی اصغر دستغیب، محمد محمدی ری‌شهری و محمدحسن رحیمیان آمده است: خداوند متعال را شاکریم که بعد از دوره‌ای سخت و ناگوار، مجدداً توفیق خدمتگزاری به شما ارادتمندان همیشگی خاندان رسول خدا صلی الله علیه وآله و سلّم نصیب خادمان آستان‌های مقدس شد.

این بیانیه می‌افزاید: بنا بر مصوبه ستاد ملی مقابله با ویروس کرونا ان‌شاء الله از روز دوشنبه پنجم خردادماه، صحن‌های حرم‌های مطهر مطابق زمان اعلام شده توسط ستاد به روی زائران ارجمند بازگشایی خواهد شد.

در ادامه آمده است: به منظور حفظ سلامتی شیفتگان و زائران محترم تقاضا داریم همه عزیزان در زمان تشرف به زیارت، حداکثر همکاری را با خادمان خود در آستان‌های مقدس داشته باشند و نسبت به رعایت شیوه نامه‌های ابلاغی و اصول بهداشتی اعم از همراه داشتن ماسک و دستکش، توجه جدی به عمل آورده و هنگام تشرف به حرم‎های مطهر ضمن حفظ فاصله اجتماعی مناسب (دو متر) جانماز، کتب ادعیه، قرآن شخصی و بانوان محترم چادر به همراه داشته باشند.

همچنین عنوان شده: امید است با تلاش خادمان و مشارکت زائران ارجمند در اجرای شیوه نامه‌ها و حفظ نظم و فاصله اجتماعی مناسب شرایط تشرف به زیارت و بهره مندی از انوار قدسی ائمه معصومین علیهم‌السلام و امامزادگان برای همگان استمرار داشته باشد و به زودی با ریشه کنی ویروس کرونا مراسم شکرانه بازگشایی کامل حرم‌های مطهر را برگزار کنیم.

براساس آخرین آمار تا روز سوم خردادماه ۱۳۳ هزار و ۵۲۱ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده و با فوت ۵۹ نفر در ۲۴ ساعت گذشته، جان باختگان کرونا در کشور به هفت هزار و ۳۵۹ نفر رسیده است.

 
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین اخبار