دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۱۸۵۷۷
تاریخ انتشار: ۰۴ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۵۳
جورج سوروس هشدار داد که احتمال می رود منطقه یورو در نتیجه ناتوانی در پاسخ واحد به بحران کرونا دچار فروپاشی شود.

به گزارش آوای خزر، به نقل از بی بی سی، نتایج یک نظرسنجی صورت گرفته توسط موسسه " تکنه" نشان می دهد شمار کسانی که در ایتالیا خواهان خروج از منطقه یورو شده اند به 42 درصد افزایش پیدا کرده است که این رقم در سال قبل تنها 26 درصد بود.

طبق برآورد صورت گرفته توسط دولت جوزپه کنته، اقتصاد ایتالیا امسال تحت تاثیر شیوع کرونا و تعطیلی کسب و کارها هشت درصد کوچک خواهد شد و نسبت بدهی به تولید ناخالص داخلی این کشور از 155 درصد فراتر خواهد رفت.

مارکو تندو، کارشناس بازار مسکن گفت:  من نظرم کمی راجع به ارپوا تغییر کرده است، چون حالا که در یک شرایط اضطراری هستیم، کشورهای اروپایی به ما پشت کرده اند.

جورج سوروس، میلیاردر مشهور مجارستانی-آمریکایی نیز با بیان اینکه پیامدهای اقتصادی ناشی از شیوع ویروس کرونا بر اقتصاد کشورهای اروپایی می تواند بیش از آنچه که اغلب مردم گمان می کنند باقی بماند افزود: جهش های متوالی و سریع این ویروس بدان معناست که کار سختی برای توسعه واکسن مناسب برای مقابله با ویروس کرونا خواهیم داشت.

سوروس از کشورهای عضو منطقه یورو خواست که هر چه زودتر به کشورهای عضو ضعیف تر نظیر ایتالیا کمک کنند؛ چرا که در غیر این صورت، ناتوانی در یک پاسخ واحد می تواند کل این منطقه را دچار فروپاشی کند.

وی خواهان صدور اوراق تامین مالی مشابه آن چه انگلیس در جنگ های دوره ناپلئونی ( 1805-1812) و جنگ جهانی اول و دوم استفاده کرد برای مقابله مالی موثرتر با کرونا شد.

وی همچنین با هشدار نسبت به منفی شدن بازدهی اوراق قرضه دولتی در کشورهایی نظیر آلمان افزود که کشورهای اروپایی باید رتبه اعتباری کنونی خود را به هر قیمتی که شده حفظ کنند.

سوروس با اشاره به خروج انگلیس از اتحادیه اروپا گفت که باید جلوی تکرار اتفاق مشابه در خصوص ایتالیا گرفته شود که بدون ایتالیا چه چیزی از اروپا باقی خواهد ماند؟ تغییر قوانین وام دهی که به نفع کشورهایی نظیر آلمان است با توجه به شرایط اقتصاد ایتالیا که بیشترین آسیب را از کرونا در اروپا دیده، بسیار ناعادلانه است.

انتهای پیام/1005

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین اخبار