دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۱۸۶۹۹
تاریخ انتشار: ۰۷ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۳۷
چین خطاب به «آبه»:
وزارت خارجه چین به انتقاد از ادعای نخست وزیر ژاپن درباره منشا کروناویروس از چین پرداخت و اعلام کرد، این مساله بایستی بر اساس علم و حقایق مورد بررسی قرار گیرد.

به گزارش آوای خزر،سخنگوی وزارت خارجه چین گفت: ما به طور قطع مخالف سیاسی شدن و بدنام کردن منشا ویروس هستیم. ارزیابی شینزو آبه، نخست وزیر ژاپن بر خلاف عقاید و نظرات از سوی نهادهای تحقیقات پزشکی و سازمان بهداشت جهانی است.

به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، وی با تاکید بر این مساله که جامعه بین‌الملل شامل چین و ژاپن باید برای مقابله با این پاندمی همکاری کنند، گفت: بی بصیرتی سیاسی نباید بر قضاوت‌های علمی فائق آید.

نخست وزیر ژاپن در جریان نشست خبری روز دوشنبه اعلام کرد، وضعیت فوق‌العاده برای کنترل ویروس کرونا در کشور پایان یافته و آن را یک "حقیقت" دانست که این ویروس نخستین بار سال گذشته میلادی در شهر ووهان چین شناسایی شد و بعدا از چین به جهان گسترش یافت.

آبه در این نشست خبری شهروندان ژاپنی را به پذیرش نوع جدیدی از شیوه زندگی ترغیب کرد که شامل استفاده از ماسک صورت، حفظ فاصله گذاری اجتماعی و کار از منزل می‌شود. وی همچنین به این مساله اشاره کرد که بازگشت اوضاع به گذشته زمان می‌برد.

نخست وزیر ژاپن همچنین در پاسخ به این سوال که آیا این پاندمی بر اعتماد بین دو کشور چین و ژاپن اثر می‌گذارد و ‌آن را تخریب می‌کند، به این مساله اشاره کرد که یک باور عمومی وجود دارد که این بیماری ویروسی از چین آغاز شده است.

وی همچنین افزود، آمریکا به دنبال حل این بحران به همان روش ژاپن یعنی ارائه یک سیستم بر اساس اصول آزادی، دموکراسی و حقوق بشر است.

آبه همچنین تاکید کرد که هم ژاپن و هم چین مسئول تضمین صلح و ثبات در شرق آسیا هستند و ابراز امیدواری کرد که دولت پکن منافع جامعه جهانی را در مواجهه با این بیماری در نظر بگیرد و در اولویت قرار دهد.

وی همچنین بار دیگر تاکید کرد که ژاپن به همکاری با کشورها برای کاهش تاثیرات کرونا بر اساس چارچوب شفاف سازی ادامه می‌دهد.

 
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین اخبار