دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۱۸۹۶۹
تاریخ انتشار: ۱۶ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۵:۰۳
ماه گذشته، شرکت داروسازی " آسترازنکا"(AstraZeneca) اعلام کرد که می‌تواند یک میلیارد دوز از واکسن "کووید-۱۹" خود که با همکاری دانشگاه آکسفورد ساخته شده را به تولید برساند.

به گزارش آوای خزر،به نقل از بی‌بی‌سی، ماه گذشته، شرکت داروسازی " آسترازنکا"(AstraZeneca) اعلام کرد که می‌تواند یک میلیارد دوز از واکسن "کووید-۱۹" خود که با همکاری دانشگاه آکسفورد ساخته شده را به تولید برساند.

روز گذشته این شرکت دو قرارداد جدید امضا کرد که به " آسترازنکا" اجازه می‌دهد تولید خود را دو برابر کند.

یکی از این قراردادها که ۷۵۰ میلیون دلار ارزش دارد، با دو سازمان سلامتی بسته شده که توسط بنیاد "بیل و ملیندا گیتس" حمایت می‌شود.

قرارداد دیگر با همکاری "موسسه سروم هند"(SII) است. موسسه‌ای که بزرگترین تولید کننده واکسن جهان است.

طی قرارداد روز گذشته، شرکت "آسترازنکا" نیمی از دوزهای واکسن "کووید-۱۹" خود را برای کشورهایی با درآمد کم و متوسط تولید می‌کند.

به این ترتیب، موسسه‌های تحت قرارداد، "سازمان ابتکارات برای آمادگی در برابر اپیدمی‌ها"(CEPI) و" اتحاد جهانی واکسن و ایمن‌سازی"(Gavi) به یافتن امکانات و تسهیلات برای تولید ۳۰۰ میلیون دور از واکسن کووید-۱۹ کمک خواهند کرد.

انتظار می‌رود که تحویل واکسن تا پایان سال جاری آغاز شود.

"پاسکال سوریوت"(Pascal Soriot) مدیر اجرایی شرکت "آسترازنکا" گفت که انتظار دارد اثربخشی واکسن "AZD۱۲۲۲" تا ماه اوت مشخص شود.

این در حالی است که "ریچارد هچت"(Richard Hatchett ) مدیر اجرایی سازمان "CEPI" گفت هنوز احتمالاتی وجود دارد که این واکسن موثر نباشد.

توافقنامه شرکت "آسترازنکا" با موسسه "سروم" هند راجع به تولید یک میلیارد دوز برای کشورهای کم درآمد است که در این قرارداد تعهدی مبنی بر تولید ۴۰۰ میلیون دوز قبل از پایان ۲۰۲۰ میلادی ارائه گردیده است.

"پاسکال سوریوت" اظهار کرد، شرکت "آسترازنکا" در حال ساخت تعدادی زنجیره تامین در سراسر جهان است تا از دسترسی جهانی به واکسن در دوران پاندمی کروناویروس حمایت کند و تاکنون ظرفیت تولید دو میلیارد را تامین کرده است.

این شرکت داروسازی پیش از این توافق کرد که ۳۰۰ میلیون دوز از این واکسن بالقوه را برای آمریکا و ۱۰۰ میلیون دوز برای انگلیس تولید کند. پیش‌بینی می‌شود این دوزها در ماه سپتامبر آماده تحویل باشند.

 
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین اخبار