دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
گزارش تصویری/ ابراهیم فلاح
تاریخ انتشار : ۱۷ خرداد ۱۳۹۹ - ۲۲:۳۴
کد خبر: ۱۹۰۰۰
آوای خزر: منطقه دودانگه ساری دارای روستا‌های فراوانی است که جوانان این منطقه به‌دلیل نبود کار مهاجرت کردند و در حال برخی از روستا‌های آن تقریباً خالی از سکنه است. در سال‌های اخیر با کشت گل‌محمدی و توسعه آن امید به روستا‌های منطقه دودانگه بازگشت و در حال حاضر کشاورزان بسیاری در تدارک این هستند که اراضی خود را به کشت این محصول اختصاص دهند. براساس آمار امسال ۱۸۰ هکتار از ارضی زیرکشت گل‌محمدی رفت که امیدواریم در سال‌های آینده با تداوم آن منطقه دودانگه به گلستان گل‌محمدی تبدیل شود و قدری از محرومیت آن کاسته شود.
در حال حاضر. ۹ هزار متر مربع از اراضی شیب‌دار روستای پرکوه منطقه دودانگه ساری را به کشت گل‌محمدی اختصاص یافته است مجتبی محمودی به کشت ارگانیک گل‌محمدی اشاره کرد و افزود: کشت گل‌محمدی در زمینه تغییر الگوی کشت منطقه از اهمیت به‌سزایی برخوردار بوده که کمترین ارتفاع برای گل‌محمدی یک‌هزار متر است. وی با اعلام اینکه زراعت گیاهانی مانند گل‌محمدی ارزش افزوده بیشتری دارند، اضافه کرد: کشت این گونه به‌دلیل اشتغال‌زایی بالا  به‌نفع منطقه خواهد بود، چرا که در هر هکتار برای سه نفر شغل ایجاد می‌کند.

این تولیدکننده موفق به استقبال اهالی در زمینه کشت گل‌محمدی اشاره کرد و گفت: امسال اهالی منطقه در زمینه این کشت راغب شدند. محمودی تصریح کرد: نبود نیرو‌های کارگری از جمله مهم‌ترین مشکلات ما محسوب می‌شود، چرا که برای حفظ کیفیت گل‌محمدی باید قبل از طلوع آفتاب برداشت شود. وی خاطرنشان کرد: برای توسعه کشت گل‌محمدی باید تمهیدات لازم درباره فرآوری محصولات گل‌محمدی، بازاریابی و صادرات دنبال شود در غیر این صورت به بن‌بست می‌خورد.
محمودی اظهار کرد: همچنین توصیه می‌شود کشت گل‌محمدی زیرنظر کارشناسان مرکز تحقیقات کشاورزی توسعه پیدا کند نه اینکه به‌صورت سنتی باشد و همچنین توجه ما به مسائل فنی است در غیر این صورت آورده اقتصادی برای کشاورز به همراه ندارد. باید از این فرصت اقتصادی بهره‌مند شویم و در مقابل نیز تمهیدات لازم در ارتباط با فرآوری و صادرات با توجه به حجم بالای تولید اندیشیده شود.

 

نظرات شما
کدامنیتی
* captcha:
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد