دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۱۹۲۰۱
تاریخ انتشار: ۲۳ خرداد ۱۳۹۹ - ۲۲:۵۲
جن‌گیر هندی که مدعی شده بود می‌تواند بیماران کووید-۱۹ را با بوسیدن دست آنها درمان کند، ۲۰ نفر از پیروان خود را به کرونا مبتلا کرد و به دلیل آلوده شدن به ویروس از دنیا رفت.
به گزارش آوای خزر، یک مرد هندی از ایالت مادیا پرادش دستان پیروان خود را می‌بوسید و به آنها وعده می‌داد ویروس کرونا از بدن‌شان خارج می‌شود. او مدعی شده بود شیوه درمان بوسه بیماران کرونا را درمان کرده است، در حالی که پزشکان و کارشناسان بارها هشدار داده بودند مهم‌ترین راه انتقال ویروس از راه ترشح آب دهان یا بینی است.

مقام‌های بهداشتی هند اعلام کردند این مرد مقدس هندی که پیش‌تر به کرونا مبتلا شده بود، روز سوم ژوئن پاسخ آزمایش خود را گرفت و یک روز بعد هم به همین دلیل درگذشت. آنها تلاش کردند کسانی را که با مرد ارتباط داشته‌اند بیابند و مبتلایان به ویروس را قرنطینه کنند. در این راه ابتدا ۴۰ نفر شناسایی شدند که پاسخ آزمایش ۲۰ نفرشان مثبت بود، از جمله هفت نفر از اعضای خانواده مرد هندی. ۲۹ نفر دیگر هم که درگیر ماجرای جن‌گیری کرونا شده بودند، در حال حاضر در قرنطینه هستند.

حدود ۳۰۰ هزار نفر در هند به بیماری کووید-۱۹ مبتلا شده و ۸۴۹۸ نفرشان جان خود را از دست داده‌اند؛ از جمله همین جن‌گیر هندی که جان حدود ۲۰ نفر را به خطر انداخته است. فقط در روز پنجشنبه ۱۰ هزار مورد تازه ابتلا به کرونا در هند شناسایی شد که بیشتر به دلیل برداشته شدن برخی موارد سختگیرانه بوده است. مومبای، دهلی‌نو و چنای آلوده‌ترین شهرهای هند از نظر ابتلا به کرونا هستند.
 
انتهای پیام/1005
 
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها