دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۱۹۳۸۱
تاریخ انتشار: ۲۸ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۸:۳۸
تیمی از کارآفرینان و فعالان استارتاپی سامانه "پایشگر سازمانی کرونا" را طراحی کرده و به مرحله اجرا درآورده‌اند.

به گزارش آوای خزر، ویروس کرونا در کنار تمام مشکلات اقتصادی و اجتماعی که برای سازمان‌ها و شرکت‌ها ایجاد کرده است، دغدغه حفاظت از نیروی انسانی را هم به دغدغه‌های مدیران افزوده است. اگرچه بسیاری از شرکت‌ها و سازمان‌ها تلاش کرده‌اند تا با پروتکل‌های مشخصی از انتقال بیماری به کارکنانشان جلوگیری کنند، اما پروتکل‌های سازمانی هر قدر هم که هوشمند و حساب شده باشند، در مرحله اجرا با مشکلات فراوانی روبه‌رو هستند و امکان پایش دائمی و روزانه وضعیت سلامت کارکنان برای اغلب مدیران سازمان‌ها فراهم نیست.

یکی از نکات مهم در پایش دائمی وضعیت سلامت کارکنان، وجود زیرساخت سیستمی مناسب و هوشمند به منظور دریافت داده‌های روزانه از وضعیت سلامت کارکنان، تحلیل اطلاعات و شناسایی موارد مشکوک جهت انجام اقدامات تامینی و نیز جدا کردن افراد ناقل یا مشکوک به ابتلا به ویروس کرونا، از سایر بدنه سازمان است.

تیمی از کارآفرینان و فعالان استارتاپی باهدف ایجاد این بستر، سامانه "پایشگر سازمانی کرونا" به آدرس irancorona.net را طراحی کرده و به مرحله اجرا درآورده‌اند. سامانه مذکور به صورت وب اپلیکیشن بوده و از طریق لپ تاپ، کامپیوتر سازمان، تبلت و تلفن‌های همراه می‌توان از این سامانه استفاده کرد.
ابتدای هر روز کارکنان مکلف هستند فرم مورد نظر را که در حدود یک دقیقه از آن‌ها زمان می‌گیرد، تکمیل کنند. اطلاعات به صورت آنلاین در داشبورد مدیریتی مدیران قرار می‌گیرد و وضعیت سلامت آن‌ها تحلیل می‌شود.

انتهای پیام/1005

برچسب ها: کرونا
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: