دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۱۹۶۲۵
تاریخ انتشار: ۰۲ تير ۱۳۹۹ - ۱۸:۲۰
اکثر مردم فکر می‌کنند غذا خوردن قبل از خواب مضر است و باعث چاقی می‌شود. با این حال، برخی ادعا می‌کنند که خوردن یک میان وعده قبل از خواب می‌تواند به رژیم غذایی کاهش وزن کمک کند.

به گزارش آوای خزر،مطالعات متناقضی در مورد اینکه آیا خوردن غذا قبل از خواب باعث تقویت متابولیسم شما می‌شود یا کالری دریافتی را افزایش داده و باعث افزایش وزن می‌شود، وجود دارد. 

غذای کامل قبل خواب!

خوردن یک وعدهٔ غذایی کامل قبل از خواب می‌تواند مضر باشد، زیرا ممکن است منجر به سوزش سر دل، افزایش وزن و اختلالات خواب شود.

با این حال، گرسنه به خواب رفتن نیز می‌تواند خوابیدن را مختل کند. توصیه می‌شود شام حداقل دو ساعت قبل از خواب مصرف شود. همینطور بسته به شرایط شخصی، یک میان‌وعدهٔ کوچک ممکن است در کمک به افزایش کیفیت خواب مفید باشد.

غذا خوردن قبل از خواب

خوردن یا نخوردن قبل از خواب مسئله نیست! چه چیزی خوردن و چه اندازه خوردن مسئله است!

معمولاً کربوهیدرات‌ها، یا غذاهای حاوی کربوهیدرات (مثل شیر گرم، میوه یا کراکرها) می‌توانند به خواب راحت کمک کنند، زیرا قندها سروتونین را به مغز می‌رسانند و این ماده می‌تواند به بهبود خواب کمک کند.

در عوض، میان وعده‌های دارای قند ساده، مثل شکلات یا آبمیوه می‌توانند خواب را مختل کنند، زیرا ممکن است موجب افت قند خون شوند و نیمه‌شب شما را از خواب بیدار کنند.

غذا خوردن

آیا خوردن غذا قبل از خواب صحیح است؟

اگر چه بسیاری از افراد معتقدند که کاهش متابولیسم در طول خواب باعث افزایش وزن می‌شود، میزان متابولیسم پایه در شب با روز برابر است، بنابراین بدن شما هنوز هم نیاز به انرژی زیادی دارد.

هیچ دلیل فیزیولوژیکی برای اینکه چرا خوردن قبل از خواب باید باعث افزایش وزن شود وجود ندارد. با این حال، مطالعات متعدد نشان می‌دهد که افرادی که قبل از خواب غذا می‌خورند بیشتر در معرض افزایش وزن قرار می‌گیرند.

مشکل غذا خوردن قبل از خواب چیست؟

دلیل این موضوع بسیار ساده‌تر از انتظار شما است: یک میان‌وعده قبل از غذا، یک غذای اضافی است، بنابراین دریافت کالری بیشتر می‌شود.

این حقیقت را هم اضافه کنید که غذا خوردن قبل از خواب می‌تواند منجر به ایجاد عادت‌های ناسالم شود. بسیاری از افراد از غذاهای آماده به عنوان وعده قبل از خواب استفاده می‌کنند.

بعضی از افراد قبل از خواب بسیار گرسنه می‌شوند، زیرا در طول روز به مقدار کافی غذا نخورده‌اند. این گرسنگی بیش از حد می‌تواند یک چرخه ایجاد کند. به طوری که شما قبل از خواب خیلی غذا می‌خورید، و این پر بودن باعث شود صبح روز بعد بی‌اشتها باشید و دوباره آخر شب گرسنه شوید.

دسر و تنقلات

این چرخه که به راحتی می‌تواند باعث پرخوری و افزایش وزن شود، اهمیت غذا خوردن کافی در طول روز را روشن می‌سازد. این مشکل از موضوع کالری اضافی بسیار مخرب‌تر است.

قبل از خواب چه چیزی باید بخورید؟

بهتر است دقیق‌تر توضیح دهیم منظور از میان وعده سالم قبل خواب چیست:

از خوردن دسرها و تنقلات خودداری کنید

هرچند غذا خوردن قبل از خواب لزوماً چیز بدی نیست، خوردن دسرها یا تنقلاتی مانند بستنی، کیک یا چیپس‌ها ایدهٔ خوبی نیست.
این مواد غذایی که سرشار از چربی‌های ناسالم و قندهای اضافی هستند، اشتها را زیاد کرده و باعث پرخوری می‌شوند.

خوردن پیش از خواب به خودی خود باعث چاقی نمی‌شود، اما مصرف این غذاهای پرکالری می‌تواند باعث افزایش وزن شود، پس به طور جدی از خوردن آن‌ها خودداری کنید.

اگر میل زیادی به شیرینی دارید، مقداری توت یا چند تکه شکلات تلخ میل کنید.

رژیم غذایی

مصرف کربوهیدرات با پروتئین یا چربی

ترکیب کردن کربوهیدرات پیچیده با پروتئین یا کمی چربی، راه خوبی برای تهیهٔ یک میان وعدهٔ آخر شب است. کربوهیدرات‌های پیچیده مانند غلات کامل، میوه‌ها و سبزیجات به شما در خوابیدن کمک می‌کنند.

ترکیب با پروتئین یا مقدار کمی چربی می‌تواند به شما در طول شب کمک کند قند خون خود را پایدار نگه دارید. با این حال، این ترکیب‌ها ممکن است مزایای دیگری نیز داشته باشد.

انتهای پیام/1005

 

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین اخبار