دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۱۹۶۳۸
تاریخ انتشار: ۰۳ تير ۱۳۹۹ - ۰۷:۵۸
اعضای باند چهارنفره جعل نسخه‌های پزشکی بعد از دستگیری اعتراف کردند با استفاده از نسخه جعلی، داروی کمیاب را تهیه می‌کردند و در بازار آزاد می‌فروختند.

به گزارش آوای خزر، اواخر فروردین‌ماه پرونده‌ای از سوی بازپرس دادسرای عمومی و انقلاب ناحیه 6 تهران با شکایت یکی از دانشگاه‌های علوم پزشکی برای رسیدگی تخصصی به پایگاه سوم پلیس آگاهی تهران ارجاع شد.
مفاد پرونده حاکی از آن بود که افرادی با دردست‌داشتن نسخه پزشکی جعلی به دانشگاه علوم پزشکی مراجعه کرده و تقاضای داروهای کمیابی را که برای بیماران خاص است، کرده‌اند.
این پرونده به‌صورت ویژه در دستور کار تیم مبارزه با جعل و کلاهبرداری پایگاه سوم پلیس آگاهی قرار گرفت و مراقبت‌های ویژه آغاز شد. تردد افراد تحت کنترل درآمد تا اینکه کارآگاهان موفق شدند مرد جوانی را که برای خرید داروی کمیاب با دردست‌داشتن نسخه جعلی به دانشگاه علوم پزشکی مراجعه کرده بود، شناسایی و دستگیر کنند. با دستگیری اولین متهم پرونده، دو نفر از همدستانش که در بیرون از دانشگاه در حال پرسه‌زنی بودند، بازداشت شدند.

پس از انتقال متهمان به پلیس آگاهی مشخص شد هر سه متهم سابقه اعتیاد دارند و به‌ازای دریافت وجهی به دانشگاه علوم پزشکی مراجعه می‌کردند و با تهیه داروی کمیاب با نسخه جعلی دارو را در اختیار سرکرده باند قرار می‌دادند. متهمان اظهار کردند سرکرده باند فردی 39ساله است که نسخه‌های جعلی را تهیه می‌کرد و در اختیار آنها قرار می‌داد.

در ادامه تحقیقات پلیسی مخفیگاه سرکرده باند در حوالی خیابان شریعتی شناسایی و او با هماهنگی‌های قضائی در مخفیگاهش دستگیر شد. این فرد پس از انتقال به پلیس آگاهی به جرمش اعتراف کرد و گفت با تهیه داروهای کمیاب با نسخه جعلی آنها را به قیمت آزاد در بازار به افراد عبوری می‌فروخت. سرهنگ کارآگاه قاسم دستخال، رئیس پایگاه سوم پلیس آگاهی پایتخت، با اشاره به اینکه تعیین ارزش ریالی اعمال مجرمانه متهم به بررسی جامعی نیاز دارد، گفت: متهم اصلی پرونده با دستور قضائی در اختیار پلیس آگاهی قرار دارد و سایر متهمان با صدور قرار قانونی روانه زندان شدند. /شرق

انتهای پیام/1005

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها