دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۱۹۷۲۴
تاریخ انتشار: ۰۴ تير ۱۳۹۹ - ۱۶:۲۰
یک شرکت هندی اقدام به ابداع یک صندلی موتورسیکلت با قابلیت سرمایش و گرمایش کرده است که می‌تواند موتورسوار و سرنشین دیگر را در هوای گرم، خنک و در هوای سرد، گرم کند.

به گزارش آوای خزر، به نقل از نیو اطلس، تغییر دما در موتورسیکلت بسیار سخت‌تر از خودرو است و نیازی به بازگویی دلیل آن نیز نیست. برای اکثر موتورسیکلت سواران، بهترین کاری که می‌توانند انجام دهند این است که در روزهای سرد بیشتر لباس بپوشند و جلوی نفوذ هوای سرد به لباس‌های خود را بگیرند و وقتی هوا گرم است نیز لباس کمتر و خنک بپوشند.

البته چیزهایی مثل پوشش فرمان که خیلی ارزان قیمت هم هستند برای گرم نگه داشتن دست‌ها در دسترس است، اما این موارد کمتر از آنچه انتظار می‌رود، تاثیرگذار هستند.

همچنین راه حل‌های دیگری برای سرمایش مانند کلاه‌های ایمنی مجهز به تهویه و سیستم‌هایی نظیر "BikeAir EntroSys" که مانند یک کولر هستند و روی صندلی عقب موتورسیکلت قرار می‌گیرند و هوای خنک را به موتورسوار می‌دمند، وجود دارند.

اما اکنون یک راه حل اثرگذار از طرف یک شرکت هندی موسوم به "Indian Motorcycles" اندیشیده شده است که ابداع یک زین یا صندلی برای موتورسیکلت با قابلیت گرم و سرد کردن موتورسوار و سرنشین وی است.

این صندلی سه سطح از گرمایش و سه سطح از سرمایش را به راننده ارائه می‌دهد که قابلیت کنترل را از طرف موتورسوار و سرنشین دارد.

همچنین این صندلی به عنوان یک لوازم جانبی ارائه می‌شود که قابلیت نصب روی بسیاری از مدل‌های مختلف موتورسیکلت را در هند دارد.

این صندلی موسوم به "ClimaCommand" با استفاده از نانو ماده گرافن گرم می‌شود و برای خنک شدن نیز از یک ماژول ترموالکتریک برای پخش درجه حرارت مناسب در صندلی استفاده می‌کند. موتورسوار و مسافر قابلیت کنترل جداگانه دمای این صندلی را دارند و می‌توانند سرمایش یا گرمایش کم، متوسط ​​و زیاد را برای خود فعال کنند.

این صندلی با دمیدن هوا کار نمی‌کند، بنابراین جالب خواهد بود که ببینیم چقدر قادر است در گرما از تعریق موتورسوار جلوگیری کند.

لازم به ذکر است که صندلی "ClimaCommand" با قیمت 1200 دلار عرضه می‌شود.

انتهای پیام/1005

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین اخبار