دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۱۹۷۲۶
تاریخ انتشار: ۰۴ تير ۱۳۹۹ - ۱۶:۱۷
پژوهشگران آمریکایی در بررسی جدید خود نشان داده‌اند که شاید بتوان مشکلات پوستی از جمله سرطان پوست را با کمک دوربین تلفن همراه پیش‌بینی کرد.

به گزارش آوای خزر، به نقل از فیز، پژوهشگران آمریکایی در بررسی جدید خود نشان داده‌اند که یک فناوری استاندارد تلفن همراه می‌تواند به عکسبرداری از زخم‌های پوست کمک کند و یک ابزار تشخیصی دست‌یافتنی برای بررسی سرطان پوست باشد.

زخم‌های پوستی معمولا مجموعه‌ای از رنگ، اندازه و عدم تقارن را در بر دارند که کمک می‌کنند تا تفاوت‌های میان زخم‌های معمولی و بدخیم مشخص شود.

پژوهشگران در این پروژه، با استفاده از دوربین تلفن همراه، دو "درموسکوپ"‌(dermatoscope) ارائه داده‌اند که در آنها از الگوریتم‌های پردازش تصویر استفاده شده است. درموسکوپ، ابزاری است که به بررسی زخم‌های پوست کمک می‌کند. این ابزارها طی بررسی‌ها توانستند مشکلات پوستی نشان‌دهنده ملانوما و قرمزی معمولی پوست را از هم تفکیک کنند.

"برین پوگ"(Brian Pogue)، استاد مهندسی "کالج دارتموث"(Dartmouth College) آمریکا و همکارانش نشان دادند که استفاده از یک دوربین تلفن همراه برای عکسبرداری از زخم‌های پوست می‌تواند کارآیی و تاثیر تشخیص زخم‌های پوست را بهبود ببخشد.

پوگ گفت: عملکرد ابزار در تشخیص سرطان‌های پوستی، بسیار مهم است. ما با استفاده از دوربین‌ تلفن همراه در این پروژه توانستیم گام‌های مهمی را در طراحی یک روش جدید معرفی کنیم که شاید به تشخیص ساده و دقیق منجر شوند.

وی افزود: اگرچه همیشه راه‌هایی برای کار کردن سیستم‌های تصویربرداری پزشکی وجود دارد اما موفقیت تجاری این کارها اغلب بیش از اندازه هزینه در پی دارد. ابزارهای تصویربرداری می‌توانند آنقدر پیچیده باشند که به راحتی مورد قبول قرار نگیرند. این پلتفرم جدید، هم هزینه کمی دارد و هم  استفاده از آن ساده است؛ در نتیجه می‌تواند به ارائه ابزار تشخیصی ساده و دقیق کمک کند. این پلتفرم، یک نوآوری به شمار می‌رود که می‌تواند به سادگی مورد استفاده بالینی قرار بگیرد.

این پژوهش، در "Journal of Biomedical Optics" به چاپ رسید.

انتهای پیام/1005

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین اخبار