دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۱۹۷۸۲
تاریخ انتشار: ۰۵ تير ۱۳۹۹ - ۱۸:۳۲
استاندار مازندران در بازدید از کارخانه کمپوست تنکابن:
احمد حسین زادگان در حاشیه بازدید از نیروگاه زباله سوز نوشهر ببا بیان این که سه نیروگاه زباله سوز در شهرستان‌های نوشهر، ساری و رشت برای شمال کشور در حال احداث است، اعلام کرد: کار نیروگاه زباله سوز نوشهر به پایان رسیده و تا هفته آینده به بهره برداری می‌رسد و زباله سوز ساری نیز ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته و ان شاء الله تا پایان امسال به بهره برداری می‌رسد.
به گزارش آوای خزر به نقل از روابط عمومی استانداری، احمد حسین زادگان، استاندار مازندران در بازدید از کارخانه کمپوست شهرستان تنکابن با بیان این که نگاه رییس جمهور، دولت و دستگاه‌ها و سازمان‌های مسئول این است که معضل زباله و پسماند در استان‌های شمالی یکبار برای همیشه حل و یا بخش اعظم مشکلات آن برطرف شود، گفت: از اولویت‌ها و تاکیدات شخص رییس جمهور در آغاز بکار همه استانداران، مدیریت پسماند و نگاه ویژه به حل این مشکل است.

استاندار مازندران ایجاد نهضت فرهنگی در جامعه و آگاهسازی مردم در تولید زباله کمتر را یک ضرورت و اقدام مهم خواند و افزود: در این راستا، در حوزه مدیریت شهری و روستایی ضرورت دارد تا اقدامات لازم و درست نسبت به تفکیک زباله صورت گیرد تا با تولید کمتر زباله از نظر وزن و حجم روبرو باشیم.

حسین زادگان با اشاره به این که در حوزه مدیریت پسماند، مازندران را به ۹ منطقه تقسیم کردیم، اظهار داشت: با توجه به میزان زباله در دو شهرستان عباس آّباد و تنکابن و توان این کارخانه و نحوه اجرای مطلوب طرح کمپوست در این نقطه اعم از تفکیک، تبدیل و حل معضل شیرابه تا مدت معینی در اینجا به مشکل برنخواهیم خورد.

وی با اشاره به این که رهبری معظم انقلاب بر حل معضل زباله تاکید دارند و از سوی دفتر معظم له اعتبارات خوبی برای زباله سوز نوشهر و کارخانه کمپوست تنکابن اختصاص یافته است، یادآور شد: سازمان پسماند استان که مجوز آن اخذ شده است از اوایل هفته آینده با یک مدیریت واحد اعتباری و برنامه یی آغاز بکار خواهد کرد.

استاندار با بیان این که سه نیروگاه زباله سوز در شهرستان‌های نوشهر، ساری و رشت برای شمال کشور در حال احداث است، اعلام کرد: کار نیروگاه زباله سوز نوشهر به پایان رسیده و تا هفته آینده به بهره برداری می‌رسد و زباله سوز ساری نیز ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته و ان شاء الله تا پایان امسال به بهره برداری می‌رسد.

حسین زادگان با بیان این که کار‌های خوبی در دولت تدبیر و امید در حوزه مدیریت پسماند صورت گرفته و شخص وزیر کشور پیگیر مساله هستند و سازمان‌های مسئول پای کار آمده اند و مشکل قانونی آن حل شده است، ابراز داشت: سال گذشته مصوب شد که از درصد قابل توجهی از عوارضی که از تولید کالا‌های آینده اخذ می‌شود صرف مدیریت پسماند در استان شود و وزارت صمت نیز با این مساله موافقت نموده است.

استاندار با بیان این که سال گذشته در قیاس با سال‌های قبل ازآن علیرغم مضایق اعتباری، بدلیل نگاه دولت، بیشترین اعتبار را برای این حوزه اخذ کردیم، یادآور شد: رقم دیگری هم پیش بینی شده است که در صورت جذب، کمک شایان توجهی به حل معضل پسماند در استان می‌نماید.

مقام عالی دولت در مازندران که صبح امروز برای حضور در جلسه شورای اداری استان به غرب مازندران سفر کرد، از کارخانه کمپوست تنکابن بازدید کرد.

استاندار مازندران همچنین پیش از شرکت در جلسه شورای اداری استان از پروژه تفریحی و اسکله دریایی البرز کلارآباد بازدید نمود.

انتهای پیام/۱۰۰۰
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین اخبار