دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۱۹۸۲۱
تاریخ انتشار: ۰۶ تير ۱۳۹۹ - ۱۵:۴۶
دادستان نکا:
دفتر حفظ حقوق عامه در شهرستان نکا راه اندازی شد
دادستان نکا، گفت: دفتر حقوق عامه شهرستان نکا با هدف پیگیری مطالبات جدی مردم در حوزه‌های سلامت، ترافیک مباحث کشاروزی و جاده‌ها افتتاح شده است.
به گزارش آوای خزر عشقی در سخنرانی ما بین خطبه‌های نماز جمعه اظهار کرد: کار دادگستری رسیدگی به دعاوی اشخاص و نظارت بر اجرای قانون در شهرستان نکا است.
وی خاطر نشان کرد: در رسیدگی به اختلافات مردم بدون هیچ نیازی به مرجع خاصی امکانات در اختیار داریم و همکاران ما در حال رسیدگی پرونده ها هستند.
دادستان نکا با اعلام اینکه وقت رسیدگی به دادگاه در ۴۵ روز و وقت رسیدگی در دادسرا ۳۰ روز است، افزود: در این مدت رای صادر می‌شود و تلاش کردیم که پرونده‌ها سریعتر تعین تکلیف شود.
وی با اعلام اینکه بر اساس نظرات مردمی با حضور آیت‌الله رئیسی بارقه امید در رسیدگی به امور مردم در دستگاه قضا زنده‌تر شده است، تصریح کرد: از دیگر شاخصه‌های مناسبی که در دستگاه قضا در شهرستان نکا پیگیر هستیم، ارتقا امنیت، ایجاد عدالت و و برخورد با مفسدان اقتصادی است.
عشقی ادامه داد: بحث احیا حقوق عامه را در شهرستان به صورت جدی در مقوله‌های فرهنگ و بیت‌المال در دستور کار داریم و در حوزه فرهنگ معتقدیم که ساختنی نیست بلکه باید با تکرار آن را در بین مردم نهادینه کرد.
وی با اعلام اینکه بنا داریم فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر را به صورت جدی در دستگاه قضا عملیاتی کنیم، افزود: پیگیری و اجرای آن را در سایر دستگاه‌های اجرایی مطالبه می‌کنیم و از مردم درخواست داریم که با ما همکاری داشته باشند.
دادستان نکا اضافه کرد: فرهنگ صلح و سازش باید بیشتر گسترش پیدا کند و باید تلاش کنیم این رویه به فرهنگ عامه بین مردم تبدیل شود.
وی یادآور شد: در بحث بیت المال یکی از برنامه‌های ما این است که با دستگاه‌های دولتی و غیر دولتی ارتباط برقرار کنیم تا زمینه حفظ حقوق بیت‌المال را فراهم شود، این موضوع را در دستگاه قضا به صورت جدی نهادینه کرده و همچنین از سایر دستگاه‌های دولتی و غیر دولتی در خواست داریم که به این امر مهم توجه ویژه داشته باشند.
عشقی با اشاره به تلاش‌های انجام شده اعضای شورای تامین در شهرستان نکا، افزود: با تعامل ضابطه مند باید زمینه حفظ حقوق بیت‌المال را به خوبی فراهم کنیم.
وی با اعلام اینکه در بحث حفظ حقوق عامه، پیگیر حقوق عمومی مردم هستیم، گفت: مردم برخی حقوقی دارند که شاید خودشان نتوانند به عنوان شهروند علیه دستگاه‌های که کم کاری کردند طرح دعوا کنند.
دادستان نکا، ادامه داد: در بحث سلامت، ایمنی جاده، ساخت و ساز، ترافیک، اراضی کشاورزی و منابع طبیعی بنا داریم به صورت جدی حقوق عامه مردم را پیگیری می کنیم و به همین منظور این دفتر در شهرستان نکا راه اندازی شده و یکی از کارکنان اداری متصدی این امر شده تا مردم بتوانند مطالبات خویش را پیگیری کنند.
به گزارش آوای خزر پیش از برگزاری نماز جمعه شیر سوار رئیس دادگستری شهرستان،عشقی دادستان و نیازی معاون دادستان با حضور در میز خدمت مستقر در مصلی جمعه پاسخگوی سوالات حقوقی شهروندان نکایی بودند.
 
برای دیدن تصاویر در اندازه بزرگ تر روی آنها کلیک کنید.


 
انتهای پیام/۱۰۰۰
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین اخبار