دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۱۹۹۱۰
تاریخ انتشار: ۰۸ تير ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۹

به گزارش آوای خزر، نظام مرادی  افزود: در سال تحصیلی جاری، ثبت سفارش کتاب‌های درسی دوره‌های مختلف تحصیلی فقط از طریق سامانه فروش و توزیع مواد آموزشی انجام‌ می‌گیرد،  اولیای دانش‌آموزان در مهلت اعلام شده برای ثبت سفارش اقدام کنند.

وی بیان کرد: ثبت‌نام کتاب‌های درسی به دو روش فردی و گروهی در سامانه www.irtextbook.ir یا www.irtextbook.com انجام می‌شود، کتب درسی فقط براساس سفارشات ثبت شده در سامانه توزیع می‌شود.

معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی آموزش و پرورش کردستان ادامه داد: ثبت سفارش با فرض قبولی دانش‌آموز در سال تحصیلی جاری انجام می‌پذیرد و در صورت عدم موفقیت دانش‌آموز در پایه فعلی در زمان اصلاح سفارش امکان تغییر پایه وجود نخواهد داشت.

مرادی یادآور شد: زمان سفارش کتاب‌های درسی دانش‌آموزان پایه هفتم دوره اول متوسطه، پایه هفتم دوره اول متوسطه پیش حرفه‌ای استثنایی، پایه دهم دوره دوم متوسطه، پایه دهم دوره دوم متوسطه حرفه‌ای استثنایی، آمادگی مقدماتی (پیش دبستانی استثنایی) و پایه اول دوره ابتدایی (عادی و استثنایی) از هشتم تیر آغاز و تا ۱۵ شهریور ماه ۹۹ ادامه خواهد داشت.

وی بیان کرد: تمامی دوره‌های مختلف تحصیلی می‌توانند از ۱۷ تیر تا ۳۱ شهریور ماه نسبت به اصلاح سفارش خود اقدام کنند.

معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی آموزش و پرورش کردستان گفت: مدیران مدارس موظف هستند از طریق سامانه مربوطه نسبت به ثبت سفارش گروهی دانش‌آموزان اقدام کرده و از ارجاع موردی دانش آموزان و اولیای آنان به کافی نت برای ثبت سفارش انفرادی پرهیز کنند.

مرادی اظهار کرد: نام کاربری برای ورود به سامانه، کد ملی دانش‌آموز و رمز عبور آن‌ها شش رقم سمت راست شماره سریال شناسنامه دانش‌آموز است.

وی بیان کرد: بهای کتاب‌های درسی فقط براساس قیمت‌های پشت جلد (ثبت شده در سامانه) است،  دریافت هرگونه وجه اضافی از دانش‌آموز ممنوع بوده و پیگرد قانونی دارد.

معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی آموزش و پرورش کردستان ادامه داد: کتاب‌های درسی دانش‌آموزان تمامی دوره‌های تحصیلی از طریق مدرسه محل تحصیل آنان که در سفارش دانش‌آموز قید شده توزیع می‌شود.

مرادی یادآور شد: معلمان و دبیران می‌توانند از تاریخ ۲۵ شهریور ماه ۹۹ و دانش‌آموزانی که فقط به تعدادی از کتاب‌های درسی نیاز دارند از تاریخ هفتم مهرماه ۹۹ فرایند سفارش کتاب‌های درسی را از منوی «سفارش تک جلدی کتاب‌های درسی و بسته آموزشی» در سامانه ثبت نام کنند تا از طریق شرکت پست به آنها تحویل شود و این خدمت تا تاریخ ۱۰ اسفند ماه ۹۹ ادامه خواهد داشت./مهر

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها