دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۱۹۹۱۷
تاریخ انتشار: ۰۸ تير ۱۳۹۹ - ۱۵:۲۱
حجت الاسلام خاموشی در مراسم تکریم و معارفه رئیس «حوزه هنری»:
رئیس سابق سازمان تبلیغات اسلامی گفت: پرورش هنرمند، حفظ او و بهره گیری از آثارش؛ سه دستورالعمل رهبر انقلاب برای ادامه مسیر حوزه هنری است

به گزارش آوای خزر، آیین تکریم و معارفه محسن مؤمنی شریف و محمدمهدی دادمان رؤسای پیشین و جدید حوزه هنری انقلاب اسلامی هم اکنون (یکشنبه ۸ تیرماه ۱۳۹۹) در تالار اندیشه حوزه هنری در حال برگزاری است.

حجت الاسلام خاموشی عضو هیئت امنای سازمان تبلیغات اسلامی و رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه در این مراسم گفت: حوزه هنری برخاسته از انقلاب و عمرش وابسته به زمان و تاریخ انقلاب اسلامی است. نگاه رهبران این مرز و بوم و ولی فقیه زمان ما همیشه به تولیدات هنری ارزشی بوده است، بر همین اساس زمانی که بنده وظیفه ریاست سازمان تبلیغات را برعهده داشتم، در شورای سیاستگذاری به بررسی کارکردهای حوزه اهتمام زیادی داشتیم و تماما سعی کردیم  این کارکرد در حوزه های مختلفی چون ادبیات و سینما و ... تقویت پیدا کند.

وی افزود: گروه های هنرمند مرتبط با حوزه همیشه در مسیر تعالی قرار داشتند و به همین دلیل آثار غنی زیادی به ویژه در حوزه مستندسازی شکل گرفت.

رئیس سابق سازمان تبلیغات اسلامی ادامه داد: در حوزه ادبیات داستانی، حوزه هنری سابقه دیرینه ای دارد و هم اکنون نیز بسیار پرقدرت راه را ادامه می دهد، هر چند که راه طی نشده زیادی داریم. زمانی من به برادر گرانقدر مرتضی سرهنگی گفتم که چند نفر در دفاع مقدس حضور داشتند و مجاهدت کردند اما ما چقدر تولید کردیم و چقدر از خانواده ها نقل اخبار را شنیدیم. این نشان می دهد که راه طی نشده زیادی وجود دارد.

حجت الاسلام خاموشی اضافه کرد: در حوزه های هنرهای تجسمی، پژوهش و تئاتر، حوزه هنری از قوت زیادی برخوردار است. زمانی که حجت الاسلام قمی به سازمان تبلیغات آمد و به بنده مأموریت داد تا در هیئت امنا حضور داشته باشم، جلسات زیادی با ایشان داشتیم و من نگاه ایشان را بسیار تخصصی دیدم. آقای دادمان نیز مدتی است که درگیر کار حوزه هنری است و پیش از این اتفاق نیز با ما جلسات متعدد داشتند تا اینکه حضرت آقا موافقت کردند که مدیریت حوزه هنری دست به دست شود و به جوانترها برسد.

حجت الاسلام خاموشی در ادامه به ذکر چند توصیه به رئیس جدید حوزه هنری پرداخت: آقای دادمان، حوزه هنری برای انقلاب است و هدفش تعالی هنر انقلاب، نقشه راه را مقام معظم رهبری تعیین کرده اند، چرا که ایشان هنرشناس بزرگی هستند. برای مثال اگر کتاب‌های ما پرفروش شده است و اگر به ما اقبال می شود، به خاطر رهبر معطم انقلاب و تقریض های ایشان  است.

وی افزود: چشم انداز حوزه هنری اگر پیش‌تر بر ترویج مفاهیم مرتبط با دفاع مقدس و سبک زندگی اسلامی بود، اکنون باید در حوزه مدافعان حرم نیز کار کرد. حوزه هنری وظیفه دارد تا به نقشه راهی که در کشورهای پیرامون نیز شکل گرفته، بپردازد.

حجت الاسلام خاموشی همچنین به ضرورت توجه حوزه هنری به دستاوردهای نوین در فناوری اشاره کرد و گفت: ما باید بتوانیم با استفاده از فناوری های جدید به تقویت مدیاها بپردازیم.رهبر انقلاب در جلسه ای به ما گفتند که باید به سه تغییر توجه کنیم. پرورش هنرمند، حفظ او و بهره گیری از آثارش. این موارد باید در دستور کار رئیس جدید حوزه هنری قرار گیرد.

وی در پایان گفت: آقای مؤمنی شریف نویسنده قهاری است که امیدوارم جبهه انقلاب در آینده از قلم ایشان بیش از پیش بهره ببرد.

انتهای پیام/1005

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین اخبار