دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۱۹۹۲۰
تاریخ انتشار: ۰۸ تير ۱۳۹۹ - ۱۵:۱۳
حدادعادل:
رییس فرهنگستان زبان و ادبیات فارسی در آیین تودیع و معارفه مدیران حوزه هنری سازمان تبلیغات اسلامی بر ضرورت توجه مدیر جدید حوزه هنری به تولیدات متنوع در این مجموعه تاکید کرد.

به گزارش آوای خزر، غلامعلی حدادعادل رئیس فرهنگستان زبان و ادب فارسی در آئین تودیع و معارفه رئیس سابق و جدید حوزه هنری سازمان تبلیغات اسلامی که امروز یکشنبه هشتم تیر ماه در تالار اندیشه حوزه هنری برگزار شد، ضمن تبریک دهه کرامت گفت: مجلس برای قدردانی از یک مدیر خدمتگزار و آرزوی موفقیت برای مدیری دیگر است. حوزه هنری یک نهاد برآمده از انقلاب اسلامی است. برخی از دوستان به یاد ندارند اما در دی ماه ۱۳۵۷ که در آستانه پیروزی انقلاب اسلامی بودیم، بعضی از دوستان به فکر بودند که بعد از پیروزی باید چه کارهایی کرد. در این روزها بود که تدابیری برای انجام کارهای هنری پس از پیروزی انقلاب اندیشیده شد و اتفاقاتی در حال جوانه زدن بود. پس از تشکیل حوزه هنری بود که این نهاد جایگاه خود را در حوزه تدبیر آثار هنری تثبت کرد.

وی افزود: این مکان رویش‌های زیاد و ریزش‌های زیادی هم داشته است و در اینجا به دلیل اینکه می‌خواهم به اختصار حرف بزنم، به چند گزاره اشاره و توجه مدیر جدید حوزه هنری را به این نکات جلب می‌کنم. اول اینکه خداوند هنر را آفریده و انسان از هنر جدا نیست. دوم اینکه در واقع حقیقت بر بال هنر پرواز می‌کند و انسان بدون هنر نمی‌تواند زندگی کند و نکته سوم اینکه هر جامعه‌ای به هنر نیازمند است. این مطلب برای مدیران جامعه خیلی لازم است که بدانند که وظیفه آن‌ها در تأمین نان و آب خلاصه نمی‌شود اما بدانند هنر برای جامعه ضرورت دارد. هنر لازمه زندگی است که در هر امری به هنر احتیاج داریم.

حدادعادل تأکید کرد: هر حکومتی چه دینی و غیردینی، برای تأمین هنر و ایجاد آثار هنری باید تدبیر و تمشیت داشته باشد. در جایی مانند حوزه هنری و اساساً در جمهوری اسلامی تمامی آثار هنری باید منطبق با شرع ما باشد و اگر ما تولید هنری نکنیم، جامعه به سمت تولیدات هنری دیگران می‌رود.

وی افزود: مطلب دیگر اینکه ما به دلایل تاریخی در عرصه هنر ضعیف بوده‌ایم و ما را در این زمینه ضعیف خواستند، که متأسفانه بعد از مواجهه با غرب، دچار ضعف شدیم. ما از ناحیه هنر آسیب پذیریم و آسیب هم دیده‌ایم و می‌بینیم. شما ملاحظه کنید موسیقی‌های زیرزمینی که خیلی هم زیرزمین نیستند، مشغول انجام کارهای خود هستند که همه برای ما هشدار و علامت هستند.

رئیس فرهنگستان زبان و ادب فارسی ادامه داد: همان طور که رهبر انقلاب امسال را سال جهش تولید اعلام کردند پس باید ما در حوزه، هم برای جهش تولید هنری تلاش کنیم. نکته دیگری که در این مجال می‌توانم به آن اشاره کنم اینکه باید توجه کنیم که همه افراد جامعه مانند ما فکر نمی‌کنند. پس ما باید برای همه افراد یک جامعه اثر و خوراک هنری سالم تولید کنیم. در این راستا حوزه‌های علمیه باید به کمک حوزه هنری بیایند تا بلاتکلیفی‌ها در حوزه هنر تمام شود. این شرایط باید پاسخگوی مسائل سیاسی و اجتماعی انقلاب اسلامی ما هم باشد. حوزه هنری باید عهده دار تولیدات آثار فاخر بوده و در جهت الگوسازی قدم بردارد. آن افرادی که به وضع فعلی موسیقی، سینما و تئاتر انتقاد می‌کنند بدانند که راه حل مساله، حل مساله است و نه پاک کردن صورت مساله. حوزه هنری هم برای این تأسیس شده که مساله را حل کند.

وی در پایان افزود: ما اگر چاره اندیشی نکنیم، قطعاً انقلاب اسلامی از این ناحیه ضربه خواهد خورد پس شهیدداده‌ها به فکر باشید که هنر برای فرد فرد انسان‌ها امری حیاتی بوده و به هیچ وجه حاشیه‌ای نیست. من به سهم خودم از زحمات محسن مؤمنی شریف تشکر کرده و برای جناب دادمان هم آرزوی توفیق می‌کنم پس باید همه به محمدمهمدی دادمان کمک کنیم که ایشان حوزه هنری را به سرمنزل مقصود برساند./مهر

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین اخبار