دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۱۹۹۳۲
تاریخ انتشار: ۰۸ تير ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۲
در آوای خزر بخوانید:
بسته خبری پلیس مازندران در ۸ تیر
در بسته اخبار انتظامی یکشنبه ۸ تیر ۹۹ استان مازندران، خبر‌هایی از کشف ۴ کیلوگرم مواد مخدر در جویبار و کشف ۵ تن چوب جنگلی قاچاق در میاندورود تا انهدام باند سارقان باغات در بهشهر  را می‌خوانید.
*دستگیری قاچاقچی مواد مخدر در بابل 

فرمانده انتظامی شهرستان بابل از دستگیری عامل افیونی و کشف ۱۵ کیلو گرم مواد مخدر در این شهرستان خبر داد.  

سرهنگ سیدمحسن جعفری در تشریح این خبر گفت: ماموران پلیس مبارزه با مواد مخدر شهرستان با هدایت عملیاتی ماموران عملیات ویژه پلیس مبارزه با موادمخدر استان از فعالیت یک قاچاقچی مواد مخدر در این شهرستان با خبر شدند.

فرمانده انتظامی شهرستان بابل، تصریح کرد: پس از یکسری اقدامات اطلاعاتی، ماموران موفق شدند متهم را که قصد انتقال مواد مخدر از یکی از شهرستان‌های همجوار در این شهرستان را داشت شناسایی کنند.

سرهنگ جعفری، خاطرشنان کرد: ماموران در عملیاتی ضربتی، متهم را دستگیر و در بازرسی از خودروی وی ۱۵ کیلو گرم تریاک کشف کردند.

وی در خاتمه از شهروندان خواست: برای رسیدن به جامعه‌ای امن با پلیس همکاری کرده و در صورت مشاهده هرگونه فعالیت غیرقانونی و افراد مشکوک، مراتب را از طریق مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ با پلیس در میان بگذارند.

*کشف ۴ کیلوگرم مواد مخدر در جویبار 

فرمانده انتظامی شهرستان جویبار، از دستگیری ۴ قاچاقچی مواد مخدر و کشف بیش از ۲ کیلوگرم انواع مواد مخدر در این شهرستان خبر داد.  

سرهنگ غلامرضا جعفری با اعلام این خبر، افزود: در اجرای طرح مبارزه با عاملان افیونی و در پی کسب خبری مبنی بر فعالیت ۴ سوداگر مرگ در شهرستان جویبار، موضوع در دستور کار ماموران پلیس مبارزه با مواد مخدر این فرماندهی قرار گرفت.

فرمانده انتظامی شهرستان جویبار، افزود: ماموران پلیس مواد مخدر با همکاری ماموران پلیس امنیت عمومی با انجام اقدامات اطلاعاتی و تحقیقات پلیسی، متهمان را شناسایی کردند.

سرهنگ جعفری، خاطر نشان کرد: پس از هماهنگی‌های قضائی متهمان در عملیاتی ضربتی دستگیر و در بازرسی از منزل آنان ۲ کیلو و ۳۰۰ گرم مواد مخدرکشف شد.

فرمانده انتظامی شهرستان جویبار در خاتمه با اشاره به این که، سوداگران مرگ همواره با مقصد سودجویانه سعی در فروپاشی خانواده‌ها را دارند، از شهروندان خواست: ضمن مراقبت از فرزندان خود در صورت شناسایی عاملان سودجوی مواد مخدر مراتب را به مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ اعلام کنند.

*کشف ۴ و نیم تنی چوب قاچاق در سوادکوه شمالی 

فرمانده انتظامی شهرستان سوادکوه شمالی، از توقیف ۲ خودروی حامل چوب جنگلی قاچاق در این شهرستان خبر داد.  

سرهنگ"حمیدرضا فرهودی"درتشریح این خبر، گفت: در راستای طرح مبارزه با قاچاق کالاماموران انتظامی این فرماندهی، حین کنترل خودرو‌های عبوری، به دو دستگاه خودروی نیسان حامل چوب مظنون شدند.

فرمانده انتظامی شهرستان سوادکوه شمالی، افزود:ماموران در بازرسی از این خودرو‌ها ۴ و نیم تن چوب آلات جنگلی که توسط متهمان به صورت غیر مجاز از جنگل‌های اطراف این شهرستان برداشت شده بود کشف کردند.

سرهنگ فرهودی، افزود: متهمان پس از تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی به مرجع قضائی معرفی و خودرو‌های حامل چوب نیز توقیف شد.

فرمانده انتظامی شهرستان سوادکوه شمالی از عزم راسخ پلیس برای برخورد با پدیده قاچاق کالا خبر داد و به شهروندان توصیه کرد:در صورت مشاهده هرگونه قاچاق کالا مراتب را سریعاً به پلیس ۱۱۰ اطلاع دهند.

*دستگیری ۲ سارق منزل در تنکابن 

فرمانده انتظامی شهرستان" تنکابن " از دستگیری ۲ سارق منزل و اماکن خصوصی با ۶ فقره سرقت در این شهرستان خبر داد.  

سرهنگ محمدصادق شاه نظری در تشریح این خبر، گفت: در پی وقوع چندین فقره سرقت از منزل و اماکن خصوصی در این شهرستان، موضوع در دستور کار ماموران انتظامی این فرماندهی قرار گرفت.

فرمانده انتظامی شهرستان تنکابن، افزود: ماموران پلیس آگاهی این فرماندهی با انجام اقدامات اطلاعاتی و بررسی‌های همه جانبه موفق به شناسایی ۲ سارق سابقه دار در این ارتباط شدند.

سرهنگ عنایتی گنجی، خاطرنشان کرد: پس از هماهنگی‌های قضائی متهمان دستگیر و در بازجویی‌های به عمل آمده تاکنون به ۶ فقره سرقت از منزل و اماکن خصوصی در این شهرستان اعتراف کردند.

وی با اشاره به کشف مقادیری ازاموال مسروقه در بازرسی از مخفیگاه متهمان، به شهروندان توصیه کرد: ضمن رعایت هشدار‌های انتظامی، درصورت مواردمشکوک، مراتب را در اسرع وقت به مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ اعلام دارند.

*کشف ۵ تن چوب جنگلی قاچاق در میاندورود 

فرمانده انتظامی شهرستان میاندورود از کشف ۵ تن چوب آلات جنگلی قاچاق در این شهرستان خبر داد.  

سرهنگ علی داداش تبار در تشریح این خبر، گفت: در راستای مبارزه با قاچاق محصولات و فراورده‌های طبیعی و به منظور حفظ منابع خدادادی، ماموران انتظامی این فرماندهی با انجام گشت انتظامی در حوزه استحفاظی به یک خودروی کامیون حین تردد در یکی از مناطق جنگلی این شهرستان مشکوک شدند.

فرمانده انتظامی شهرستان میاندورود، افزود: ماموران با توقیف خودروی مورد نظر در بازرسی از آن ۵ تن تن چوب جنگلی قاچاق کشف کردند.

وی در ادامه، اظهار داشت: چوب‌های قاچاق کشف شده به اداره منابع طبیعی شهرستان تحویل و متهم نیز پس از تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شد.

فرمانده انتظامی شهرستان میاندورود در پایان با اشاره به این که قطع درختان جنگلی، به تاراج بردن منابع ملی بوده و تبعات زیست محیطی زیادی در پی دارد، از شهروندان خواست: در صورت مشاهده فعالیت غیرقانونی قاچاقچیان چوب و محصولات حاصل از چوب مراتب را سریعا به پلیس ۱۱۰ اطلاع دهند.

*پلمب ۱۳ واحد صنفی متخلف در طرح ارتقاء امنیت اجتماعی نوشهر 

فرمانده انتظامی شهرستان نوشهر از اجرای طرح ارتقاء امنیت اجتماعی و پلمب ۱۳ واحد صنفی متخلف در طرح ارتقاء امنیت اجتماعی این شهرستان خبر داد.  

سرهنگ قاسم محمدی با اعلام این خبر، اظهار داشت: به منظور پاکسازی نقاط آلوده و مقابله با تهیه و توزیع کنندگان موادمخدر و مجرمان سابقه دار، طرح ارتقاء امنیت اجتماعی در یکی از مناطق جرم خیز این شهرستان به اجرا در آمد.

فرمانده انتظامی شهرستان نوشهر، افزود: با انجام اقدامات اطلاعاتی ماموران موفق به شناسایی ۵ نفر از فروشندگان مواد مخدر در اجرای این طرح شدند.

سرهنگ محمدی، خاطرنشان کرد: پس از هماهنگی‌های قضائی در عملیاتی ضربتی متهمان دستگیر و مقادیر قابل توجهی مواد مخدر از آنان کشف شد.

وی با اشاره به پلمپ ۱۳ واحد صنفی متخلف از کشف مقادیر قابل توجهی مواد مخدر و دستگیری ۵ خرده فروش مواد مخدر در این طرح خبر داد.

محمدی در پایان ضمن قدردانی از همکاری خوب مردم با پلیس، اظهار داشت: هدف از اجرای طرح ارتقاء امنیت اجتماعی و پاکسازی مناطق آلوده برقراری امنیت پایدار، ایجاد آسایش و آرامش برای مردم، پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی و شیوع اعتیاد در جامعه است.

*انهدام باند سارقان باغات در بهشهر 

فرمانده انتظامی شهرستان بهشهر از دستگیری باند سارقان حرفه‌ای باغات و اماکن خصوصی با ۱۵ فقره سرقت، در این شهرستان خبر داد 

سرهنگ حسن عنایتی گنجی در تشریح این خبر گفت: در پی وقوع چندین فقره سرقت از باغات و اماکن خصوصی در شهرستان بهشهر، موضوع در دستورکار پلیس آگاهی این فرماندهی قرار گرفت.

فرمانده انتظامی شهرستان بهشهر، تصریح کرد: در اجرای این ماموریت، کارآگاهان اداراه مبارزه با سرقت پلیس آگاهی با انجام اقدامات اطلاعاتی و بررسی‌های همه جانبه موفق به شناسایی یک باند ۳ نفره سرقت در این شهرستان شدند.

سرهنگ عنایتی، خاطرنشان کرد: متهمان که دارای سابقه سرقت نیز بوده اند پس از هماهنگی‌های قضائی، در عملیاتی غافلگیرانه دستگیر شدند.

عنایتی از کشف مقادیر قابل توجهی اموال سرقتی از مخفیگاه متهمان خبر داد و اظهار داشت: این افراد در بازجویی‌های به عمل آمده تاکنون به ۱۵ فقره سرقت باغات و اماکن خصوصی در شهرستان بهشهر و یکی از شهرستان‌های استان اعتراف کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان بهشهر در پایان با اشاره به این که متهمان پس از تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شدند، به شهروندان توصیه کرد: ضمن رعایت هشدار‌های انتظامی، در صورت مشاهده افراد ناشناسی، مراتب را در اسرع وقت به مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ اعلام دارند.


*انهدام باند سارقان مغازه در قائم شهر 

فرمانده انتظامی شهرستان قائم شهر، از انهدام باند سارقان مغازه با ۱۸ فقره سرقت در این شهرستان خبر داد.  

 سرهنگ مهدی خادمی  در بیان جزئیات این خبر، گفت: در پی وقوع چندین فقره سرقت مغازه در حوزه شهرستان قائمشهر، موضوع در دستور کار پلیس آگاهی قرار گرفت.

فرمانده انتظامی شهرستان قائم شهر، افزود: در اجرای این ماموریت، ماموران اداره مبارزه با سرقت پلیس آگاهی با همکاری ماموران کلانتری ۱۲ سارق را شناسایی کردند.

سرهنگ خادمی، تصریح کرد: پس از هماهنگی‌های قضایی متهم در حین سرقت به همراه ۲ نفر از همدستانش دستگیر و در بازرسی از آنان برخی از اموال مسروقه کشف شد.

وی همچنین، خاطرنشان کرد: متهمان در تحقیقات و بازجویی‌های به عمل آمده به ۱۸ فقره سرقت مغازه در این شهرستان اعتراف کردند و پس از تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شدند.

متهمان پس از تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شدند.

انتهای پیام/۱۰۰۰
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین اخبار