دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۱۹۹۴
تاریخ انتشار: ۲۶ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۰:۴۴
شهردار ساری:
شهردار ساری گفت:ساری بعد از تهران و مشهد سومین مرکز استان بوده که سرانه شهروندی را به خود اختصاص داده است.
ساری رتبه سوم سرانه شهری را در کشور به خود اختصاص داده است/تجلیل از خبرنگاران گزینشی  نباشد
به گزارش آوای خزر از ساری، مهدی عبوری شامگاه چهارشنبه در مراسم تجلیل از خبرنگاران بمناسبت روز خبرنگار در هتل بادله با بیان اینکه باید یاد بگیریم تجلیل از خبرنگاران گزینشی نباشد، گفت: باید از معیارهای خبرنگاران تجلیل شود و این تجلیل باید ارزشی باشد.
شهردار ساری با اعلام اینکه جناح سیاسی خبرنگار نباید برای من مدیر مهم باشد بلکه باید حرف خبری اش برای من مهم باشد، تصریح کرد:قطعا هر فردی در این عرصه جدی تر باشد برای همه ما ارزشمندتر است.
 عبوری بیان کرد:خبرنگار یعنی ارزش آفرین، نقد گرا و پرداز باشد.
وی با اشاره به شهدای مدافع حرم و شهید بی سر حججی، افزود: باید از این شهدا یاد کنیم.
وی با اشاره به اینکه به گذشته نگاه می کنیم مشکلات متعددی به دهنمان خطور می کند.
شهردار ساری با بیان اینکه نارسایی ها و مشکلات ریز و درشتی که گاهی وقت ها حل آن برای ما آزرده شده بود، اذعان داشت: با بارندگی های بسیار خیابان ها و واحدهای مسکونی مردم زیر آب می رفت.
عبوری با بیان اینکه در 5 سال گذشته اتفاقات بسیاری در مرکز استان صورت گرفته است، گفت: افزایش اعتبارات شهرداری یکی از این اتفاقات مهم بوده بطوریکه در سال 91 بودجه شهرداری ساری 79 میلیارد تومان بوده که سرانه هر ساروی 230 هزار تومان بوده است که خوشبختانه ظرف 5 سال گذشته این سرانه به یک میلیون و 700 هزار تومان افزایش پیدا کرده است و با افتخار ساری پس از تهران و مشهد بالاترین سرانه شهروندی را بخود اختصاص داده است.
وی خاطرنشان ساخت: افتتاح دهها پل، زیرگذر و رو گذر، هدایت آبهای شهر، طرح جامع ترافیکی، احداث پارک ها و بوستان ها از مهمترین دستاوردهای شهرداری ساری در چند سال گذشته بوده است..
شهردار ساری از احداث 4 زیرگذر در آینده نزدیک در مرکز استان خبر داد و افزود: 2 پارک بزرگ و استثنایی ویژه بانوان در 10 هکتار و بوستان ولایت بزودی به بهره برداری خواهد رسید.
عبوری با بیان اینکه دیگر افتتاح پروژه های بزرگ در این شهر ترسی ندارد،اذعان داشت: فاز صفر مطالعات احداث تونل در شهر ساری به اتمام رسیده است و تفاهمنامه ای با قرارگاه خاتم الانبیاء به امضاء رسیده و در آینده ای نزدیک این تونل 10 کیلومتری 4 جهت مرکز استان را در زیر خیابان های شهر برای رفاه و آسایش ساروی ها بهم متصل خواهد شد.
وی از احداث پارک شهر بازی مدرن در پارک شهید زارع در سال 96 خبر داد و گفت: در آینده ای نزدیک پارک جنگلی شهید زارع مکان رفاهی، خدماتی و تفریحی برای مازندرانی ها خواهد شد.
شهردار ساری با تاکید بر اینکه تمام تلاش ها برای حذف واسطه ها آغاز شود، اظهارداشت: حضور این واسطه ها ضربات غیر قابل جبرانی به بخش صنایع و کشاورزی استان وارد کرده است.
انتهای پیام/1002
مطالب مرتبط
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین اخبار