دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۲۰۲۱۱
تاریخ انتشار: ۱۴ تير ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۹
آمل همچنان در و ضعیت قرمز
به علت قرمز شدن وضعیت کرونایی در آمل بیمارستان‌های کرونایی این شهرستان به ۴ بیمارستان افزایش یافت.

به گزارش آوای خزر، رییس شبکه بهداشت ودرمان شهرستان آمل درجلسه فوق العاده ستاد کرونا شهرستان آمل در فرمانداری این شهرستان گفت: به علت قرمز شدن شیوع غیرمنتظره بیماری کرونا در شهرستان آمل شمار بیمارستان‌های پیش بینی شده و بستری این بیماران به ۴ بیمارستان افزایش یافت.

دکتر فرامرز اکبری افزود: بیمارستان محوری امام خمینی آمل از اسفندماه تاکنون به بستری بیماران کرونا اختصاص داشت، اما به علت افزایش شیوع دوباره این بیماری از روز چهارشنبه، شهرستان آمل در وضیتِ هشدار و قرمز قرار گرفته و بیمارستان‌های امام علی، امام رضا و شمال هم اضافه شد.

او با بیان اینکه سرعت ابتلا و بستری شدن بیماران کرونایی در شهرستان آمل پس از موج نخست، اکنون دوباره شتاب گرفته است، گفت: در دو روز گذشته تعداد پذیرش بیماران کرونایی از ۵۵ نفر به ۱۰۵ نفر در روز شنبه ۱۴ تیر افزایش یافته است.

رییس شبکه بهداشت ودرمان شهرستان آمل افزود: در حدود یک ماه گذشته آمل در زمینه ابتلا به کرونا در مقایسه با دیگر شهر‌ها در وضعیت تقریبا معمولی قرار داشت و تعداد بیماران بستری شده جدید روزانه در بیمارستان امام خمینی (ره) یک رقمی شد و در روز‌های گذشته متاسفانه موارد ابتلا و بستری افزایش غیرقابل تصوری داشته است.
 

۷۰ درصد ابتلا‌های کرونایی از تالار‌های عروسی وعزا
دکتر فرامرز اکبری رییس شبکه بهداشت ودرمان آمل با بیان‌اینکه متاسفانه عادی انگاشتن مردم مبنی بر فروکش کردن بیماری کرونا و عدم رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی در محافل عمومی باعث افزایش شیوع این بیماری در سطح شهرستان شد.

دکتر اکبری ادامه داد: با بازگشایی برخی از اماکن عمومی از جمله تالار‌ها و بازار و تجمع‌های عمومی، متاسفانه بیش از ۷۰ درصد مبتلایان اخیر در سطح شهرستان مربوط به برپایی جشن عروسی درتالار‌ها و مجالس عزا بوده است.

او گفت: البته در دو شب گذشته توسط شبکه بهداشت و درمان ۷۰ مورد بازدید از تالار‌های شهرستان انجام شد که با وجود نقص حداقلی برخی تالار دارها، بخش زیادی به رعایت نکردن از سوی میهمانان در تالار‌ها و نیز مجالس عزا بوده است.

شهروندان همچنان بی توجه وشلوغ در تجمع‌ها
رییس شبکه بهداشت ودرمان آمل با بیان اینکه فعالیت تالار‌ها و برخی مشاغل پرخطر که جمعیت‌های زیاد را پذیرا هستند، از عوامل موثر در افزایش شیوع بیماری کرونا در موج دوم این بیماری است، تاکید کرد: درصورت مشاهده فعالیت و سرویس دهی تالار‌ها بیش از ۵۰ درصد ظرفیت پیش بینی شده باید توسط اتحادیه مربوطه، شبکه بهداشت ودرمان، نیروی انتظامی جلوگیری شود.

دکتر اکبری، الزام آورشدن شهروندان به استفاده از ماسک را یکی از جدی‌ترین و بهترین روش برای پیشگیری اولیه از بیماری کرونا دانست و درعین حال تاکید کرد، شست‌وشوی دست‌ها با آب و صابون، رعایت بهداشت فردی، خودداری از دست دادن‌های مکرر و منع سفر و اجتماعات از جمله نکاتی است که پزشکان متخصص برای پیشگیری از شیوع این ویروس توصیه می‌کنند.
 
انتهای پیام/1005
 
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار