دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۲۰۴۱۲
تاریخ انتشار: ۱۸ تير ۱۳۹۹ - ۰۹:۲۷

به گزارش آوای خزر،مهم‌ترین اخبار ۲۴ ساعت گذشته را با هم مرور می‌کنیم:

در سند جامع همکاری ایران و چین، نه خبری از واگذاری جزایر ایرانی است و نه حضور نیروی نظامی

سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان با بیان این‌که برنامه همکاری‌های جامع ایران و چین یک نقشه راه روشن و ریل‌گذاری اصولی برای روابط دو کشور در دنیای آینده است، گفت: در این سند نه از واگذاری جزایر ایرانی خبری است و نه از حضور نیروی نظامی.

نصرالله: نگاه به شرق به معنای قطع ارتباط با غرب نیست

دبیر کل حزب‌الله لبنان درسخنرانی خود مورد تحولات لبنان و منطقه غرب آسیا گفت: در سخنرانی گذشته خود نگاه به شرق را مطرح کردم ولی این سخنان به معنای این نیست که کلا از غرب و داشتن روابط با کشورهای غربی قطع رابطه کنیم.

انفجار در مجتمع هسته‌ای اردکان یزد کذب است

مرکز دیپلماسی عمومی و اطلاع‌رسانی سازمان انرژی اتمی ایران وقوع انفجار در سایت هسته‌ای شهید رضایی‌نژاد را تکذیب کرد.

محمد انوشه وظیفه شناسایی طعمه در شبکه طبری را داشت

قهرمانی نماینده دادستان گفت: طبری در ذیل شبکه‌های مختلف خود پیگیر شناسایی افراد پرونده‌دار قضایی بود تا با نفوذ در آن‌ها ارتشاء‌هایی داشته باشد، در این میان فردی به نام محمد انوشه که به واسطه دستگیری طبری از کشور متواری شده وظیفه شناسایی طعمه در شبکه طبری را داشت. انوشه افراد پرونده دار در دستگاه قضایی که به لحاظ مالی پر پیمانه بودند را شناسایی می‌کرد.

رکورد شکسته شد؛ فوت ۲۰۰ نفر از بیماران کرونایی در شبانه روز گذشته

لاری سخنگوی وزارت بهداشت گفت: با فوت ۲۰۰ نفر از بیماران کرونایی در شبانه روز گذشته  از دیروز تا امروز ۱۷ تیر ۱۳۹۹ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، دو هزار و ۶۳۷ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که یک هزار و ۴۵۵ مورد بستری شدند.

تعیین تکلیف بخشی از پول مسدود شده ایران در کره جنوبی

رییس اتاق بازرگانی ایران و کره جنوبی اعلام کرد: براساس توافق صورت گرفته، قرار شد بخشی از پول ایران در کره جنوبی بصورت اقلام پزشکی و دارو به کشور برگردد.

سند همکاری ایران-چین جدید نیست

محمدجواد جمالی عضو پیشین کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه سند جامع همکاری 25 ساله بین ایران و چین مربوط به امروز و دیروز نیست و مدت زیادی است که دولت و وزارت خارجه در حال کار کردن بر روی آن هستند، گفت: عموما اینگونه قراردادها در راستای اطمینان بخشی نسبت به آینده روابط دو کشور امضا می‌شود.

دفن ۷۰ قربانی کرونا در بهشت زهرا در روز گذشته

محسن هاشمی رئیس شورای شهر تهران گفت: روز گذشته ۷۰ فوتی ناشی از کرونا در بهشت زهرا دفن شدند. متاسفانه این آمارها رشد کرده چرا که این عدد تا دفن روزانه ۱۹ نفر نیز رسیده بود اما روز گذشته به ۷۰ نفر افزایش یافت.

نماینده بندرعباس به کرونا مبتلا شد

منصور آرامی نماینده بندرعباس در مجلس با تأیید ابتلایش به بیماری کرونا، اظهار کرد: دو روز پیش به دلیل خستگی و سرفه‌ به یکی از بیمارستان‌های تهران مراجعه کردم که پس از انجام تست کرونا، مشخص شد که به بیماری کرونا مبتلا شده‌ام.

بیمارستان مسیح دانشوری: تست کرونا ۱۲ استقلالی مثبت بود

روابط عمومی بیمارستان مسیح دانشوری اعلام کرد: «در پی برخی شایعات و اظهار نظرهای پیش آمده در خصوص انجام تست کرونا از بازیکنان و کادر فنی تیم فوتبال استقلال به آگاهی می‌رساند: بر اساس درخواست باشگاه استقلال از دکتر سید علیرضا ناجی - رئیس مرکز تحقیقات ویروس شناسی بیمارستان مزبور و استاد ‌تمام ویروس‌شناسی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، تست کرونا از ۶۱ نفر از بازیکنان و کادر فنی تیم استقلال در تاریخ ۱۳ تیرماه در مجموعه ورزشی انقلاب، محل تمرین تیم استقلال انجام شد. در همین ارتباط و از مواردی که تست کرونا گرفته شد، ۱۲نفر (یک نفر پزشک تیم و بقیه از بازیکنان) پاسخ قطعی مثبت داشته‌اند که اسامی آنان در اختیار باشگاه و مسئولان‌ مربوطه قرار داده شد.»

پلیس: فقط آقایان می‌توانند راکب موتورسیکلت‌های برقی باشند

سردار سید کمال هادیانفر رئیس پلیس راهور ناجا در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا خانم‌ها هم می‌توانند از موتورسیکلت‌های برقی استفاده کنند، اظهار کرد: فقط آقایان می‌توانند از موتورسیکلت‌های برقی استفاده کنند و هیچ محدودیتی برای استفاده از آن برای آقایان نداریم.

امتحان مجدد به دلیل قطعی اینترنت

معاون آموزشی وزیر علوم گفت: اگر دانشگاه تشخیص دهد امتحان مجازی که برگزار کرده است به دلیل قطعی اینترنت و دلایل دیگر صحیح نبوده، می‌تواند مجدد امتحان را برگزار کند.

آن ۲۰۰ میلیون تومان وام است

سخنگوی هیئت‌رئیسه مجلس همچنین درباره ۲۰۰ میلیون تومانی که برای تهیه منزل مسکونی در اختیار نمایندگان قرار داده شده است، گفت: مجلس تسهیلاتی برای نمایندگانی که فاقد محل سکونت در شهر تهران هستند قرار داده است که تا پیش از این به صورت تأمین منزل مسکونی و یا در اختیار قرار دادن مبلغی برای سکونت نمایندگان بوده است که این اقدام از نظر تعاریف سازمانی جزء ابزار رفاهی نبوده، بلکه ابزار مدیریتی است و ابزار رفاهی همان حقوق حدود ۱۱ میلیون تومان است که طبق قانون مدیریت خدمات کشوری بوده چنانچه به همه کارکنان دستگاه‌ها حقوق پرداخت می‌شود.

محیط زیست: هنوز منشا مشخصی برای بوی نامطبوع تهران شناسایی‌ نشده

طی دو سال گذشته شهروندان تهرانی گزارش‌هایی از استشمام بوی نامطبوعی در برخی مناطق پایتخت دادند و گمانه‌زنی‌های زیادی درباره منشا و علت این بو شد که سیستم فاضلاب شهری، مرکز دفع و پردازش پسماند آرادکوه، گوگرد، آمونیاک از جمله آن‌ها بود اما معاون نظارت و پایش محیط زیست استان تهران می‌گوید: هنوز منشا مشخصی برای بوی نامطبوع تهران شناسایی‌ نشده است.

لیبرمن: نتانیاهو مسئولی را گفته تل‌آویو مسئول حادثه نطنز است، ساکت کند

لیبرمن وزیر جنگ پیشین اسرائیل اذعان کرد، یک مسئول در نهادهای امنیتی این رژیم گفته، تل‌آویو مسئول حادثه هفته گذشته در تأسیسات نطنز ایران است. وی از «بنیامین نتانیاهو» خواست این شخص را ساکت کند. لیبرمن افزود: این مسئول عالیرتبه در دستگاه اطلاعاتی، با این اقدام تبلیغات خود برای ورود به انتخابات زودهنگام در حزب لیکود را آغاز کرده تا جایگزین نتانیاهو شود. روزنامه «تایمز» اسرائیل اعلام کرد، اشاره لیبرمن به «یوسی کوهن» رئیس سرویس جاسوسی موساد بوده است.

گزارشگر ویژه حقوق بشر: ترور سردار سلیمانی، نقض منشور سازمان ملل بود

یک گزارشگر ویژه حقوق بشر و قتل‌های هدفمند و فراقضایی در گزارش جدید خود ترور سردار قاسم سلیمانی، فرمانده سابق سپاه قدس ایران را خلاف قوانین بین‌المللی و منشور سازمان ملل متحد دانسته است. اگنس کالمرد قرار است روز پنج‌شنبه، گزارش خود را به شورای حقوق بشر سازمان ملل ارایه کند. امریکا عضو این شورا نیست. این کشور دو سال پیش با انتقاد شدید از شورای حقوق بشر سازمان ملل، این نهاد را ترک کرد.

نامه ایران به سازمان ملل: احمد متوسلیان زنده است

نماینده دائم ایران در سازمان ملل متحد در نامه‌ای به دبیرکل این سازمان خواستار مساعدت در تشکیل کمیته حقیقت‌یاب برای روشن شدن وضعیت چهار دیپلمات ربوده شده ایرانی در لبنان شد. تخت روانچی اعلام کرده است که طبق اخبار و اطلاعات موجود، این افراد بلافاصله پس از ربوده شدن در نزدیکی بیروت در منطقه‌ای که آن زمان تحت اشغال نیروهای رژیم اسرائیل بوده است، به نیروهای این رژیم تحویل داده شده‌اند و شواهد بعدی نیز نشان می‌دهد که آنها در زندان‌های رژیم مذکور بوده و زنده هستند.

رییس بنیاد شهید: احمد متوسلیان به اسارت درآمده

معاون رییس جمهوری و رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران در پاسخ به این سوُال که آیا شهادت دیپلمات های ایرانی محرز شده یا نه گفت: اصلا چنین چیزی نیست ادعای جمهوری اسلامی این است که دیپلمات های ایرانی به اسارت درآمدند و مطالبه ما آزادی این عزیزان است.

 
منبع: انتخاب
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین اخبار