دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۲۰۴۵۷
تاریخ انتشار: ۱۷ تير ۱۳۹۹ - ۱۷:۵۱
رییس محیط زیست میاندورود
کشاورزان میاندورود با مدیریت پسماند کشاورزی آشنا می‌شوند/ آتش‌زدن اراضی کشاورزی جرم است
رییس اداره حفاظت محیط زیست میاندورود از برگزاری نخستین کارگاه آموزشی مدیریت پسماند کشاورزی در این شهرستان خبرداد و گفت: برابر قانون، آتش‌زدن کاه و کلش در راضی کشاورزی جرم است و بهره‌برداران باید به این مهم توجه کنند.
به گزارش آوای خزر از شهرستان میاندورود، هرساله پس از برداشت محصولات کشاورزی، آتش‌زدن کاه و کلش برای برخی از کشاورزان به امری عادی تبدیل شده است، آن‌ها هنوز این روش سنتی را می‌پسندند و اعتقادی به اینکه اراضی کشاورزی مواد آلی خود را از دست می‌دهند و کیفیت خاک کاهش می‌یابد، ندارند.
 
کشاورزان میاندورود با مدیریت پسماند کشاورزی آشنا می‌شوند/ آتش‌زدن اراضی کشاورزی جرم است
چند سالی‌ست که با شدت‌گرفتن آتش‌سوزی در مزارع، کارگروه مدیریت پسماند در استان مازندران نیز همانند سایر استان‌های تولیدکننده محصولات کشاورزی تشکیل شده و مسوولیت نظارت بر آن برعهده محیط زیست است، به همین منظور در شهرستان‌ها نیز ستاد مربوطه با دبیری محیط زیست و ریاست فرمانداران برگزار می‌شود.
میاندورود یکی از شهرستان‌هایی‌ست که این‌روز‌ها کشاورزان مشغول برداشت گندم هستند و برخی از زارعان پس از برداشت، آتش‌زدن کاه و کلش را آغاز می‌کنند، این اقدام علاوه بر کاهش خاصیت و مقاومت خاک، ممکن است آتش را به سایر مزارع یا باغات بکشاند و در صورتی‌که نزدیک اراضی منابع طبیعی و جنگل‌ها باشد، خسارات جبران‌ناپذیری را به تنوع گیاهی و جانوری وارد آورد.
رییس اداره حفاظت محیط زیست میاندورود می‌گوید: به‌منظور جلوگیری از آتش‌زدن کاه و کلش، جلساتی با دعوت از رییس جهاد کشاورزی و حضور معاونان و کارشناسان ادارات جهاد کشاورزی و محیط زیست، در راستای ارائه راهکار‌هایی عملی مبنی بر جلوگیری از آتش‌زدن کاه و کلش و انجام گشت‌های مشترک، برگزار می‌شود.
سید محمود هادیان تصریح کرد: کاهش عملکرد محصول در بلندمدت، افزایش ضریب آسیب‌پذیری محصول در برابر آفات، بیماری‌ها، سرما و گرما به‌دلیل کاهش مواد آلی خاک، کاهش نفوذپذیری و افزایش فرسایش خاک و در نتیجه بالا رفتن مصرف کود‌های شیمیایی، از تبعات آتش‌زدن پسماند‌های کشاورزی است.
وی ادامه داد: این اقدام همچنین سبب تلف‌شدن و از بین رفتن موجودات زنده موجود در خاک، ایجاد خطر وقوع حریق در اراضی مجاور، تهدید بهداشت عمومی و آلودگی هوا می‌شود و به همین دلیل، پیگرد قانونی داشته و افراد متخلف به مراجع قضایی معرفی خواهند شد.
این مسوول به کشاورزان توصیه کرد که از آتش‌زدن بقایای محصولات کشاورزی پرهیز کنند، زیرا بازمانده محصول کشاورزی (کاه و کلش) برای زمین مفید و نوعی کود و پوشش محسوب می‌شود.
رییس اداره حفاظت محیط زیست میاندورود بیان کرد: آتش‌زدن بقایای زمین‌های کشاورزی علاوه بر فقیرتر شدن خاک از نظر مواد آلی و کاهش حاصلخیزی خاک، موجب از بین رفتن حشرات مفید و شکارگر، فشردگی خاک در اثر کاهش درصد مواد آلی و رطوبت خاک، کاهش تبادلات گازی خاک و کاهش جمعیت انواع میکروارگانیسم‌های خاک می‌شود.
هادیان افزود: همه‌ی این موارد عملاً میزان باروری خاک مزرعه را در سال‌های آینده به‌شدت کاهش می‌دهد و هزینه‌ای به مراتب بالاتر را به دنبال دارد.
وی یکی از مهمترین اقدامات در جهت جلوگیری از این تخلف را، آموزش و فرهنگ‌سازی عنوان کرد که قرار است با همکاری جهاد کشاورزی و دهیاران میاندورود با حضور در جمع کشاورزان، مباحت علمی مطرح شود.
رییس اداره حفاظت محیط زیست میاندورود از برگزاری نخستین مرحله این آموزش در روز پنج‌شنبه ۱۹ تیرماه خبرداد و گفت: در کنار کارگاه‌های آموزشی، گشت‌های مشترک محیط زیست و جهاد کشاورزی در راستای ترویج و پیشگیری از آتش‌زدن کاه و کلش به‌طور مداوم ادامه دارد.
سید محمود هادیان در پایان گفت: قانونگذار با اشراف نسبت به موارد عنوان‌شده، براساس ماده ۲۰ "قانون هوای پاک" آتش‌زدن اراضی کشاورزی را خلاف قانون دانسته و مرتکبین به جزای نقدی و حبس محکوم خواهند شد و علاوه بر این، بر اساس ماده ۶۸۸ قانون مجازات اسلامی، ماده ۲ و ۲۲ قانون نحوه جلوگیری از آلودگی هوا، و ماده ۴۵ قانون حفاظت و بهره‌برداری از جنگل‌ها و مراتع و قانون مدیریت پسماند، با متخلفین برخورد خواهد شد.

انتهای پیام/۱۰۰۱
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین اخبار