دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۲۰۴۵۸
تاریخ انتشار: ۱۸ تير ۱۳۹۹ - ۱۳:۴۴
فرمانده انتظامی مازندران خبر داد:
فرمانده انتظامی استان مازندران از کاهش ۲۳ درصدی نزاع و درگیری و دستگیری بیش از ۷۰ نفر از اراذل و اوباش در سطح استان خبر داد.  
به گزارش آوای خزر، سردار مرتضی میرزایی گفت: به منظور پاسخگویی به مطالبات مردمی فرماندهی انتظامی استان مازندران به صورت مداوم هر سه ماه یکبار گزارشی از اقدامات و عملکرد‌های مجموعه فرماندهی انتظامی استان را از طریق رسانه ملی به سمع و نظر مردم خواهد رساند.

فرمانده انتظامی استان مازندران با ارائه گزارشی از عملکرد انتظامی استان در سه ماهه گذشته با قدردانی از تعامل، همراهی و پشتیبانی دستگاه‌های اجرایی از نیروی انتظامی استان از جمله دستگاه قضائی، اداره اطلاعات، سپاه، بسیج، استانداری و سایر دستگاه‌های اجرایی، گفت: بحمدالله در طول این مدت نتایج خوبی را در برقراری امنیت استان شاهد بودیم.

سردار میرزایی با اشاره به ارائه خدمات قضائی پلیس به شهروندان، تصریح کرد: اجرای ۱۸ هزار و ۱۴۴ حکم قضائی، ابلاغ ۳۲ هزار و ۱۹۲ مورد اوراق قضائی، ۶ هزار و ۳۴۴ مورد جلب و دستگیر ۱۰ هزار و ۵۸۵ مجلوب تحت تعقیب مراجع انتظامی و قضائی از جمله اقدامات انتظامی استان بوده است.

این مقام انتظامی نظارت بر صنوف را یکی از دغدغه‌های مردم استان برشمرد و با اشاره به افزایش ۱۲ درصدی بازدید‌های نظارتی از واحد‌های صنفی استان، گفت: در سه ماهه اول امسال از ۱۵ هزار و ۴۷۷ واحد صنفی سطح استان بازدید شد.

وی از کشف ۳۹ هزار و ۷۶۸ قلم داروی قاچاق، ۳ هزار و ۱۵۵ ثوب البسه قاچاق و هزار و ۱۵۰ قلم انواع لوازمی آرایشی و بهداشتی قاچاق در این بازدید‌ها خبر داد و اظهار داشت: در این راستا هزار و ۹۴۶ واحد صنفی متخلف در سطح استان پلمب شد.

میرزایی با اشاره به افزایش ۱۲۵ درصدی کشف و برخورد با جرائم اینترنتی در استان، اظهار داشت: برداشت اینترنتی از حساب بانکی افراد در سطح استان طی سه ماه گذشته با افزایش ۲۳۰ درصدی همراه بوده است که در مجموع شاهد افزایش ۱۲۵ درصدی کشفیات در حوزه جرائم اینترنتی استان بوده ایم.

فرمانده انتظامی استان مازندران در ادامه با اشاره به موفقیت‌های خوب انتظامی استان در مبارزه با مواد مخدر از افزایش ۱۷ درصدی کشف مواد مخدر در سه ماهه نخست امسال خبر داد و گفت: علاوه بر آن با رصد‌های اطلاعاتی صورت گرفته در طی مدت اخیر کشفیات مواد مخدر در استان نسبت به مدت مشابه سال گذشته بیش از ۶۱ درصد افزایش داشته است.

وی از انهدام ۱۶ باند تهیه و توزیع مواد مخدر در استان خبر داد و گفت: بیش از یک تن و ۷۰ کیلو گرم انواع مواد مخدر از ابتدای سال جاری تاکنون از سودحویان و قاچاقچیان مواد مخدر در سطح استان کشف شد.

میرزایی از اجرای طرح‌های انتظامی برای جمع آوری و درمان معتادان متجاهر در سطح استان خبر داد و ابراز امیدواری کرد: با هماهنگی‌های صورت گرفته با دستگاه‌های قضائی و نهاد‌های مسئول در آینده‌ای نزدیک اقدامات موثری در این زمینه صورت خواهد گرفت و کمتر شاهد حضور این افراد در سطح جامعه خواهیم بود.

سردار میرزایی به بیان فعالیت‌های مرکز مشاوره آرامش و دوایر مددکاری اجتماعی در کلانتری‌ها نیز پرداخت و گفت: در سه ماهه نخست امسال ۹۸۵ فقره پرونده در مرکز مشاوره آرامش و ۳ هزارو ۸۳۹ فقره پرونده به واحد‌های مددکاری کلانتری‌ها ارجاع داده شد که از این تعداد ۷۷ درصد منجر به صلح و سازش شد که از نتایج بارز این دستاورد کاهش مراجعات به محاکم قضائی است.

فرمانده انتظامی استان مازندران با اشاره به چندین برابر شدن جمعیت استان در برخی از فصول سال با توجه به حجم مسافرت‌ها به این استان که بین ۷ تا ۹ میلیون نفر تخمین زده می‌شود، خاطرنشان کرد: این حجم از مسافرت‌ها با توجه به زیرساخت‌های ایجاد شده در استان علاوه بر ایجاد بار ترافیکی منجر به بروز مشکلاتی برای مردم استان نیازمند تلاشی مضاعف از سوی کارکنان انتظامی استان است.

وی از کاهش ۴۷ درصدی تصادفات خسارتی و کاهش ۲۸ درصدی متوفیان ناشی از حوادث رانندگی در سطح استان نیز خبر داد و اظهار داشت: در این راستا با تلاش‌های صورت و همت مردمی شاهد کاهش ۴۴ درصدی تصادفات رانندگی در سطح استان بودیم.

به گفته سردار میرزایی با توجه به وضعیت شیوع بیماری کرونا در سه ماهه اول سال جاری شاهد کاهش ۲۰ درصدی مسافرت‌ها به این استان بوده ایم، اما اقامت شبانه مسافران در استان تا ۲ برابر افزایش داشته است.

سردار میرزایی از افزایش ۱۷۵ درصدی دستگیری مجرمان در حوزه‌های مختلف اعم از قاچاق کالا، جعل و کلاهبرداری و ... خبر داد و گفت: در بحث مبارزه با مظاهر علنی فساد و مخلان نظم و امنیت عمومی با همکاری‌های صورت گرفته با دستگاه قضائی، سپاه و دستگاه اطلاعاتی نتایج خوبی را در سطح استان شاهد بودیم.

میرزایی با اشاره به تماس‌های مردم با مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ عنوان داشت: در سه ماهه گذشته بیش از ۵۷۸ هزار و ۴۳۰ مورد تماس تلفنی با مرکز فوریت‌های پلیس ۱۱۰ برقرار شده که از این تعداد ۱۸۷ هزار و ۶۸۲ مورد منجر به عملیات پلیسی و حضور پلیس در صحنه شده است، ۳۶۱ هزارو ۸۲۷ مورد برای دریافت مشاوره و راهنمایی از پلیس و ۳۸ هزار و ۹۳۱ مورد آن غیر قابل رسیدگی بوده است.

مقام ارشد انتظامی استان مازندران با اشاره به رضایمتندی ۹۰ درصدی مردم از پلیس از ادامه طرح‌های اطلاعاتی و عملیاتی پلیس در مبارزه با هنجارشکنان و مخلان نظم و امنیت مردم خبر داد و اذعان داشت: با رصد‌های اطلاعاتی صورت گرفته سایر افرادی که با ایجاد رعب و وحشت برای نوامیس مردم در حالت متواری قرار دارند نیز دستگیر و برخورد جدی با آنان صورت خواهد گرفت.

میرزایی با اشاره به شیوع بیماری کرونا و کاهش حجم مسافرت‌ها به استان از آمادگی کامل پلیس برای اجرای طرح‌های انتظامی در مواقع ضروری خبر داد و اظهار داشت: انتظار ما از مردم و مسافران این استان رعایت کامل قوانین، مقررات و مسائل فرهنگی در سواحل، گردشگاه‌ها و کلیه مناطق شهری است و اگر قصوری در این زمینه صورت بگیرد قاطعانه با اینگونه افراد برخورد خواهد شد.

فرمانده انتظامی استان مازندران از کاهش ۲۳ درصدی نزاع و درگیری در استان خبر داد و با اشاره به تحرکات تعدادی اراذل و اوباش استان در فضای مجازی و ... گفت: همانطوری که در بدو ورود به استان به مردم قول داده ام در طول این مدت چندین طرح عملیاتی در سطح استان اجرا شد که بیش از ۷۰ نفر از افرادی که اقدام به ایجاد رعب و وحشت برای شهروندان می‌کردند با همکاری دستگاه قضائی، سپاه و دستگاه‌های اطلاعاتی دستگیر شدند.

وی به هنجار شکنان هشدار داد: با ادامه طرح‌های عملیاتی پلیس و همکاری دستگاه‌های اجرایی با افرادی که بخواهند امنیت مردم را خدشه دار کنند، قاطعانه برخورد خواهد شد تا شاهد هیچگونه گردنگشی و شرارت در سطح استان نباشیم.

فرمانده انتظامی استان مازندران در خاتمه با قدردانی از حمایت‌های بی دریغ مردم و دستگاه قضائی از جمله دادستان آمل از نیروی انتظامی به کسانی که از اراذل و اوباش حمایت کنند، هشدار داد: از نظر پلیس کسانی که تحت هر عنوانی از این افراد حمایت کنند و وابستگی به این افراد داشته باشند جزء مخلان نظم و امنیت جامعه به شمار می‌روند.

انتهای پیام/۱۰۰۰

 

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها