دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۲۰۴۶۲
تاریخ انتشار: ۱۸ تير ۱۳۹۹ - ۲۰:۴۶
«اقتصاد و بازآفرینی شهری» بخش نخست
از آنجایی‌که درعمل امکان مشورت و هم‌فکری با تک‌تک شهروندان و یا تعداد زیادی از آنان، برای رتق و فتق موضوعات مختلف شهری وجود ندارد، بر این اساس شاید بهتر باشد شورای شهر در کنار خود شورایی از نخبگان را به همکاری دعوت نماید وتشکیل دهد و از این شورا به‌عنوان بازوان مشورتی خود در حوزه‌های مختلف کمک گیرد.
آوای خزر- روزبه رفاکار: شورای شهر که در حقیقت ریشه در ارزش‌ها و ضرورت «فکر جمعی و کار تیمی» در عصر کنونی دارد باید درعمل نیز کانون تبلور و تجلّی خرد جمعی باشد، درحالی‌که یکی از چالش‌های بزرگ در برخی شورا‌های شهراین است که عملا به نوعی تکروی یا اعمال نظر‌های شخصی و سلیقه‌ای دچار شده اند، امری که ممانعت از آن ضرورت دارد.
در حال حاضر به نظر می‌رسد برخی اعضای شورای شهر کار‌ها را به صورت حوزه به حوزه در بین خود تقسیم کردند و این به معنای کار شورایی و تصمیم‌گیری براساس فکر جمعی نمی‌تواند باشد و یکی از دلایلی که هر از گاهی شاهد تنش‌هایی در بین برخی اعضای شورا و یا قهر و آشتی توسط برخی دیگر هستیم این است که علیرغم اینکه نام شورای شهر بر این نهاد انتخابی گذاشته شد، در عمل کار شورایی کمرنگ و فرایندها، مشورت‌محور پیش نمی‌رود.
افرادی که وارد این نهاد خاص می‌شوند که از آن به پارلمان‌های محلی نیز یاد می‌شود، باید از خودمحوری به‌دور و با کار تیمی و اقدام براساس خرد جمعی خو گرفته باشند و گام نخست آن نیز توان هم‌فکری در صحن علنی شورا است.
آنچه که موجب حیرت است این است که برخی اعضا به‌مجرد ورود به پارلمان شهری، دیگر خود را نیازمند به مشورت نمی‌دانند و باید خاطر نشان کرد که با آرای مردم و مشروط به در نظر گرفتن منافع شهر و مصالح شهروندان، بر کرسی شورا نشسته اند. با این حال اعضای شورای شهر می‌توانند برای خود مجموعه‌های مشاورین محلی را شکل دهند و از این ظرفیت‌ها برای پیشبرد امور شهر کمک بگیرند.
از آنجایی‌که درعمل امکان مشورت و هم‌فکری با تک‌تک شهروندان و یا تعداد زیادی از آنان، برای رتق و فتق موضوعات مختلف شهری وجود ندارد، بر این اساس شاید بهتر باشد شورای شهر در کنار خود شورایی از نخبگان را به همکاری دعوت نماید وتشکیل دهد و از این شورا به‌عنوان بازوان مشورتی خود در حوزه‌های مختلف کمک گیرد.
اعضای این شورا می‌توانند هر کدام به فراخور تخصصی که دارند در موضوع‌های مهم " اقتصادی، فرهنگی اجتمایی، عمرانی و پزشکی و روان شناسی " به اعضای شورا مشورت بدهند و در نهایت اعضا در صحن علنی با آشنایی و احاطه لازم موضوع را بشکافند و در نهایت به تصمیمی برسند که از آزمون و خطا مصون بوده کمترین هزینه را برای شهروندان داشته باشد.
در شرایط فعلی که کشوردر حال مبارزه با انواع مشکلات کرونا، تحریم و مسائل اقتصادی است، یکی از اولویت‌هایی‌که شورای نخبگان می‌تواند موثر باشد حوزه اقتصاد محلی است. این شورا می‌تواند با اعمال نگاه آمایشی و تهیه طرح‌های خُرد در حوزه اقتصاد شهر، دورنمایی روشن از اقتصاد شهر را ترسیم نماید.
اعضای شورای شهر تنها در این صورت می‌توانند ثابت کنند درعمل نیز پایبند به خرد جمعی و کار گروهی هستند.
قابل ذکراست درتشکیل شورای نخبگان نیز باید نگاهی تکثرگرایانه داشت و همه طیف‌ها را دید ازجمله زنان و بانوان خردمندی که بنیان خانواده توسط آن‌ها شکل می‌گیرد طیفی که برخی اعضای شورای شهر و حتی برخی نمایندگان مجلس تنها زمان کسب رأی به آنان می‌اندیشند و خود را وفادار به پیگیری مطالبات این قشر نشان می‌دهند، اما پس از انتخاب شدن، سراغی از درد و داغ آنان نمی‌گیرند.

انتهای پیام/۱۰۰۰
مطالب مرتبط
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها