دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۲۰۴۷۰
تاریخ انتشار: ۱۸ تير ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۵
معاون توسعه مدیریت، منابع و برنامه‌ریزی دانشگاه علوم پزشکی مازندران:
نیرو‌های قرارداد موقت ۸۵ روزه ی ایام کرونا در اولویت استخدام دانشگاه علوم پزشکی مازندران
معاون توسعه مدیریت، منابع و برنامه‌ریزی دانشگاه علوم پزشکی مازندران، گفت: نیرو‌هایی که در قالب قرارداد‌های موقت ۸۵ روزه در دوران کرونا به کمک دانشگاه علوم پزشکی مازندران آمدند در اولویت استخدام این دانشگاه قرار می‌گیرند
به گزارش آوای خزر، محمد پنیه چی معاون توسعه مدیریت، منابع و برنامه ریزی دانشگاه علوم پزشکی مازندران با اعلام مطلب فوق افزود: در دوران کرونایی دانشگاه علوم پزشکی مازندران ۴۳۰ نفر که ۱۳۰ نفرشان را پرستاران تشکیل می‌دادند از بین نیرو‌های داوطلب ثبت نامی برای همکاری در زمان همه گیری این ویروس به طور موقت به کار گرفت.

 پنبه چی اظهار کرد: با وجود این که تمام این پرستاران از طریق شرکت‌های خدمات در دوران همه گیری کرونا برای کمک به بیمارستان‌های دانشگاه علوم پزشکی مازندران به کار گرفته شدند، ولی دستمزدشان همسان با سایر نیرو‌های درمانی رسمی و پیمانی پرداخت شده است.

معاون توسعه مدیریت، منابع و برنامه ریزی دانشگاه علوم پزشکی مازندران اضافه کرد: علاوه بر آن منابعی که در قالب اعتبار تشویقی در دوران کرونا به دانشگاه علوم پزشکی مازندران اختصاص  یافت، مطابق با جدول پرداختی به این نیرو‌ها نیز این هدیه تشویقی پرداخت شده است.
 
 پنبه چی در مورد میزان اعتبار تشویقی اختصاصی برای پرداخت به کارکنان حوزه بهداشتی و درمانی در دوران کرونا گفت:  در مجموع حدود ۱۸۰ میلیارد ریال اعتبار برای این بخش به دانشگاه علوم پزشکی مازندران اختصاص یافت که این پرداختی به تناسب حوزه‌های تخصصی بهداشت و درمان به کارکنان خط مقدم مقابله با کرونا پرداخت شده است.

به گفته معاون توسعه مدیریت، منابع و برنامه ریزی دانشگاه علوم پزشکی مازندران در سال گذشته در مجموع ۶۱۰ نیروی جدید به استخدام دانشگاه علوم پزشکی مازندران در آمدند و پیش بینی می‌شود از محل استخدام سه هزار پرستار جدید در سطح کشور نیز سهمیه‌ای برای علوم پزشکی مازندران اختصاص داده شود.

دکتر پنبه چی افزود: تاکنون حدود ۵۰ نفر پرستار  و حدود ۱۰۰ نیروی پشتیبانی در قالب نیرو‌های شرکتی در دانشگاه علوم پزشکی مازندران از میان نیرو‌های ۸۵ روزه فراخوان شدند و در مراحل بعدی نیز تلاش می‌شود تا این نیرو‌ها با الویت استخدام شوند.

انتهای پیام/۱۰۰۰
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها