دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۲۰۴۷۳
تاریخ انتشار: ۱۹ تير ۱۳۹۹ - ۰۸:۵۳
آوی خزر گزارش می‌دهد
توپ شیوع مجدد کرونا در زمین سفرهای غیر ضرور
مدیرکل تبلیفات اسلامی مازندران، گفت: وضعیت بحرانی مازندران در شیوع مجدد به کرونا نتیجه سقرهای غیر ضرور به استان است.

به گزارش آوای خزر، حجت الاسلام ناصر شکریان ریس سازمان تبلیغات اسلامی مازندران نخستین مسئولی است که در زمینه شیوع مجدد کرونا در استان مازندران به صورت رسمی اعلام نظر کرده است.
وی با اعلام اینکه وضعیت قرمز امروز مازندران نتیجه سفرهای غیر ضرور به استان است و باید جلوی آن گرفته شود، افزود:باید مردم از سفرهای غیر ضروری به استان های دارای علامت قرمز و هشدار جدا خودداری کنند و نسبت به خطرات آن بی تفاوت نباشند .
وی در ادامه با اشاره به اهمیت پروتکل های وزارت بهداشت و درمان و فاصله گذاری اجتماعی و به ویژه استفاده از ماسک در تمامی کارهای روزمره ، افزود: افزایش مسافرت های غیر ضروری و عدم رعایت فاصله گذاری اجتماعی و برخی بی تفاوتی ها نسبت به رعایت مسائل بهداشتی و درمانی در استان متاسفانه شهرهای مازندران را در وضعیت زرد و قرمز و هشدار قرار داده است و این گونه مسائل قطعا برای هموطنان عزیز و مردم خونگرم و مهماندوست مازندران زیبنده نیست .
مدیرکل تبلیغات اسلامی مازندران در ادامه سخنان خود به تاکیدات رهبر عظیم الشان انقلاب در خصوص توجه به دستورات و ابلاغیه های ستاد ملی مبارزه با کرونا و وزارت بهداشت و درمان اشاره و تصریح کرد: ما در ابتدا و شروع این بحران و در پی شیوع ویروس کرونا در کشور بسیار هوشمندانه عمل کردیم و در بسیار از مقاطع وحدت و همدلی های بی نظیری خلق شد اما در ادامه برداشتن برخی محدودیت ها و عدم رعایت موارد پیشگیرانه ،مجددا کشور و جان بسیاری از هموطنان را به خطر انداخت که باید برای برگشتن به حالت عادی و رفع و کاهش آن دوباره تلاش و همت کنیم .
عضو شورای فرهنگ عمومی مازندران، خاطر نشان کرد: افزایش شمار مبتلایان و تعداد مرگ و میر در پی تشدید شیوع این ویروس کووید(19) ماحصل عدم کنترل رفتارهای اجتماعی و فرهنگ سازی برای رعایت پروتکل های وزارت بهداشت و درمان و ستاد ملی مبارزه با کرونا است و این خطر بزرگ امروز مردم خونگرم استان های شمالی و مناطق گردشگری را تهدید می کند و باید با اعمال محدودیت ها و ممنوعیت ها در این استان های توریستی و گردشگری نسبت به کنترل این بیماری و ویروس منحوس اقدام کرد.
به گزارش آوای خزر، مسئولان دانشگاه علوم پزشکی مازندران معتقد هستند که نمی‌توان جلوی سفرها در استان مازندران را گرفت به این دلیل که بخشی از توسعه اقتصادی استان مازندران در گرو حضور مسافران است.
آنچه که متولیان امر در دانشگاه علوم پزشکی مازندران بر آن تاکید دارند، رعایت پروتکل‌های بهداشتی است.
استفاده از ماسک، رعایت فاصله گذاری اجتماعی، شستشو مکرر دست‌ها از اقداماتی است که در مقابله با کرونا باید به آن توجه کرد.
انتهای پیام/

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین اخبار