دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۲۰۶۴۰
تاریخ انتشار: ۲۲ تير ۱۳۹۹ - ۱۸:۴۷

به گزارش آوای خزر، مجید نصیرایی در تشریح نشست روز ( یکشنبه، 22 تیرماه) کمیسیون فرهنگی مجلس، با یادآوری اینکه بیانات و تاکیدات امروز رهبری در مورد مسائل فرهنگی در نشست امروز بررسی شد، گفت: باعث افتخار است اولویت‌هایی مانند جمعیت، فضای مجازی، خانواده، سبک زندگی و تسهیل ازدواج که در دو نشست قبلی کمیسیون بررسی شد مورد تاکید امروز مقام معظم رهبری قرار گرفتند و در نشست امروز هم مروری بر این مسائل انجام شد.

سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی از تشکیل کمیته‌های تخصصی در نشست امروز این کمیسیون خبر داد و افزود: در این نشست کمیته‌های برنامه، بودجه و اصلاح ساختار، کمیته زنان، خانواده، جوانان و تربیت بدنی، تبلیغات اسلامی، ارشاد، میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و همچنین فرهنگ، هنر، رسانه و فضای مجازی تشکیل و اعضای آنها مشخص شدند.

وی ادامه داد: جواد نیک‌بین، محمدرضا مبلغی و حسین جلالی به عنوان اعضای کمیته برنامه و بودجه، امیرحسین بانکی‌پور، احمد راستینه، حسین جلالی، سید امیرحسین قاضی زاده هاشمی و زهره سادات لاجوردی به عنوان اعضای کمیته زنان و خانواده، مجید نصیرایی، محمدرضا مبلغی، سید علی یزدی‌خواه و غلامرضا منتظری به عنوان اعضای کمیته تبلیغات اسلامی و سید علی یزدی‌خواه، میرزایی، بیژن نوباوه، حسین جلالی، غلامرضا منتظری، سید احسان قاضی زاده هاشمی، جواد نیک‌بین و زهره سادات لاجوری به عنوان اعضای کمیته فرهنگ و هنر انتخاب شدند.

این نماینده مردم در مجلس دهم افزود: روز سه شنبه کمیته‌ها فعالیت خود را شروع می‌کنند همچنین در مورد مباحثی مانند هنر و رسانه، سینما و موضوعات مربوط به این حوزه در نشست امروز بحث و گفت و گو شد.

نماینده فردوس، طبس و بشرویه در مجلس یازدهم، افزود: دستور کار روز سه شنبه کمیسیون در حوزه فضای مجازی است و قرار شد مسئولان این حوزه با حضور در کمیسیون گزارشی را ارائه کنند./خانه ملت

پایان پیام/1005

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین اخبار