دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۲۰۸۷۲
تاریخ انتشار: ۲۷ تير ۱۳۹۹ - ۰۷:۵۷
یک شرکت دارویی سوئیسی اعلام کرد به کشور‌های در حال توسعه که درگیر شیوع ویروس کرونا هستند، داروی ارزان صادر خواهد کرد.

به گزارش آوای خزر، یک شرکت داروسازی سوئیسی اعلام کرد برای کشور‌های کم درآمد جهان که درگیر شیوع ویروس کرونا هستند، دارو‌های ارزان تولید خواهد کرد.

بر این اساس، این شرکت سوئیسی اعلام کرد: از فروش ۱۵ داروی عمومی به کشور‌های در حال توسعه و کم درآمد که هم اینک درگیر شیوع ویروس کرونا هستند سودی کسب نخواهیم کرد.

در بیانیه این شرکت آمده است: ما به ۷۹ کشوری که در لیست کشور‌های کم درآمد بانک جهانی قرار دارند دارو‌های ارزان و بدون سود از آنتی‌بیوتیک و استروئید تا قرص اسهال صادر خواهیم کرد.

شرکت داروسازی نووارتیس که مقر اصلی اش در شهر بازل سوئیس است، تاکید کرد: برنامه ما این است تا زمانی که شیوع ویروس کرونا در جهان مهار نشده و واکسن موثری هم برای مقابله با آن کشف نشده است، سیاست «سود صفر» از صادرات دارو به کشور‌های در حال توسعه و کم درآمد را ادامه دهیم.

برآورد می‌شود اقدام این شرکت سوئیسی برای کشور‌هایی که دارای سیستم بهداشتی آسیب پذیری هستند و به شدت درگیر شیوع ویروس کرونا شده اند، سودمند باشد. این برنامه قرار است کشور‌های فقیر آفریقایی، آسیایی، آمریکای جنوبی و حتی کشور‌های دارای مشکلات بهداشتی در اروپا همانند اوکراین و مولداوی را در بربگیرد.

شمار مبتلایان به ویروس کرونا در جهان از مرز ۱۳ میلیون و ۳۰۰ هزار تن فراتر رفته است همچنین تاکنون ۵۸۰ هزار نفر جان خود را به دلیل ابتلا به کووید ۱۹ از دست داده اند.

شرکت‌های داروسازی در تلاش هستند هر چه زودتر به واکسنی برای این بیماری دست پیدا کنند. هم اینک چند شرکت اروپایی و آمریکایی مرحله نخست آزمایش انسانی واکسن ویروس کرونا را با موفقیت انجام داده اند. پیش‌بینی می‌شود نسخه اولیه واکسن کووید ۱۹ در اوایل سال ۲۰۲۱ به بازار عرضه شود.

انتهای پیام/1005

 
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها