دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۲۰۹۶۳
تاریخ انتشار: ۲۸ تير ۱۳۹۹ - ۱۶:۳۱
فرماندار محمودآباد با اشاره به وضعیت قرمز این شهرستان ضمن تاکید بر تشدید محدودیت‌های مقابله با کرونا در محمودآباد از تعطیلی پارک‌ها و سواحل و تفرجگاه‌ها و رستوران وکافه ها تا زمان پایان و عبور از وضعیت قرمز خبر داد.

به گزارش آوای خزر، علیرضا شریعت در جلسه لسه ستاد مقابله با کرونا با اشاره به موقعیت شهرستان محمودآباد در مسیر پایتخت کشورمان و حضور گسترده مسافران در پایان هر هفته علیرغم تأکیدات صورت گرفته و ضرورت رعایت پروتکل‌های سه گانه بهداشتی (فاصله گذاری اجتماعی، شستن دست‌ها و استفاده از ماسک) افزود: علیرغم توفیقات ارزنده و قابل دفاعی که در ماه‌های آغازین شیوع کرونا به مدد و تعامل همه اقشار مردم و متولیان ستاد پیشگیری از کرونای شهرستان شاهد بودیم، متأسفانه وضعیت فعلی محمودآباد نگران کننده است.

نماینده عالی دولت در شهرستان محمودآباد از شهروندان خواست با زدن ماسک و رعایت پروتکل‌های بهداشتی از شیوع بیش از پیش این ویروس در شهرستان پیشگیری کنند.

فرماندار محمودآباد تصریح کرد: تعداد افراد مبتلا و بستری شده در بیمارستان‌های آمل و محمودآباد نگران کننده است به شکلی که در حال حاضر در هیچکدام از بیمارستانها ظرفیت پذیرش نیست و ادارات پر ازدحام وخدماتی که با حجم گسترده شهروندان و مراجعه کنندگان روبرو هستند اقدام به دور کاری کنند.

شریعت همچنین از تعطیلی طرح‌های دریا در محمودآباد خبر داد و افزود: با توجه به شیوع ویروس کرونا محیط ساحل و دریا برای حضور مسافران و شهروندان اصلاً مناسب نیست و تاکید می‌شود هموطنان عزیزمان از شنا در دریا خودداری کنند.

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین اخبار