دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۲۰۹۷
تاریخ انتشار: ۲۹ شهريور ۱۳۹۶ - ۲۰:۲۳
نایب رئیس مجلس شورای اسلامی در مراسم بزرگداشت روز بهورز:
نایب رئیس مجلس شورای اسلامی در مراسم بزرگداشت روز بهورز گفت: بهورزان با توجه به میزان بالای اثربخشی که در سلامت جامعه دارند می‌توانند در تغییر سبک زندگی مردم نقش موثرتری ایفا کنند.
نقش موثر بهورزان در رسیدن ایران به رده های بالای سلامت
 
به گزارش آوای خزر،دکتر مسعود پزشکیان نایب رئیس مجلس شورای اسلامی در مراسم بزرگداشت روز بهورز که  در شهرستان  نوشهر برگزار شد گفت:  در بهورزی ساختاری شکل گرفته است که در آن خدمات سلامت و مدیریت مراقبت بهداشتی در همه نقاط کشور با یک تعریف  و بسته مشخص  به صورت عادلانه به مردم  ارائه می گردد و این کار ارزشمندی است .

وی با بیان اینکه ارزشی که بهورزان خلق کردند بالاتر از خیلی از تخصص هایی است که در کشور وجود دارد  افزود :  بهورزان  توانستند جایگاه ایران را در مسئله سلامت به رده های بالا در دنیا برسانند .

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی  خاطر نشان کرد : بهورزان با توجه به میزان بالای اثربخشی که در سلامت جامعه دارند می توانند در تغییر سبک زندگی مردم نقش موثرتری ایفا کنند.
ش
دکتر احمدی لاشکی نماینده مردم  نوشهر ، چالوس و کلاردشت در مجلس شورای اسلامی  با بیان اینکه بدون تردید قشر زحمتکش و کم‌توقع بهورز در زمره اقشاری هستند که  علی‌رغم اشتغال به مشاغل سخت، با کمترین میزان امکانات و مزایا به مردم خدمت صادقانه ارائه می کنند اظهار کرد :  ضرورت ایجاب می‌کند که مسئولان ذی‌ربط و نمایندگان مردم در مجلس برای حمایت از  این قشر زحمتکش از حداکثر اختیارات قانونی  برای تصویب شغل بهورزی به عنوان مشاغل سخت  بهره گیرند و گامی بزرگ برای ارتقای سطح شغلی و بهبود معیشت قشر زحمت‌کش و کم‌توقع بهورزان بردارند.

گفتنی است  صبح امروز ، مراسم تقدیر از بهورزان شهرستان چالوس  نیز با حضور  دکتر پزشکیان  نائیب رئیس و دکتر احمدی لاشکی  نماینده مردم نوشهر و چالوس در مجلس شورای اسلامی ، فرماندار ، امام جمعه و جمعی ازمدیران،  کارکنان و بهورزان شبکه بهداشت و درمان چالوس برگزار شد  که در این مراسم از بهورزان نمونه با اهدا لوح تقدی تقدیر به عمل آمد.

انتهای پیام/1000
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها