دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۲۰۹۸۵
تاریخ انتشار: ۲۸ تير ۱۳۹۹ - ۱۸:۳۸
در آوای خزر بخوانید:
در بسته اخبار انتظامی شنبه ۲۸ تیر ۹۹ استان مازندران، خبر‌هایی از فوت کارگر کارخانه آسفالت انفجار کپسول هوا در ساری وکشف ۴ تن برنج تقلبی در بابل تا توقیف عقاب‌های تاکسیدرمی میلیاردی  در میاندورود را می‌خوانید.
*انفجار کپسول هوا در ساری قربانی گرفت

فرمانده انتظامی شهرستان ساری از وقوع سانحه انفجار کپسول هوا در یک کارخانه تولید آسفالت و مرگ یک کارگر خبر داد.

سرهنگ ناصر علی صفرپور با اعلام این خبر، گفت: در پی کسب خبری از مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ مبنی بر وقوع سانحه انفجار کپسول هوا در یکی از کارخانه‌های تولید آسفالت، موضوع در دستور کار ماموران انتظامی این فرماندهی قرار گرفت.

وی تصریح کرد: ماموران با حضور در محل حادثه در بررسی‌های اولیه دریافتند، در ساعت ۱۰ و ۱۸ دقیقه روز گذشته  در یکی از کارخانه‌های تولید آسفالت بر اثر انفجار و ترکیدگی کپسول هوا کارگر این کارخانه که مشغول به کار بوده دچار مصدومیت شد.

فرمانده انتظامی شهرستان ساری، اظهار کرد: با حضور عوامل اوژانس این مرد به علت شدت جراحات وارده قبل از هرگونه اقدامی جان خود را از دست داد.

*انهدام باند سارقان اماکن عمومی در بابلسر 

فرمانده انتظامی بابلسر از شناسایی و دستگیری باند سارقان اماکن عمومی با ۱۷ فقره سرقت خبر داد.

سرهنگ حسین اسدی با اعلام این خبر، گفت: با توجه به عزم جدی پلیس و اجرای طرح ارتقاء امنیت اجتماعی در راستای پیشگیری از سرقت و در پی وقوع چندین فقره سرقت اماکن، معابر در سطح شهرستان بابلسر، شناسایی و دستگیری سارق یا سارقان در دستور کار ماموران انتظامی قرار گرفت.

وی افزود: ماموران با تحقیقات گسترده تخصصی و گشت زنی‌های نامحسوس و هدفمند، اعضای باند پنج نفره سارقان اماکن و معابر عمومی را شناسایی و پس از هماهنگی با مرجع قضائی در عملیاتی ضربتی دستگیر کردند.

سرهنگ اسدی، تصریح کرد: متهمان در تحقیقات پلیس به ۱۷ فقره سرقت از اماکن  ومعابر در نقاط مختلف شهرستان بابلسر اعتراف کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان بابلسر در پایان با بیان اینکه متهمان پس از تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی تحویل مرجع قضائی شدند، خاطر نشان کرد: شهروندان می‌بایست نسبت به قفل کردن، اطمینان از بسته شدن درب و شیشه منزل و خودرو حساسیت و هوشیاری داشته باشند.


*کشف ۴ تن برنج تقلبی در بابل

فرمانده انتظامی شهرستان بابل از کشف بیش از ۴ تن برنج تقلبی به ارزش ۸۶۶ میلیون ریال قبل از عرضه به بازار خبر داد.

سرهنگ سید محسن جعفری در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس،  اظهار داشت: ماموران اداره نظارت بر اماکن عمومی پلیس امنیت عمومی این فرماندهی در انجام تحقیقاتی از دپوی مقادیری برنج تقلبی در یک انباری در یکی از محله‌های شهر بابل مطلع شدند و برنامه ریزی لازم برای بررسی موضوع آغاز شد.

وی افزود: در تحقیقات پلیس مشخص شد فردی مقادیری برنج را بعد از مخلوط کردن آن با برنج‌های نامرغوب خارجی، قصد عرضه آن در بازار به عنوان برنج مرغوب ایرانی را دارد.

فرمانده انتظامی شهرستان بابل، اظهار کرد: با هماهنگی قضائی در بازرسی از انبار دپوی برنج تقلبی که با حضور بازرسان سازمان صنعت، معدن و تجارت شهرستان همراه بود، ۴ تن و ۳۳۰ کیلوگرم برنج تقلبی کشف شد.

سرهنگ جعفری،  بیان داشت: ارزش برنج‌های مکشوفه از سوی کارشناسان اداره مبارزه با قاچاق کالا و ارز پلیس ۸۶۶ میلیون ریال اعلام شد.

سرهنگ جعفری در پایان با تأکید بر عزم قاطع پلیس در مبارزه با پدیده شوم احتکار، قاچاق کالا‌های اساسی و ارزاق عمومی نیاز مردم، افزود: فرد محتکر در این عملیات دستگیر و پس از تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی به دستگاه قضائی معرفی شد.


*کشف ۲۰ کیلو تریاک در محور هراز

رئیس پلیس مبارزه با موادمخدر استان مازندران از توقیف خودرو حامل ۲۰ کیلو تریاک در محور هراز خبر داد.

سرهنگ علیرضا ثقفی با اعلام این خبر، گفت: در پی کسب خبری مبنی بر قاچاق موادمخدر از استان‌های همجوار به استان مازندران از سوی تعدادی افراد  با یک دستگاه خودرو، موضوع در دستور کار پلیس مبارزه با موادمخدر استان قرار گرفت.

وی تصریح کرد: با انجام اقدامات اطلاعاتی و تحقیقات پلیسی، متهمان به قاچاق موادمخدر که با یک دستگاه  خودرو سواری در محور هراز در حال تردد بودند، شناسایی شدند.

رئیس پلیس مبارزه با موادمخدر مازندران از توقیف خودرو در عملیاتی ضربتی خبر داد و افزود: در این عملیات ۳ متهم به قاچاق موادمخدر دستگیر شدند.

سرهنگ ثقفی با اشاره به اینکه در بازرسی از خودروی متهمان ۲۰ کیلوگرم تریاک کشف ش، افزود: متهمان پس از تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی تحویل مرجع قضائی شدند.

*توقیف عقاب‌های تاکسیدرمی میلیاردی  در میاندورود

فرمانده انتظامی شهرستان میاندورود از کشف ۴ قطعه عقاب تاکسیدرمی قاچاق به ارزش یک میلیارد ریال خبر داد.

سرهنگ علی داداش تبار در تشریح این خبر، گفت: در راستای مبارزه با قاچاق پرندگان در محیط زیست به منظور حفظ منابع خدادادی و محیط زیست، ماموران پلیس امنیت عمومی این فرماندهی با اشراف اطلاعاتی در حوزه استحفاظی به یک قاچاقچی پرندگان مظنون شدند.

فرمانده انتظامی شهرستان میاندورود، افزود: با انجام اقدامات اطلاعاتی و تحقیقات پلیسی و شناسایی متهم به قاچاق با هماهنگی قضائی مخفیگاه این فرد مورد بازرسی قرار گرفت.

سرهنگ داداش تبار از کشف ۴ قطعه عقاب تاکسیدرمی در بازرسی از مخفیگاه  متهم خبر داد و اظهار داشت: برابر اعلام کارشناسان ارزش ریالی پرندگان مکشوفه یک میلیارد ریال بر آورد شده و این پرندگان به اداره محیط زیست شهرستان تحویل شد.

فرمانده انتظامی شهرستان میاندورود در پایان با اشاره به اینکه قاچاق حیوانات درمحیط زیست به تاراج بردن منابع ملی بوده و تبعات زیست محیطی زیادی در پی دارد، از شهروندان خواست: در صورت مشاهده فعالیت غیرقانونی قاچاقچیان مراتب سریعاً به پلیس ۱۱۰ اعلام کنند.


*بازداشت سارق منزل با ۱۰ فقره سرقت در گلوگاه

جانشین انتظامی شهرستان گلوگاه از دستگیری سارق منزل با ۱۰ فقره سرقت خبر داد.

سرهنگ اسماعیل حسن زاده در تشریح این خبر، گفت: در پی وقوع چند فقره سرقت منزل در سطح شهرستان گلوگاه، ماموران مبارزه با سرقت پلیس آگاهی، دستگیری سارق یا سارقان را در دستور کار خود قرار دادند.

وی افزود: با انجام اقدامات اطلاعاتی و تحقیقات گسترده پلیسی،  تیم پلیس آگاهی با تقویت گشت‌های انتظامی سرانجام موفق به شناسایی سارق منزل شدند.

جانشین انتظامی شهرستان گلوگاه،  تصریح کرد: با شناسایی متهم، ماموران با هماهنگی قضائی در عملیاتی ضربتی و غافلگیرانه این فرد را دستگیر کردند که متهم در بازجویی‌های فنی و تخصصی پلیس  به ۱۰ فقره سرقت منزل اعتراف کرد.

سرهنگ حسن زاده، افزود: متهم پس از تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی به مرجع قضائی معرفی شد.

جانشین انتظامی شهرستان گلوگاه در پایان به شهروندان توصیه کرد: از نگهداری وجوه نقد و طلا و جواهر به مقدار زیاد در منزل بپرهیزید و همچنین از ایمن بودن منزل خود در مقابل سرقت با استفاده از درب‌های ضد سرقت قفل مناسب و حفاظ دیوار خانه اطمینان حاصل کنید.

*۲ کشته در برخورد سمند با موتورسیکلت در نکا

فرمانده انتظامی شهرستان نکا از برخورد مرگبار خودرو سمند با موتورسیکلت خبر داد و افزود: دراین حادثه راکب و سرنشین موتورسیکلت در دم جان باختند.

سرهنگ حسین زارع با اعلام این خبر، گفت: در پی کسب خبری از مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ مبنی بر وقوع حادثه رانندگی منجر به فوت در محور هزار جریب شهرستان نکا، ماموران پاسگاه انتظامی پی رجه سریعاً به محل حادثه اعزام شدند.

وی افزود: ماموران با حضور در محل حادثه در بررسی‌های اولیه دریافتند، یک موتورسیکلت با ۲ سرنشین در هزار جریب در حرکت بوده که با یک دستگاه خودرو سمند به شدت برخورد کرد.

سرهنگ زارع با بیان اینکه در این حادثه راکب و سرنشین موتورسیکلت در دم جان باختند، افزود: علت وقوع این حادثه از سوی کارشناسان پلیس راه در دست بررسی است.

انتهای پیام/۱۰۰۰
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها