دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۲۱۰۶۳
تاریخ انتشار: ۳۰ تير ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۱

به گزارش آوای خزر، خستگی و ناامیدی تنها چیزی است که این روزهایشان را در برگرفته و بیخود نیست که می‌گویند خزان جوانیشان رسیده است. با دلاری که افزایش قیمتش انتها ندارد اما از اثرگذاری بالایی بر روزگار مردم برخوردار است، نه می‌توانند زندگیشان را در ایران سر و سامان دهند و نه می‌توانند از ایران بروند که آیندشان را بسازند. تلخ‌تر آنکه اعتراضاتشان هم گوش شنوایی ندارد که بخواهد بر دردهایشان مرهمی باشد.

هم اکنون دلار ۲۶ هزار تومانی که همه از آن در فضای مجازی صحبت می‌کنند تعجب کاربران را برانگیخته و واکنش آنها را در پی داشته است.

یکی از کاربران نوشته است: «بابا با دلار ۲۶ تومنی که دیگه نمیگن آرزوهام سوخت و مهاجرت غیرممکن شد، اینا مال دلار هفت تومنی بود، الان بحث تنازع بقاست، من یه لیست برداشتم غذاهایی که دیگه نمی‌تونم بخورم رو دارم خط می‌زنم»

کاربر دیگری گفته است: «دلار ۲۶ تومانی برای همه مردم سخت است، برای برخی سخت تر...!»

دیگری نوشت: «ما دهه ۷۰‌ها نسلی هستیم که با دلار ۱۴۰ تومنی به دنیا اومدیم با دلار ۵۰۰ تومنی بزرگ شدیم با دلار ۱۰۰۰ تومنی رفتیم دانشگاه با دلار ۴۰۰۰ تومنی جوونیمون تباه شد با دلار ۱۰۰۰۰ تومنی همه امیدهامون بر باد رفت و با دلار ۲۶۰۰۰ تومنی نابود شدیم»

یکی دیگر از کاربران اینطور می‌نویسد: «می‌پرسید چرا دلار اینطوری شده!؟ بیماری قلبی را درنظر بگیرید که توصیه‌های پزشکان را دقیقا برعکس عمل می‌کند: غذاهای چرب می‌خورد، سیگارمی کشد، ورزش نمی‌کند و داروهایش را نمی‌خورد حالا دولتی را تصور کنید که در نقدینگی، بودجه، مالیات، یارانه و... توصیه‌های اقتصاددانان را دقیقا برعکس عمل می‌کند»

دیگر کاربری نوشته است: «از معجزات زندگی توی ایران اینه که هنوز ۲۵ سالم نشده ولی ۲۵ برابر شدن قیمت دلار رو دیدم که خب خدایا شکرت»

کاربران دیگر نوشته اند: «دیگر جوان نخواهم شد»، «۴۶میلیون نفر قشر متوسط به پایین جامعه. سهام عدالتشون داره آزاد میشه. مبلغ تقریبی، ۹۵۰هزار میلیارد تومان. این حجم نقدینگی، از روی هر اقتصادی با قدرت عبور خواهد کرد.

اگر دیدید دلار چند رقمی شد، مثلا ۱۰۰ یا ۱۵۰ یا ۲۰۰ هزار تومان، تعجب نکنید»، «با این قیمت دلار من از زیر خط فقر رفتم به سه صفحه قبل خدانگهدار»، «تو این وضعیت مملکت، کلمه «خسته» برای بیان حال ما واقعاً کم است»، «واقعا خوشحالم که اقتصادمون بالاخره به ثبات رسیده و دیگه یه شبه بدبخت نمی‌شیم الان دیگه نه تنها همه میدونیم فردا ۲۷ تومن میشه بلکه میدونیم پس فردا ۲۸ تومن میشه.

«اگه این ثبات نیس پس چیه؟»، «از اون طرف دلار ۲۶ هزار تومن و سکه ۱۱میلیون تومن شده از این طرف سایپا قیمت محصولاتش رو بین ۱۵ تا ۱۸ میلیون تومن گرونتر کرده ولی هنوز بعد از ده سال یارانه ۴۵۵۰۰تومنه»، «چه زندگی‌هایی که رفت چه یک عمر تلاش و سرمایه یک نفر که تو همین چند روز رفت!»، «دارم به دلار ۲۶تومنی فکر می‌کنم و آینده نامعلومم بغضم گرفته و نفرت همه وجودمو گرفته از همه کسایی که این شرایط را برای ما رقم زده‌اند»، «دلار ۲۶ تومنی یعنی نه میتونی بمونی مملکت خودتو آباد کنی نه میتونی بری خارج آیندتو بسازی»، «زندگی با این تورم و دلار ۲۶ هزاری، تفاوتی با مرگ نداره. راز بقاست.»،

«سفره‌های مردم ایران به سمت محو شدن کامل پیش می‌رود در حالی که روز یکشنبه ۲۹ تیرماه دلار در بازار آزاد به ۲۶ هزار تومان رسید»، «با پولی که یه ماه پیش می‌تونستم یه موبایل خوب بگیرم. الان نوکیا۱۱۰۰ میذارن کف دستم»، «فردا همین موقع دلار ۲۷ تومنه. پسفردا ۲۸ تومن. سقفی براش تعیین نکردن. تا هر کجا که بره»، «دلار زنجیر پاره کرده بحث ٢۶ یا ٢٧ یا ٣٠ نیست زنجیر پاره کرده»، «دلار ۲۶ تومنی هم به زودی خاطره خواهد شد، همانطور که دلار ۱۰ تومنی جزو خاطرات شد»، «با دلار ۱۰تومنی اومدم سربازی، ۷ ماه گذشت و دلار شد ۲۶تومن! اصحاب کهف بعد ۳۰۰سال اینجوری سورپرایز نشدن»/ آفتاب یزد

انتهای پیام/1005

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین اخبار