دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۲۱۱۰۲
تاریخ انتشار: ۳۱ تير ۱۳۹۹ - ۰۶:۵۹
آوای خزر گزارش می‌دهد
شفافیت در شهرداری ساری از حرف تا عمل/ راه اندازی سامانه شفافیت حق طبیعی شهروندان ساروی
شهردار ساری در حالی مدعی شفافیت در مدیریت شهری است که مردم انتظار برداشتن گام‌های عملی هستند.
به گزارش آوای خزر، عباس رجبی شهردار ساری، در دیدار با دادستان جدید مرکز استان در بخشی از صحبت‌های خویش، اظهار کرد: شفافیت مبنای فعالیت ما در شهرداری است.
عباس رجبی شهردار ساری شفافیت اداری را مهم‌ترین رویکرد مدیریت شهری عنوان کرد و افزود: تلاش کردیم مدیرانی را در راس امور شهرداری قرار دهیم که شفافیت اداری را در زمره‌ی مهم‌ترین فعالیت خود جای دهند.
حرف زدن درباره شفافیت بسیار خوب و درست است، اما بین حرف و تا عمل فاصله زیاد است و از طرفی متولیان امر وقتی این روز‌ها با مردم صحبت می‌کنند باید مصداق هم داشته باشند، دیگر بساط کلی گویی در جامعه جمع آوری شده است.
وقتی قرار است ندای شفافیت سر دهیم باید به صورت عملیاتی و کاربردی صحبت کنیم، اینکه در جمعی و یا در سخنرانی صحبت از شفافیت و پاکدستی شود برای مردم کافی نیست.
برای همه مشخص است که قوانین موجود در شهرداری تا حدودی فساد زا است، مشکل فساد از مدیران نیست بلکه قوانینی وجود دارد که ممکن است به صورت خواسته یا ناخواسته افراد به این سمت کشیده شوند.
برای جلوگیری از فساد سیستمی یا غیر سیستمی مردم می‌توانند بهترین ناظر باشند.
اخیر یک جریان از دانشجویی در مازندران نسبت به طولانی شدن روند احداث کارخانه زباله سوز انتقاد کرده و خواستار بررسی قرار داد‌های انجام شده در طول این مدت شده است و این مطلب را رسانه‌ای کرده انتظار است که متولیان امر در شهرداری ساری که بحث شفافیت را مطرح کرده در سایت منتسب به این مجموعه نسبت به دغدغه‌های دانش آموزان پاسخ می‌دادند.
از طرفی در حال حاضر با توجه به روند رو به رشد فضای مجازی و بستر‌های اینترنتی انتظار است که شهرداری ساری گام‌های شفافیت را علمی بردارد نه اینکه در جمع و سخنرانی‌ها دم از شفافیت بزند.
بخش اعظمی از مخاطبان شهرداری مردم هستند، شفایت، اقدامات و عملکرد‌ها برای مردم حائز اهمیت است از طرفی در یک سال آینده انتخابات شورا قرار است برگزار شود، انعکاس عملکرد شهرداری به صورت شفاف می‌تواند به مردم در انتخاب اعضای شورا تا حدود زیادی کمک کند که شهرداری ساری می‌تواند با استفاده از بستر‌های اینترنتی به صورت عملیاتی در حوزه شفافیت گام‌های اساسی بردار و به عنوان الگو برای سایر شهر‌ها عمل کند.
اخیر بحث تامین اعتبار کارخانه زباله سوز مطرح شده است، شهرداری که مدعی شفافیت است پس از درج گزارش مطلبی درباره میزان اعتبار صحبت نکرده و تنها به صورت کلی گویی مطالبی را منتشر کرده است که به نظر می‌رسد مسئولان علاقمند به شفاف سازی هستند، اما گامی بر نمی‌دارند.
سامانه شفافیت در بسیاری از شهرداری‌ها کشور راه اندازی شده است، انتظار است که شهردار ساری مدعی شفافیت هستند حداقل گام‌های اولیه را در این ارتباط بردارند تا حداقل اندکی در حرف و عمل هم گام باشند و مردم به همین اندک‌ها هم قانع هستند.

انتهای پیام/۱۰۰۰
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها