دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۲۱۱۸۱
تاریخ انتشار: ۰۱ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۵۸

به گزارش آوای خزر، فاطمه مهاجرانی رئیس مرکز ملی پرورش استعدادهای درخشان و دانش‌پژوهان جوان با اشاره به پیشینه ۵۰ساله حوزه استعدادهای درخشان اظهار کرد: جشنواره خوارزمی، المپیادهای علمی و طرح ملی جوان به کلیت سازمان پیوسته است و بیش از ۶۰۰ مدرسه استعدادهای درخشان شامل دوره‌های متوسطه اول و دوم هستند.

مهاجرانی افزود: تعدادی از فارغ‌التحصیلان در کسب‌وکارهای فناورانه و استارت‌آپ مشغول و تعدادی به ‌عنوان هیات‌علمی و پزشکان مملکت فعالند و این مدارس از دستاوردهای ارزشمند آموزش‌ و پرورش هستند.

وی با اشاره به کسب بیش از ۷۰۰ مدال جهانی توسط استعدادهای درخشان کشورمان گفت: این نشان از اقتدار علمی ایران دارد به ‌طوری ‌که کشور  فنلاند که بیش از ۲۰ سال قبل از ایران به المپیاد جهانی پیوسته، تنها یک مدال جهانی کسب کرده است.

رئیس مرکز ملی پرورش استعدادهای درخشان و دانش‌پژوهان جوان ادامه داد: باشگاه دانش‌پژوهان جوان تلاش دارد محملی برای نگهداشت این جوانان باشد که روندی رسمی برای توانمندسازی جوانان در حوزه المپیادهای علمی است که از سال ۶۶ شکل گرفت و در دهه ۷۰ اساسنامه‌ای دریافت کرد.

وی گفت: کار ما تنها برگزاری دوره آموزشی نیست بلکه باشگاه نهادی برای ایجاد حس علاقه در این افراد است. لذا هویت‌سازی و مهارت‌های دانش‌آموزان باید تقویت ‌شود.

مهاجرانی با بیان اینکه مدارس سمپاد و باشگاه در یکدیگر ادغام و جشنواره خوارزمی و طرح شهاب نیز به آن‌ها اضافه‌ شده است، افزود: بعد از تصویب اساسنامه باشگاه، ساختار غیردولتی آن به تصویب خواهد رسید و دست ما را برای انجام کارهای مغفول‌مانده باز می‌گذارد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: برگزاری المپیادهای جهانی مجازی شده است که شامل رشته‌های ریاضی، زیست، کامپیوتر و شیمی است. المپیاد فیزیک به‌ طور قطعی لغو شده و زمان برپایی المپیاد نجوم نیز در پایان شهریور اعلام می‌شود.

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها